پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت تعادل بین عرضه و تقاضا را به عنوان برنامه ۴ ماه آینده این وزارتخانه مطرح کرد و گفت که ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کالاهای بی‌رویه وارد کشور شده و تولید داخلی را نابود کند لذا باید تعرفه‌های موثر را احیا کرده و با استحکام بیشتری کار انجام شود.
کد خبر: ۱۷۵۲۱

تیتر20- سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه صبح امروز (یکشنبه) فراکسیون نمایندگان ولایی گفت که این جلسه با حضور اکثریت نمایندگان فراکسیون و وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونینش در ساعت ۷ صبح و پیش از آغاز جلسه علنی برگزار شد که آقای شریعتمداری به بیان توضیحاتی درباره اولویت‌هایش در ۴ سال آینده در این وزارتخانه پرداخت.

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه ضمن قدردانی از نمایندگان برای رای بالا به کابینه دوازدهم و اعتمادشان به او جهت تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که تلاش ما حرکت براساس برنامه ارائه شده به مجلس است که طبق این برنامه برای اغلب نقطه نظرات مطروحه راه‌حل ارائه کردیم و می خواهیم همان برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

نقوی حسینی تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت تعادل بین عرضه و تقاضا را به عنوان برنامه کوتاه مدت این وزارتخانه در ۴ ماه آینده عنوان کرد و گفت که باید با سیاست‌های تعیین شده تعادلی بین عرضه و تقاضا ایجاد شود تا تولید ثبات پیدا کند. چون سود بانکی که در حال ثبات است، می تواند منجر به تقویت حوزه تولید شود.

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه گفت که باید تعرفه‌های موثر و مدیریت واردات که در طی سال‌های گذشته به دلیل سیاست‌های تجارت جهانی مدنظر قرار نگرفته، مجددا به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کالاهای بی رویه وارد کشور شده و تولید داخلی را نابود کند. باید با مدیریت موثر، تعرفه‌ها را احیا کرده تا کار با استحکام بیشتری انجام شود. ما این کار را انجام خواهیم داد، البته در تمامی این موارد بخصوص صادرات کالاهای داخلی نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی هستیم.

نقوی حسینی تصریح کرد: شریعتمداری بیان کرد که نیاز به مشوق‌های صادراتی برای صادرات هدفمند و حمایت از مراکز تولیدی صادراتی وجود دارد، سازمان صنایع کوچک نیز یکی از فعالیت‌های محوری ما خواهد بود. ما بازسازی و نوسازی صنعت را در دستور کار قرار داده که در همین رابطه صنایع کوچک را در نظر داریم.

وی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین حمایت و ایجاد نواحی صنعتی را از برنامه‌های جدید این وزارتخانه معرفی کرد و افزود که شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو برای سرمایه گذاری جهت ایجاد صنعت در کلیه مناطق کشور بویژه در مناطق محروم مسئولیت پیدا کردند. این دو شرکت باید با جذب صنایع داخلی و خارجی گام‌های موثری در جهت سرمایه گذاری صنعتی در مناطق محروم بردارند.

شریعتمداری همچنین گفت که برای مبارزه با قاچاق کالا به ساماندهی مجدد در مرزها از قبیل پیله‌وری، کولبری، ملوانی، ته لنجی و غیره نیاز داریم.

در این جلسه اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مواردی همچون برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با صنایع کوچک، چگونگی برداشتن موانع استفاده صنایع از تسهیلات بانکی بویژه وثیقه‌های بانکی و ضرورت رعایت حقوق کارگران و جلوگیری از فشار و اعمال زور علیه کارگران و همچنین موضوع تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت مطابق لایحه دولت را از وزیر جویا شدند.

ضرورت توجه جدی به شهرک‌های صنعتی به دلیل نقش آفرینی در ایجاد اشتغال، ساماندهی صنعت دخانیات، دلیل واردات کالاهایی علی رغم وجود مشابه آن در داخل کشور به صورت تولید ملی، چرایی عدم جلوگیری از واردات بی رویه، راهکارهای موجود برای نجات صنعت و معدن، برنامه‌های وزیر برای ایجاد و حفظ اشتغال و اقدامات انجام شده درباره ثبات سرمایه گذاری و حفظ امنیت آن نیز از دیگر مواردی است که در این جلسه مطرح شد.

همچنین اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی از وزیر درباره استراتژی این وزارتخانه در خصوص توسعه صنعت پرسیدند و صنعت خودروسازی بویژه قرارداد ال ۹۰ با فرانسوی‌ها را منصفانه ندانستند.

برخی از اعضای این فراکسیون نیز از شریعتمداری پرسیدند که چرا ۴۳۵ هزار میلیارد تومان به حدود ۵۰ نفر وام داده شده که وثیقه‌های آنها اعتبار لازم را ندارد،‌ بنابراین برنامه شما برای عدالت در توزیع و تسهیلات چیست؟ همچنین با توجه به اینکه شما قاچاق کالا بویژه پوشاک را حدود ۱۲ میلیارد دلار عنوان کردید برنامه شما برای قاچاق کالا چیست؟/ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز