شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
این روزها شمایل بانکداری در حال تغییر است و جایگاه ارزنده و بیشتری هم در زندگی مردم پیدا کرده و این در شرايطی است که مفاهیم جدیدی وارد صنعت بانکداری شــده و تکنولوژی در بازتعریف همه امور بانکداری گنجانده شده و بانکداری مبتنی بر شبکه های اجتماعــی جايگاه ويژه ای در اين حوزه صاحب شده است
کد خبر: ۱۶۲۲۲
بانک ها رقابت را به شبکه های اجتماعی کشاندند!

تیتر20 - این روزها شمایل بانکداری در حال تغییر است و جایگاه ارزنده و بیشتری هم در زندگی مردم پیدا کرده و این در شرايطی است که مفاهیم جدیدی وارد صنعت بانکداری شــده و تکنولوژی در بازتعریف همه امور بانکداری گنجانده شده و بانکداری مبتنی بر شبکه های اجتماعــی جايگاه ويژه ای در اين حوزه صاحب شده است و اکثر بانکهای ایران و شرکتهای فعال در حوزه بانکی، خود را در مسیر این تکامل قرار داده اند. 
 اگر در ابتدا تنها مردم داری و بانکداری سبز از اهداف بانکداری در سطح اجتماع بود اين روزها بانکها در تلاشند تا از طريق شبکه های اجتماعی در زندگی ها رسوخ کنند که این امر منافعی دو سویه دارد. با توجه به اینکه بانک ها می توانند از شبکه های اجتماعــی برای اطلاع رسانی شــان بهره ببرند و محصولات خود را از طریق شــبکه های اجتماعی ارائه کرده و به تبع آن ، بازخورد مشتریان و منتقدان را ببینند ، فرآيند سياستگذاری بانکها کیفی تر می شود. چراکه بانکها می فهمند مشتريانشان دقیقا چه می خواهند و از چه اقداماتی ناراضی هستند. 

تعامل روزانه با شبکه های اجتماعی، بردی برای بانک ها
با توجه به اينکه شبکه‌های اجتماعی نفوذ بالایی بر درصد زياد جمعیت جهان دارد، می توان این فرصت را غنیمت شمرد و از ظرفیت این شبکه‌ها در حوزه نظام بانکی استفاده کرد، تا با استفاده بهينه از شرايط حاضر ، گام به گام به بانکداری اجتماعی نزديک و از بانکداری سنتی دور شويم.  
به هر حال این واقعیتی غیرقابل چشم پوشی است که سبک زندگی ما با فضای اینترنت و مجازی عجین شده و هر بنگاه اقتصادی برای ربودن گوی سبقت از ديگر رقيبان ، باید حضوری هر چه بیشتر و موثرتر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.
فضایی برای حضور بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی کانال یا صفحه ویژه بانک پلی است دوطرفه که می‌تواند بانک‌ها و مشتریانشان را به هم متصل کند. در سالهای پيش بانکها با داشتن وب سايت نياز مشتری را پاسخ می دادند اما اين کار در مقايسه با کانالهای مجازی زمان زيادی می برد. 
وب‌سایت نمی‌تواند تمام نیازهای اطلاع‌رسانی را پوشش دهد و به گوش مخاطب برساند و به صورت آنلاين بازخورد آن را ببیند. عدم توجه به شبکه های اجتماعی به خصوص اينستاگرام و تلگرام که از کاربران بيشتری برخوردارند به معنای دوری از صحنه رقابت است. 
با توجه به اينکه تعداد زيادی از ايرانيان عضو تلگرام هستند و بالطبع مشتریان بانکی هم در ميان همین افراد است و اينستاگرام فضایی آسان برای ارائه و معرفی خدمات است ، بانک‌ها می توانند از طریق این شبکه اجتماعی، با به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و ویدیوهای کوتاه خود مشتریان‌شان را همراه خویش داشته باشند و حتی مشتریان جدیدتری جذب کنند و سطح فعالیت و تعاملشان را توسعه دهند.

تعاملات بالای بانک گردشگری در فضای مجازی

خدمات بی ثمر نماند
اخیرا بانک مرکزی با بررسی فعالیت بانک های کشورمان در شبکه های اجتماعی گزارشی را ارائه کرد که طبق آن در سه ماهه سال، ۱۰ بانک با توجه به میزان گستردگی فعالیتشان در شبکه های اجتماعی تعیین و معرفی شدند . بانک گردشگری با توجه به فعالیت موفقی که در شبکه های اجتماعی داشت موفق به کسب رتبه هشتم شد. معیار سنجش این نتیجه گیری صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام بانک گردشگری ، با رشد قابل توجه در تعداد فالوئرها و تنوع و به روز بودن محتوای آن بود که بانک گردشگری در این زمينه، جایگاهی مناسب در میان رسانه های اجتماعی بانک های کشور به دست آورد. 
در حال حاضر تمرکز بانک گردشگری در فضای مجازی بيشتر روی تلگرام و اينستاگرام است. سياست بانک بر اين مبناست که در کانال رسمی تلگرام، پيام مديران و اطلاع رسانی های عمومی بانک ، بزرگداشت مناسبت ها، ارائه گزارش از فعالیت ها و محصولات و معرفی خدمات درج شود البته بانک گردشگری در نظر دارد برای ارتقا پاسخگویی به درخواست مشتريان کانال ويژه مشتريان را ايجاد کنند و در اين کانال اطلاع رسانی های بانک در سطحی وسيعتر انجام شود به علاوه اينکه اخبار و تحلیل ها و مقالات به شکل مفصل تر و حتی در قالب پی دی اف در اختیار کاربر قرار گيرد. 
اينستاگرام با توجه به خاصيتی بصری که دارد در سياستهای اين بانک بيشتر با طرحهای از پيش تعیین شده، مطالب کلی و خلاصه ارائه می شود و با توجه به اينکه بانک گردشگری اسپانسر تيم والیبالی هم هست، در فضای اينستاگرام اطلاعات مخصوص به آن نيز، ارائه می شود. 
جايگاهی که اينک بانک گردشگری در رتبه بندی ها دارد کاملا قابل پيشرفت است و بانک برای آن برنامه ريزی هم کرده تا شاهد ارتقای درجه در موفقيت بانکی در فضای مجازی باشيم که طرح های گسترش سطح ارتباط، تنوع در طرحها و ايجاد کانال تخصصی برای جلب نظر و پاسخ کامل به نياز مشتری در راس آن قرار دارد. البته در اینستاگرام نیز افزايش محتوای مولتی مدیا در برنامه ها قرار دارد و بارگزاری ويدئو های يک دقيقه ای در اولويت هاست.
بانک گردشگری به دلیل نوپا بودن، مدت زیادی نیست که فعاليت خود در شبکه های مجازی را آغاز کرده و در اين مدت کم مسير را پيموده، با برنامه ريزي های فوق الذکر در آينده ای نزديک و اعمال برنامه های طراحی شده ، در رتبه بندی های فعاليت بانکی ارتقا درجه خواهد داشت. 

ارسال نظرات
موضوعات روز