شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
زنجبیل ریشه ی یک گیاه بومی مناطق استوایی است که به چربی سوزی کمک زیادی می کند و باعث تسکین دردهای جسمی نیز می شود.
کد خبر: ۱۶۵۶۱
چگونه با زنجبیل لاغر شویم؟

تیتر 20 - این ماده غذایی را بهترین ماده ضدالتهابی طبیعی می دانند و به عنوان یک ادویه با خواص درمانی زیاد از هزاران سال پیش مورد استفاده قرار گرفته است.

پزشکان معتقدند زنجبیل اثر مستقیمی روی کاهش وزن دارد و به هضم غذا کمک می کند. ترکیبات موجود در این گیاه باعث می شود که کار روده و معده بهتر انجام شود .در ادامه به شیوه های مختلف مصرف این گیاه مفید اشاره می کنیم.

چای زنجبیل

چای زنجبیلی یکی از طبیعی  ترین درمان های موجود با خواص فوق  العاده  ای است که برای بهبود وضعیت سلامت بدن غوغا می  کند. این نوشیدنی در بین تمام خواصی که دارد به شما کمک می کند که به ساده  ترین و سالم  ترین شیوه  ممکن وزن کم کنید.

نوشیدن ۲ تا ۳ فنجان چای زنجبیل در روز، به سیستم گوارش شما کمک قابل توجهی می کند و هضم غذا و در نتیجه سوخت کالری بیشتر را راحت تر می کند.

 آدامس زنجبیل

می توانید زنجبیل را برش زده و قبل از هر وعده غذایی به مدت چند دقیقه بجوید یا برای بهتر شدن طعم آن کمی نمک و لیمو به آن اضافه کرده و این کار را انجام دهید، این کار در کنار کمک به هضم غذا، اشتهای شما را کمتر می کند.

 ادویه

می توانید برای طعم دادن به انواع غذاها یا سالاد از ادویه ی این گیاه که به صورت پودر شده وجود دارد استفاده کنید. زنجبیل را می توان در ماست، غذا و یا سبزی های تفت داده شده اضافه کرد. این گیاه به دلیل داشتن ماده ای اسیدی در بافت خود آنزیم  های معده را تحریک کرده و موجب افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می  شود.

ترکیب عسل و زنجبیل

می توانید زنجبیل و عسل را ترکیب کرده و دو یا ۳ بار در روز بخورید، این کار به کاهش وزن و چربی سوزی بیشتر شما کمک می کند.

مصرف چای و ترکیبات دیگر زنجبیل برای افرادی که مشغول مصرف داروهای ضد دیابت یا فشارخون هستند توصیه نمی شود و باید برای مصرف آن با پزشک مشورت کرد./چاره چی
ارسال نظرات
موضوعات روز