شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
بانک ها برای تقويت بانکداری الکترونيک در سيستم کاری خود نرم افزارها و برنامه های مدرنی طراحی می کنند که برای سرويس دهی بهتر و امنيت بالاتر کاربر است و در واقع طراحی آن از لحاظ صرفه جویی در وقت و انرژی، صرفا به نفع مشتری است.
کد خبر: ۱۶۸۲۵
سامانه

تیتر20 - تابحال برايتان پيش آمده كه در شرايطي، امكان مراجعه به بانك را نداشته باشيد،‌ اين اتفاق در دهه ي گذشته منجر به قطعي برق و گاز يا بي نظمي هاي مالي در پرداخت يا برداشت پول می شد اما اين روزها كافيست تلفن همراه خود را در دست داشته باشيد تا بسياري از خدمات بانكي را بدون حضور فیزیکی انجام دهيد. 
امروزه بي شك فناوري اطلاعات و حضور آن در امور روزمره از پايه هاي اصلي توسعه محسوب مي شود و در تمام خدمات بانكي هم رسوخ كرده است. به تبع امروزه بانكداري الكترونيك جزئي از زندگي افراد شده و همه مشاغل از آن متاثرند .

ایران در حال گذار از بانکداری سنتی به مدرن
سیستم بانکداری در کشور ما با تغییرات زیادی مواجه شده که تاثیر بسزایی در افزایش حجم تراکنش‌های بانکی، ساماندهی اطلاعات بانک‌ها و افزایش خدمات مشتریان با سامانه‌های عملیاتی داشتهاست، هرچند که نظارت در بانک‌ها به طور یکسان همراه با این تغییرات جلو نیامده و در بیشتر بانک‌ها هنوز نظارت به صورت سنتی صورت می‌گیرد. البته بیش از دو دهه از تاثیرات بانكداری الكترونیكی سپری شده و در مجموع شبکه بانکی در اين امر موفق بوده و توانسته بخش عظیمی از مردم را به استفاده از خدمات ترغیب کند و به صورت مستمر شاهد رخنه تدریجی و بیشتر این موضوع در زندگی فردی مردم هستیم كه در حال تجربه سرویس های تلفن بانك و موبایل بانك هستند . اما جا برای پیشرفت بسیار و مسیر طولانیست. 
هرچند که این نوع از بانکداری هم با چالش هایی مواجه است اما مزایای آن به ریسک های حاصله فزونی دارد و جامعه را به سمت مدرنیته  می برد.
 بانکداری الکترونیکی با اين نگاه مثبت در حال توسعه است. بانک ها به طراحی وب سایت ها و طراحی پورتال هایی پرداخته اند که نه تنها مشتریان می توانند به تعاملات حساب های خود، نرخ سود و ارزها دسترسی یابند، بلکه قادرند تا به برخی از تعاملات بانکی هم بپردازند.
در سالهای اخیر بانک ها توانسته اند علاوه بر ارائه خدمات بانکی مانند دریافت صورتحساب، انتقال وجوه از یک حساب به حساب دیگر، خدماتی نیز مانند پرداخت صورتحساب های مختلف و خرید های اینترنتی و یا خرید سهام را از این طریق ارائه دهند تا از این طریق ضریب نفوذ تجارت الکترونیکی را هم ارتقا یابد. این مسیر با همکاری بانکها و انگیزه کمک به تسریع خدمات امکان پذیر است که بانکهای ایرانی چه در بخش خصوصی و چه دولتی در این زمینه کاملا رقابت دارند. 

