جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲
یکی از خودروهای سدان که به تازگی قدم به خیابان های ایران گذاشته پژو 301 است و هیوندای اکسنت از رقبای این خودرو در همان رنج قیمت و کلاس، به شمار می رود.
کد خبر: ۱۷۱۹۰
هیوندای اکسنت بخریم یا پژو 301؟

تیتر 20 - بخش قابل توجهی از افراد که در شهرهای بزرگ و پرجمعیت زندگی می کنند به دنبال خودروهای سدان جمع و جور می روند که از لحاظ قیمتی، مناسب و در جایگاه کیفی مطلوبی قرار داشته باشد؛ اگر در محدوده 100 میلیون تومان برای خرید ماشین بودجه داشته باشید و دنبال یک سدان مناسب هستید جدیدترین ماشین این کلاس که به تازگی قدم به خیابان های ایران گذاشته  پژو 301 است که یکی از رقبای این خودرو در این رنج قیمت و کلاس،  هیوندای اکسنت به شمار می رود.

ویژگی های هیوندای اکسنت

نسل اول اکسنت در سال 1994 میلادی، روانه بازارهای جهانی شد؛ این خودرو در نقاط مختلف دنیا تولید و عرضه شد که شامل نام های دوج ATTITUDE در مکزیک، دوج بریسا در ونزوئلا، هیوندای ریو در پورتوریکو می شود.

نسل دوم در سال 2000 میلادی در بازار معرفی گردید البته این سری از ACCENT در کشور با نام VERNA در بازار معرفی شد، سری بعدی یا نسل سوم این خودرو در سال 2005 میلادی و نسل چهارم یا فعلی آن نیز در اواخر سال 2010 میلادی روانه بازارشده است.

به طور کلی طراحی ظاهری هیوندای اکسنت از سال 2010 تا بحال همراه با تغییرات مدرن همرده و همدوره هایش پیش رفته و تغییر خاصی نکرده اما نمای جلویی این کره ای از ترکیب چراغ‌های جدید جلو، به همراه نوارهای LED بر روی آن و همچنین ردیفی جداگانه از دیودهای LED، که در کف پیله لامپ‌های چراغ راهنما وجود داشته تشکیل گردیده است.

کمپانی کره ای هیوندای برای کاهش هزینه ها بیش از 75 درصد از اجزای داخل کابین را با پلاستیک سخت ساخته که این امر شامل حال آفتاب‌گیرهای جلو نیز شده، در کابین این خودرو جای پا و فضای سر در قسمت عقب مناسب بوده ولی فضایی مطلوبی برای شخص سومی آنطور که باید و شاید در نظر گرفته نشده است.

اکسنت با 2 پیشرانه 1.4 و 1.6 لیتری در بازار عرضه می شود که موتور 1.6 لیتری این خودرو قدرت 124 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه و گشتاور 156 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه را تولید می کند .این پیشرانه به کمک یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک اکسنت را از حالت سکون با گذشت 11.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت آن 184 کیلومتر در ساعت خواهد بود؛ حجم باک اکسنت 43 لیتر بوده که میزان مصرف سوخت پیشرانه 1.6 لیتری آن به صورت ترکیبی 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر است.

تجهیزات ایمنی هیوندای اکسنت به طور استاندارد عبارتند از ترمز ضدقفل (ABS)، کنترل پایداری و کنترل کشش، محافظ گردن روی صندلی جلو، کیسه هوای جلو و پرده‌ای جانبی. تیپ‌های GS و GLS به ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای مجهز هستند، در حالی که در تیپ Sport هر 4 ترمز دیسکی است؛ ترمز عقب دیسکی در تیپ GLS به صورت سفارشی نصب می‌شود.

ویژگی های پژو 301

پژو301  در کلاس سدان‌های کامپکت قرار گرفته از این رو برای افرادی که در شهرهای شلوغ به دنبال خودرویی با فضایی نسبتا بزرگ هستند 301 گزینه مناسبی خواهد بود خودروسازی پژو سیتروئن از اتومبیل در نمایشگاه خودرو پاریس در سال ۲۰۱۲ رونمایی کرد.

کمپانی فرانسوی پژو،  301 را در نسخه‌های بنزینی و دیزلی در بازار عرضه کرده که نسخه های بنزینی با پیشرانه‌های ۱.۲ و ۱.۶ لیتری عرضه می‌شود، پیشرانه‌ اول با بهره گیری از سه سیلندر و قادر است 82 اسب بخار قدرت در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و گشتاوری معادل ۱۱۸ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه تولید کند؛ پژو این پیشرانه‌ سه‌سیلندر را به همراه جعبه‌دنده‌ دستی ۵ سرعته ارائه می‌دهد.

پیشرانه‌ دوم با استفاده از چهار سیلندر قادر به تولید توانی معادل ۱۱۳ اسب بخار در دور موتور ۶۰۵۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۹ نیوتن‌متر ۴۰۰۰ دور بر دقیقه است ؛این پیشرانه با دو نوع جعبه‌دنده‌ دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۶ سرعته قابل سفارش است.

حداکثر سرعت پیشرانه دوم این سدان فرانسوی 188 کیلومتر برساعت و شتاب این خودرو از حالت سکون تا سرعت 100 کیلومتر 10.8 ثانیه است، همچنین مصرف سوخت داخل شهر این پیشرانه در هر 100 کیلومتر 10 لیتر، در خارج شهر 5.6 لیتر و به صورت ترکیبی 7.3 لیتر خواهد بود اما وضعیت پیشرانه 1.2 لیتری در خصوص حداکثر سرعت 169 کیلومتر بر ساعت و زمان صرف شده برای شتاب اولیه 12.9 ثانیه تخمین زده شده است  مصرف سوخت این پیشرانه هم در هر صد کیلومتر در داخل شهر 6 لیتر، در خارج شهر 4.3 لیتر و به صورت ترکیبی 4.9 لیتر بوده است.

طراحی خارجی پژو 301 نسبت به نسل پیشین خود تغییراتی اندکی به دنبال داشته که از جمله تفاوت های بوجود آمده که افراد در نگاه اول متوجه آن خواهند شد عریض تر و کوچک تر شدن جلو پنجره، جابجا شدن لوگوی کمپانی فرانسوی از روی کاپوت و قرار گیری آن در وسط جلو پنجره و در بخش بالای دریچه‌ ورودی هوا فرمی کشیده‌ای به خود گرفته و انتهای آن، چراغ‌های LED قرار گرفته همچنین پژو مانند نسل قبلی این 301 چراغ‌های مه‌شکن را نیز زیر این چراغ‌ها نصب کرده است.

لبه‌ کاپوت عقب خودرو روندی صعودی داشته و اندکی به سمت بالارفته علاوه بر این مورد، پژو سپر عقب 301 را حجیم طراحی کرده و چراغ‌های عقب نیز کشیده‌تر شده و نسبت به نسخه پیشین از نمایی مدرن تر برخوردار است لازم به ذکر است که کمپانی فرانسوی برای جذب خریداران جوان خود اندکی 301 را حجیم تر و عضلانی تر از نسل قبلی ساخته تا سهم خود را در این گروه افزایش دهد./باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
موضوعات روز