سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
اگر می خواهید فهرستی از غذاهای ممنوع قبل از پرواز را در اختیار داشته باشید، با این مطلب همراه شوید تا بدانید که باید قبل از پرواز چه نخوریم.
کد خبر: ۱۷۴۱۱
تیتر 20 - شاید بسیاری از شما تجربه بد به هم خودن حالتان را داشته باشید، البته احتمالا این مهم ناشی از استرس فرودگاه، خطوط بی انتهای چمدان ها، بازرسی و تفتیش امنیتی و گریه بدون وقفه کودکان باشد، اما بدون شک غذاهایی که قبل از پرواز نوش جان می کنید نیز می توانند مزید بر علت باشند، چرا که معمولا  وعده های غذایی فرودگاه، تنوع چندانی نداشته و اکثرا فست فودهای خیلی چرب هستند، پس اگر می خواهید فهرستی از غذاهای ممنوع قبل از پرواز را در اختیار داشته باشید، با این مطلب همراه شوید تا بدانید که باید قبل از پرواز چه نخوریم.

 درکل برای سفر های طولانی بهتر است که اصلا چیزی نخورید و شکمتان را با مقدار زیادی آب پر کنید. اگر هم نگران قند خونتان هستید، با کمی هویج و خشکبار می توانید این نگرانی را برطرف کنید. شاید سخت بنظر برسد، اما ممکن است. در ادامه خوردنی های ممنوع قبل از پرواز را به شما معرفی می کنیم.

غذاهای فست فودی

قبل از پرواز چه نخوریم

فست فود یکی از مهم ترین غذاهای ممنوع قبل از پرواز است. بدون شک هیچ کس دوست ندارد که در بخش پایینی بدنش شاهد تشکیل لخته ی خونی خطرناکی باشد که هر آن ممکن است خود را به مغز، قلب یا ریه اش رسانده و باعث بروز مشکلات جدی و یا حتی مرگش شود. در واقع باید گفت که هیچ کس دوست ندارد، دستی دستی خودش را به کام مرگ ببرد، البته خیلی نگران نباشید، چون این بدترین مشکلی است که ممکن است در صورت خوردن غذاهای چرب قبل از پرواز به وجود بیاید و احتمالش آنقدرهاهم زیاد نیست. ضمن اینکه هنوز هیچ ارتباط مستقیمی میان استفاده از غذاهای پرچربی و ایجاد لخته در بدن کشف نشده است. حالت محتمل تر مصرف فست فود این است که بی حرکت نشستن در یک کابین تحت فشار، می تواند مانع از جریان خون فرد شده و مشکلات فیزیولوژیکی جدی برای شخص به وجود می آورد که از این میان می توان به تورم پاها در بدن اشاره کرد، اما فقط این نیست؛ چرا که خوردن غذاهای پرنمک و چرب باعث می شود که سیستم گوارش بدن، آن هم در فاصله یازده هزار متری سطح زمین با مشکلات جدی برای هضم غذا مواجه می شود. البته تنها غذاهای فست فودی چنین مشکلاتی را به ارمغان نمی آورند، بلکه خوردن غذای سنگین در وعده صبحانه یا پنیر و تخم مرغ نیز با مختل کردن جریان طبیعی خون می توانند به همان اندازه خطر ساز باشند. پس اگر سلامتی و جانتان برایتان بسیار با اهمیت تر از خودن غذاهای چرب و احتمالا خوشمزه است، لااقل قبل از پرواز از خوردن آنها اجتناب کنید.

غذاهای نفاخ

قبل از پرواز چه نخوریم

احتمالا در جریان هستید که تنها غذاهای چرب نیستند که دستگاه گوارش را به زحمت می اندازند، بلکه غذاهای نفاخ نیز با تشویق روده به فعالیت، به این امر مبادرت می ورزند. غذاهایی مثل پیاز، گل کلم، کلم و لوبیاپخته که به ظاهر سالم به نظر می آیند، با تولید گاز به کمک فشار بالای فضای داخل کابین هواپیما شتافته و مشکلات جدی را برای دستگاه گوارش و نفخ آن به وجود می آورند که این خود برای ایجاد مشکلات جدی و ناراحتی مسافر کافی است. یکی از این مشکلات، باعث شد که در سال 2006 یکی از مسافران خطوط هواپیمایی آمریکا با اذعان به اینکه بوی سوختگی حس می کند، باعث توقف فوری هواپیما شود، اما با برملا شدن حقیقت دیگر جایی برای انکار نبود. پس اگر نمی خواهید که مثل آن مسافر کذایی باعث اتلاف وقت و هزینه مسافران و کادر پرواز و فرودگاه شوید، راه ساده ای وجود دارد و آن هم این است که از خوردن غذاهای نفاخ تنها قبل از پرواز اجتناب کنید. غذاهای نفاخ از جمله خوردنی های ممنوع قبل از پرواز هستند.
غذاهای ممنوع

نوشیدنی های گازدار

قبل از پرواز چه نخوریم

دیگر باید قبل از پرواز چه نخوریم؟؟ یکی دیگر از مسائلی که باعث به وجود آمدن مشکلات گوارشی می شود، نوشیدنی های گازدار است، چون ممکن است برای خودتان، کادر پرواز و مسافران دیگر ایجاد ناراحتی کند. چرا که مصرف هرگونه نوشیدنی گازدار باعث نفخ و گرفتگی عضلات شده که همانگونه که خوردن این نوشیدنی ها برای یک ورزشکار ممنوع است، برای یک مسافر پرواز هوایی نیز به همان اندازه ممنوعیت دارد. البته که با وجود کم آبی، درد بدنی، رفتار نادرست خدمه پرواز و یا اخلاق های نامناسب مسافر بغلی این قیاس بین مسافران پرواز و ورزشکاران خیلی هم بی دلیل نخواهد بود. در واقع پرواز مسابقه شما خواهد بود، پس با عدم استفاده از نوشیدنی های گازدار، برنده آن باشید.

سایر راهکارها !

شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که ساعت بدن شما علاوه بر هماهنگی با نور، با فعالیت دستگاه گوارشتان نیز هماهنگ می شود. به دلیل اختلاف ساعت بین مبدا و مقصد حرکتتان، ساعت دستگاه گوارش ممکن است قدری دچار مشکل شود و تنها وظیفه شما این است که با تلقین به خودتان گرسنگی را تحمل کرده و وعده یک شام خیلی خوب را به خودتان بدهید. پس اگر بتوانید شانزده ساعت پیش از پرواز هیچ غذایی نخورید، جز مسافرانی خواهید بود که مشکل کمتری با اختلاف ساعت دارند، البته قبول دارم که چنین کاری واقعا سخت است، اما به فکر سلامتی خود باشید./همگردی
ارسال نظرات
موضوعات روز