اولين ها ماندني ترند
اگر بخواهيم از ابتدايي ترين خدمات بانكداري الكترونيك چشم پوشي نكنيم ،‌ سابقه فعالیت‌ بانکداری الکترونیک در كشورمان به سال 50 برمی‌گردد كه بانک تهران با تعدادي دستگاه خود‌پرداز در شعبه‌های خود، نخستین تجربه پرداخت خودکار پول را که فقط در شعب آن بانک نصب شده بودند برعهده داشت. اما به طور تكامل يافته در سال‌های ۷۲ و ۷۳ جرقه‌های ایجاد سوئیچ ملی، جهت بانکداری الکترونیکی زده شد و در همان راستا شبکه ارتباطی بین بانک ملی و فروشگاه‌های شهروند ایجاد شد. 
بانك ملي كه از بانكهاي قديمي و باسابقه محسوب مي شود اگرچه سيستم اين بانك قدمت دارد ولي دست از به روزرساني خدمات برنداشته و به عنوان پيشگامان اين امر ، بخش اعظمي از فعاليت هايش الكترونيكي و با هدف ارتقا كيفيت و كاهش هزينه براي مشتريان صورت مي پذيرد.

سامانه

گستردگي خدمات الكترونيك بانك ملي 
اگر خدماتي كه يك بانك امكان ارائه ي آن را دارد، ليست كنيم متوجه مي شويم كه بانك ملي براي تمام اين امور خدماتي را به طور الكترونيكي در نظر گرفته است. 
سامانه هايي براي انتقال وجه، پرداخت قبوض ،‌امكان بازديد اينترنتي از تمام عملكردهاي دوره ،‌ سامانه پيامك از طريق سيستم متمركز در امور شخصي و احراز هويت الكترونيكي و پشتيباني امضا الكترونيكي در امور حقوقي براي افراد و شركتها از اين امورند. سامانه بانكداري بام؛‌ سامانه اي است كه بخشي از اين خدمات را به مشتريان بانك ملي ارائه مي دهد. 


از سامانه بانكداري بام چه مي دانيد
علی جهانی، کارشناس حوزه بانک در گفتگو با خبرنگار تیتر20  این سامانه را این گونه معرفی کرد: بانک ها برای تقويت بانکداری الکترونيک در سيستم کاری خود نرم افزارها و برنامه های مدرنی طراحی می کنند که برای سرويس دهی بهتر و امنيت بالاتر کاربر است و در واقع طراحی آن از لحاظ صرفه جویی در وقت و انرژی، صرفا به نفع مشتری است.
بانک ملی به عنوان یکی از بزرگترین بانکهای کشور پورتال بام را با اين رويکرد تحت وب طراحی نموده است. سامانه بانکداری اینترنتی بام بانک ملی ایران، تمام خدمات متداول بانكي را ارائه مي دهد اما مواردي در اين بین وجود دارد كه اين سامانه را از ديگر سامانه ها مجزا كرده است. ويژگی برجسته اين سامانه سفارشی سازی و شخصی سازی عملیات بانکی است . 
سامانه ای یکپارچه که سرويس های مختلف بانک را به یکباره در فضایی واحد، پوشش می دهد. به طوری که با این ابزار نیازی نیست تا بدانید انتقال وجه مورد نظرتان درون بانکی هست یا خیر. 
بعلاوه اينكه نیازی نیست به دنبال شماره کارت و یا شماره حساب کسانی که بیشترین مراوده مالی دارید بگردید و مشخصات این افراد را در جایی دیگر یادداشت کنید به طوری که اطلاعات کاربرانی که در ارتباط هستید را ساماندهی می کند. حتی برای پیام دادن به آنها در مورد پرداخت نیاز به ابزار دیگری نیست. بعلاوه اینکه محاسبه اقساط ، مديريت مالی حساب ها و پرداخت قبوض را هم امکان پذير می کند. سامانه بام کاملا هوشمندانه همه این خدمات را براي مشتري ارائه مي دهد. اين سامانه كه اپليكيشن مخصوص به خود را هم براي سهولت كار ارائه داده ،‌ بدون نیاز به دستگاه های رمز جانبی و با همه دستگاه ها اعم از کامپیوتر، تبلت و گوشی با سیستم عاملهای مختلف قابل استفاده است. نرم افزار این سامانه هم بر روی موبایل و پلتفرم های IOS و Android قابل استفاده است. این نرم افزار پرداخت قبوض از طریق بارکدخوان، امکان به اشتراک گذاری رسید تراکنش های کارت به کارت بر روی شبکه های اجتماعی و یا پیامک را سهل مي كند.


ارسال نظرات
موضوعات روز