چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
تهیمنه میلانی کارگردان سینما درباره سریال شهرزاد یادداشت نوشت.
کد خبر: ۱۶۶۰۵

تیتر20- یازدهمین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از تهمینه میلانی درباره سریال شهرزاد آغاز می شود. همچنین در این شماره گزارشی از پشت صحنه سریال و ضبط سکانس هایی از خانه هاشم خان، شهرزاد از نگاه پنج مهندس، بازتاب فضای مجازی، یادداشتی درباره بهم رسیدن دوباره شهرزاد و شیرین، دو نگاه متفاوت از دو روزنامه نگار، عکس‌نوشته‌هایی از قسمت یازدهم و همچنین عکس‌هایی از قسمت آینده دیده می‌شود. 

در یادداشت تهمینه میلانی که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:

سریال شهرزاد را دوست دارم وبه اتفاق همسرم ، هر هفته آن را می بینیم زیرا متناسب با روحیه ایرانیان است و برای ایشان قصه می گوید و همه اعضای خانواده  را فارغ از سن و موقعیت طبقاتی اجتماعی جذب می کند. شهرزاد با نقل داستان‌های تو در تو که نشان از علایق و سلایق متنوع اجتماعی است و هوشمندانه و هماهنگ با یکدیگر داستان و درام واحدی را شکل می دهد. این سریال با ایجاد تعلیق و درام تاثیر گذار ، به شعور و درک تماشاگر احترام می گذارد و آن ها را با خود همراه می کند. در شهرزاد مخاطب به راحتی با شخصیت‌های متنوع ارتباط برقرار می کند ضمن اینکه هر یک از تماشاگران با یک یا چند شخصیت داستان ، همزاد پنداری می کند . این مجموعه تصویر زیبایی از گذشتگان به ما می دهد که حتی اگر کاملا مستند هم نباشد ، بدلیل انسجام در فضاسازی و بازی خوب بازیگران ، باور پذیر است . 

بر خلاف اغلب سریال‌های مرسوم  ، نگاه پویا و خلاقی به بانوان کشور دارد و نه تنها به آنها نگاه ابزاری ندارد و  بی تفاوت نیست بلکه با قرار دادن شهرزاد به عنوان شخصیت محوری داستان و در کنار او شیرین ، آذر و ...  به احساسات و توانمندی‌های شغلی ، اجتماعی و سیاسی ایشان بها می‌دهد که احترام قائل است. شهرزاد با نمایش روابط محترمانه حاکم بر اعضای خانواده های طبقات مختلف اجتماعی ،  اقتصادی  و فرهنگی ، بر ناخودآگاه تماشاگران تاثیر مثبت دارد و به‌نوعی ایشان را تشویق به ایجاد  دیالوگ و همفکری در خانواده می‌کند.

کارگردانی، بازی بازیگران  و فضاسازی کلیه لوکیشن ها حساب شده و هنرمندانه است.تیتراژ و المان های بهره گرفته برای ساخت آن ، متناسب با قصه و حساب شده و گریم بازیگران و لباس متنوع آنها ، متناسب با موقیت زمانی ، شغلی و طبقاتی آنهاست. علاوه بر آن فیلمنامه حساب شده  آن ، حاصل خلاقیت دو انسان (نغمه ثمینی و حسن فتحی)با سواد و آگاه به درام  و مسائل اجتماعی است.

در خاتمه  معتقدم، از آنجا که  سریال زیبای «شهرزاد» سلیقه تماشاگر را ارتقا داده است ، متر و معیاری برای سازندگان  سریال‌هایی خواهد شد که در آینده بخواهند موفقیت «شهر زاد » را تکرار کنند ./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز