چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
تعامل با شرکت های فعال و ممتاز از اولویت های هر مجموعه اقتصادی است و بانک ايران زمين نیز در این راستابا توجه به تنوع خدمات بانکداری با شرکت ها ی تولیدی در زمینه های مختلف به خصوص صدور انواع ضمانت نامه و گشایش اعتبار اسنادی داخلی همکاری دارد.
کد خبر: ۱۶۷۱۵

بانک ایران زمین حمایت از تولید


تیتر20 - اقتصاد کشور در سالهای اخیر مسیر سختی را پشت سر گذاشته و حال نگاهی راهبردی به اين مقوله شده تا در جهت پيشرفت حرکت و شاهد رونق در کسب و کار و توليد باشيم. 

هرچند که تاکنون هم اقدامات زيادی در اين مسير صورت گرفته اما فاصله زیادی با مقصد مطلوب باقی است. اين روزها نام اقتصاد مقاومتی زياد به گوش می خورد که با هدف توجه بيشتر به توليد داخلی و حمايت از محصولات کشورمان، سر لوحه بسياری از مراکز قرار گرفته است که توام با بهبود وضع تولید و اشتغال است.

این نامگذاری بدين معناست که سیاستگذاری و هدفگذاری‌ها باید در چارچوب اين شعار باشد. در اين شرايط باید دست بنگاه‌های اقتصادی به ویژه‌ واحدهای تولیدی کوچک را گرفت و شرایط لازم را برای تقویت تولید را فراهم آورد تا بتوانیم برای خروج از مشکل بیکاری و تولید اقدامات اساسی انجام دهیم.

در اين مسیر اقدام بانک ها تاثیر فراوانی دارد در حال حاضر نظام حاکم بر بانک ها و رویکرد آنها در عرصه پرداخت تسهیلات برای واحدهای تولیدی، ضعيف عمل می کنند و بيشتر علاقه‌مند هستند در حوزه هایی خدمات دهی داشته باشند که بنگاه‌های تولیدی مربوط به خودشان باشد. در اين بين بانک ايران زمين اقدامات ستودنی انجام داده است. اين بانک که هدف خود را پيشرفت کشور قرار داده هم در حفاظت از محيط زیست اقدامات مناسبی انجام داده هم توجه ویژه به صنایع تولیدی دارد.

بررسی راهکارهای همکاری مشترک

اخيرا کارشناسان بانک ايران زمين از واحد های تولیدی استانهای مختلف دیدن می کنند و صنايعی که نيازمند حمایت هستند را با تسهيلات در راستای توليد بيشتر حمايت می کنند. این بانک در راستای توسعه روابط و همکاری با کارخانجات داخلی با حضور کارشناسان بانک بازدیدهایی داشته و به بررسی راهکارهای همکاری مشترک پرداخته اند.

 استان مرکزی با هدف بررسی نیازهای کارگاههای توليدی، استان فارس برای وسعت دهی و توسعه صنایع ، کرمانشاه با هدف حمایت از صنایع پایین دستی و آمل برای توسعه همکاری از اين گروه اند.

اقدام بانک ايران زمين با هدف تعامل، ارائه خدمات بانکی و حمايت از توليد داخلی به حل دو مشکل اصلی کشور کمک خواهد کرد . 

یکی از مشکلات اساسی و به نوعی در راس مشکلات جوانان فارغ‌التحصیل ولی بيکار است ، مساله اشتغال برای کشور بحران کوچکی نيست و رفع این مشکل در گرو توجه به توسعه تولید داخلی است. با توجه به اينکه فرصت‌های شغلی ایجاد شده در ۱۰ سال اخیر متناسب با برنامه‌ها و جمعیت کشور نبوده است، اين حمايت های تولیدی، حرکتی در راستای اشتغال زایی نیز محسوب می شود.

در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی صورت گرفت

تعامل با شرکت های فعال و ممتاز از اولویت های هر مجموعه اقتصادی است و بانک ايران زمين نیز در این راستابا توجه به تنوع خدمات بانکداری با شرکت ها ی تولیدی در زمینه های مختلف به خصوص صدور انواع ضمانت نامه و گشایش اعتبار اسنادی داخلی همکاری دارد.

این بانک در نظر دارد در هر استان و منطقه ای ، تولید کننده شاخص و موفقی که نیازمند حمایت های مالی است انتخاب کند تا در راستای حمایت از تولید داخلی، اقدام مثبتی داشته باشد. برای نمونه شرکت تولیدی فرادانه یکی از اين تولیدی هاست. شرکت فرادانه در سال 87 با بهره گیری از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته و تخصصی و دانش متخصصین موفق به بهره برداری از خطوط تولید پلت و اکسترود شد.با توجه به اینکه توان مجموعه بيش از ظرفیت کنونی است خواستار تعاملات گسترده تر از سوی بانک بودند که بانک ايران زمین، مراودات مالی خود با اين مجموعه را آغاز کرد.

از اهم وظایف هر کارگاه ارائه محصول با کیفیتاست و برای برای تحقق این اهداف لازم است پشتیبانیهای مالی توسط بنگاههای اقتصادی و بانک ها انجام شود تا شاهد رشد چشم گیر کارگاه هایی با ظرفیت های متنوع باشیم. صنعت شیرینی و شکلات هم از مزیت هایخاصی برخوردار است که بحث صادرات را یکی از این مزیت هاست و ارزش افزوده، قدرت ارزآوری، اشتغال زایی و توسعه صادرات غیر نفتی بسیار بالایی دارد.از اين رو از صنايع هدف بانک ايران زمين قرار گرفت. مجموعه قنادی های لاله صحرا نمونه ديگری است که تولید کننده انواع شکلات و شیرینی و دارنده نشان برتر کیفیت است و در استان مرکزی مورد حمايت بانک ايران زمين قرار گرفت.

بانک ايران زمین در استان یزد هم حامی بخش صنعت، خصوصاً شرکت های کاشی استان است.اين بانک با وجود محدودیت هایی که در ارائه تسهیلات وجود دارد در تلاش است تا مانع تعطیلی واحدهای تولیدی از جمله شرکت های کاشی که اشتغال زایی بالایی دارند، شود. از همين رو کاشی EEFA سرام اردکان مورد ديگر همکاری بانک بود. اين شرکت از شرکت های فعال در صنعت کاشی است که در حال حاضر با ۱۳ خط تولید در سال جاری نسبت به ارتقاء ۱۸ خط تولید اقدام کرده است و بانک ايران زمین در بخش سرمایه در گردش، به کمک اين تولیدکننده داخلی آمد.

بازدید کارشناسان بانک ایران زمین از مجموعه شرکت آسیاب طلایی (دلوسه) و بررسی راهکارهای همکاری مشترک با اين مجموعه از ديگر اقدامات بانک است.

مدیر استانی بانک ایران زمین در قدمی ديگر کارخانه پلاستوکار کرمانشاه را برگزيد.اين کارخانه از تولید کنندگان کفش در کشور است، که بخشی از تولیدات آن به خارج از کشور صادر می شود.

در بررسی های استانی در مازندران،شرکت امیر در ساری انتخاب شد. شرکت بازرگانی امیرپخش از سال 1372 فعالیت خود را در صنعت لبنیات و بستنی آغاز و سالیان متمادی در این عرصه به فعالیت در امر تهیه و توزیع محصولات لبنی و بستنی مشغول بوده است. این مجموعه با مساحتی بالغ بر 5400 مترمربع و با گنجایش سردخانه ای 1000 تنی و با امکانات بیش از 50 دستگاه وسیله نقلیه در امر توزیع در حال فعالیت است.

کارخانه خباز آرد شیراز نيز در استان فارس از تولیدی های هدف بانک بود. اين کارخانه از لحاظ وسعت و ظرفیت تولید در رتبه اول استان فارس قرار دارد و موفق به دریافت تندیس و گواهینامه انجمن تجارت جهانی به عنوان اولین تولید کننده آرد در ایران شده است.

کلید اشتغال بر تولید استوار است

سيد محمدحسین استاد، مدير روابط عمومی بانک ايران زمين در پاسخ به اين پرسش که معیار انتخاب و گزينش تولیدی ها چه بوده به خبرنگار تیتر 20 گفت: ما اعتقاد داریم در اقتصاد مقاومتی همه فعالان اقتصادی باید در شرایط برابر قرار گرفته و از موقعیت یکسانی برخوردار باشند. با توجه به اينکه سیاست اقتصاد مقاومتی بر مبنای یک نظام اقتصادی بهم پیوسته است که همه اجزاء باید با هم اجرا شوند تا نتیجه‌بخش باشد، بانک ايران زمين هم در تلاش است تا برای تولیدی ها با توجه به توانایی در هر بخش زمينه فعالیت تولیدی را فراهم سازد.

وی خاطر نشان کرد: باید همه فعالان بتوانند وارد اقتصاد شده و رقابت کنند، بانک ايران زمين هم وابسته به سهم هر استان و منطقه از ميان توليدی ها، انهایی که موفقیت های بيشتری داشته اند و در زمينه ای چه صنعتی و چه کشاورزی قوی تر بوده اند انتخاب کرده است. اين تولیدی ها از تسهيلات و وام های بانک بهره مند می شوند.

استاد فعالیت های بانک در اين زمينه را همسو با هدف گذاری اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید همواره تولید داخلی مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اينکه کليد اقتصاد مقاومتی تولید و مصرف تولیدات داخلی است بانک ايران زمين هم حمایت از تولیدی ها را آغاز کرده و در اين مسیر موفق هم عمل کرده است. با توجه به اينکه صنايع پايين و ميان دستی نياز به حمایت بيشتری دارند، مورد انتخاب بانک قرار گرفته اند و بانک تسهيلات ويژه ای به آنها می دهد.

وی در پاسخ به اين پرسش که آیا نتیجه این اقدامات تاکنون دیده شده است، گفت: خوشبختانه تمامی موارد به تولید رسیده و کارخانه های هدف در حال بازپرداخت وامها هستند.

ارسال نظرات
موضوعات روز