سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
با گذشت سه سال از ماجراهای عنوان شده توسط ایمان موسوی و جواد نکونام در مورد یکی از نزدیکان امیرقلعه نویی در باشگاه استقلال، بازیکن فعلی ذوب آهن منکر تمام صحبتها و اتفاقات رخ داده شد.
کد خبر: ۱۷۳۹۹
سکوتی که پس از سه سال شکست؛ صحبت هایی تازه از پرونده جنجالی نکونام و موسوی با قلعه نویی

تیتر 20 -  سال 1393 بود که یکی از جنجالی ترین پرونده اتفاقات در فوتبال ایران رقم خورد. درگیری جواد نکونام و ایمان موسوی با امیر قلعه نویی رسانه ای شد تا موسوی به عنوان بازیکن آبی پوشان از ماجرای پولی پرده بردارد که جواد نکونام کدهایش را داده بود؛ پولی که به گفته او دوست نزدیک امیر قلعه نویی در استقلال از او گرفته بود.
 
بخشی از صحبت های ایمان موسوی در مصاحبه ای که مرداد ماه سال 1393 انجام داده در ذیل آمده است که می تواند نشانگر اتفاقات رخ داده در آن زمان باشد، او در مصاحبه ای گفته بود: "بعد از جدایی از نفت، تمام سرمایه ام 50 میلیون تومانی بود که از ته مانده قراردادم باقی مانده بود. ماشینم را قسطی گرفته بودم و باید قسطش را می دادم. اتفاقا رنگ ماشینم به عشق استقلال آبی بود.یکی از نزدیکان قلعه نویی که فکر می کرد چون چنین ماشینی سوار می شوم، پس پولدار هستم. و به من گفت چرا پولت را در بانک گذاشته ای، آن را به من بده تا سرمایه گذاری کنیم و پولی در بیاوریم. گفت پدرم در کار ماشین های سنگین کشاورزی است و می توانیم با هم شراکتی کنیم، از آنطرف ماهی 4،5 میلیون تومان به تو سود می رسد. من که شناخت زیادی از این آدم نداشتم ولی به اعتبار اینکه دوست امیر قلعه نویی است، اعتماد کردم. پول را دادم ولی هر چه گذشت دیدم هیچ اتفاقی نمی افتد. سه ماه گذشت و خبری نشد. قسط ماشینم مانده بود و هیچ پولی نداشتم. جیبم کاملا خالی بود، در حالی که همه فکر می کردند چون فوتبالیست هستم پول دارم. در آن سه ماه چیزی به دیگران نگفتم تا اینکه یک روز با جواد نکونام حرف زدم. پیش او رفتم و گفتم چنین مشکلی برایم پیش آمده. هیچ پولی ندارم و پولی را هم که از من گرفته اند، نمی دهند. کل داستان را هم برایش توضیح دادم. از همان روز آقا جواد افتاد دنبال کار من چون می دید چه وضعی دارم و بدهکار هستم. خیلی جالب است که بدانید تازه بعد از این اتفاق ها، یادم هست دو سه هفته قبل از دربی همین دوست قلعه نویی به من زنگ زد و گفت 6 میلیون چک دارم و بی پولم. اگر آن را پاس کنی در دربی در ترکیب ثابت هستی! خلاصه نکونام به دوست امیر قلعه نوی گفت یا سودش را بدهید یا پولش را برگردانید. اگر هم ماشین خریده اید سندش را باید به اسمش بزنید. از همان روز شما اگر بدانید چه بلاهایی سر من آمد. به نکونام گفته بودند این پسر را بی خیال، با ما رفاقت کن و با او کاری نداشته باش. از آنطرف هم به ایمان گفته بودند جواد را بی خیال با ما رفاقت کن. اما آقا جواد به شدت پیگیر کار من بود. همین مسئله هم باعث شد تا روزگاه من سیاه شود. از هر طرفی که فکر کنید آقایان برایم حاشیه سازی کردند. به من گفتند این مسئله را منکر شو، ما با تو هستیم. هر کاری از دستمان بربیاید برای تو می کنیم. شماره 10 تیم را به تو می دهیم و بازی می کنی. اتفاقا یک مدت اوضاع خوب شد ولی بعد فهمیدم که من را به بازی گرفته اند.”
 
حال با گذشت سه سال از آن اتفاقات و حرف و حدیث های عجیب و غریب این بار ایمان موسوی به عنوان بازیکن ذوب اهن اصفهان مجددا به عنوان بازیکن امیر قلعه نویی توپ می زند، نقل و انتقالی که سوال مهمی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند و  آن اینکه اگر حرف های موسوی و نکونام درست بود پس به چه علتی موسوی مجددا تصمیم گرفته در تیمی پا به توپ شود که امیر قلعه نویی سرمربی آن است؟
 
در ادامه با ایمان موسوی در مورد اتفاقات آن زمان و علت همکاری مجددش با امیر قلعه نویی به گفت و گو پرداخته ایم تا با گذشت سه سال از آن ماجرا برای اولین بار یکی از آن سه نفر در خصوص شائبه های پیش آمده پاسخ گو باشد.
 
– چه شد که بعد از اتفاقات عجیب و غریب که در استقلال بین تو، امیر قلعه نویی و جواد نکونام رخ داد مجددا حاضر شدی با امیر قلعه نویی کار کنی و به عنوان بازیکن او در باشگاه ذوب آهن فوتبال خود را ادامه دهی؟
 
من از نظر بدنی صد در صد در اکسین آماده بودم و پیوستنم به ذوب آهن در درجه اول لطف خدا و پس از آن امیر قلعه نویی بود که فوتبال من را نجات داد.
 
– پس نتیجه ماجراهای تو با امیر قلعه نویی چه شد؟ آشتی کردید؟
 
هیچ مشکلی بین من و امیرخان نبود.
 
– پس آن همه مصاحبه به چه علتی انجام شد؟
 
به خدا هیچ مشکلی بین من و امیر قلعه نویی وجود نداشت.
 
– یعنی ما خواب میدیدیم که تو علیه امیر قلعه نویی مصاحبه می کردی؟
 
ببخشید که این حرف ها را راحت می زنم اما من یک بچه شهرستانی بودم که خیلی زود پیشرفت کردم و سادگی کردم. باید بگویم فضایی که در آن زمان بوجود آمد اصلا اینگونه نبود.
 
– یعنی تحت تاثیر حرف های جواد نکونام قرار گرفتی؟
 
من فقط یک چیزی می گویم، اینکه خدا شاهد است من حتی یک درصد هم مقصر نبودم.
 
– اما یک طرف این ماجرا جواد نکونام و طرف دیگر امیر قلعه نویی بود.
 
من اصلا در این باره صحبت نمی کنم اما می گویم که مطمئن باشید امیر قلعه نویی واقعا بزرگی کرد.
 
– اگر خیلی شفاف در این خصوص صحبت کنی تا مردم بدانند چه اتفاقی در مورد جنجال های پیش آمده بین تو و جواد نکونام با امیر قلعه نویی رخ داد، ابهام های بسیاری برطرف می شود. تو عنوان کردی که فردی به نام م. ع وابسته به امیر قلعه نویی بود مبالغی را از تو دریافت کرده است اما حالا به گونه دیگری در مورد آن اتفاقات حرف می زنی!
 
من سادگی کردم و خیلی جاها سکوت کردم و حرف نزدم و تصور همه بر این بود که من مقصر هستم. خدا شاهد است که من در این ماجرا مقصر نبودم.
 
– یعنی تو با جواد نکونام مسئله ای را در میان نگذاشتی و با او حرف نزدی؟
 
اصلا این مسائلی که پیش آمد هیچ کدامش صحت نداشت و من مجبورم که سکوت کنم. واقعا خدا را گواه می گیرم که امیر قلعه نویی چنین شخصیتی ندارد و برخی سو تفاهم ها بوجود آمد و سکوت من باعث شد دو تا سه سال از فوتبال دور باشم./شفقنا
ارسال نظرات
موضوعات روز