پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
برخی از مکملهای تغذیه ای میتوانند کمبودهای تغذیه ای که مسوول ایجاد حلقههای تیره دور چشم هستند را از بین برده و مداوا کنند.
کد خبر: ۱۸۱۱۵
با ویتامین های ضد تیرگى و گودی زیر چشم آشنا شوید!

تیتر 20 - برخی از مکملهای تغذیه ای میتوانند کمبودهای تغذیه ای که مسوول ایجاد حلقههای تیره دور چشم هستند را از بین برده و مداوا کنند. و برخی دیگر از مکملها مواد مغذی که باعث حفظ سلامت رگهای خونی و کلاژن اطراف چشمها میگردند را تامین میکنند.قبل از استفاده از هرگونه قرص یا مکمل ویتامینی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

1- ویتامین K

ویتامین کا برای کاهش حلقههای تیره اطراف چشمها گزینه ای حیاتی میباشد. نقش این ویتامین در انعقاد خون شناخته شده بوده و گردش خون مناسب را در اطراف چشمها تضمین میکند. زمانی که این ویتامین در خون کم باشد، خون میتواند از میان رگهای کوچک تراوش کرده و در پوست نازک زیر چشمها تجمع یابد که این باعث ایجاد یکهاله تیره و کبود مانند در زیر چشمها میگردد. همچنین کمبود ویتامین کا میتواند باعث شکننده شدن مویرگها شود که این امر تیرگی وگودی زیر چشمها را بدتر میسازد. ویتامین کا در اکثر کرمهای دور چشم و کرمهای شب و همچنین در سبزیجات پر برگ سبز رنگ(بروکلی، کلم سبز) ، آووکادو و کیوی وجود دارد. همچنین روغن دانه سویا و روغن کانولا نیز منابع خوبی از ویتامین کا میباشند.

2- ویتامین C

زمانی که رگهای خونی زیر چشمها ضعیف و متسع میشوند، حلقه های تیره شروع به ظاهر شدن میکنند. کمبود کلاژن دور چشمها منجر به نازک شدن پوست زیر چشم شده و همچنین سایه تیره دور چشم را بیشتر جلوه میدهد.ویتامین C حلقه های تیره دور چشم را با بالا بردن میزان کلاژن پوست که باعث سفتی و چاق شدن پوست میشود، از بین میبرد. این ویتامین همچنین پوست را در برابر رادیکال های آزاد و آسیب نور خورشید که میتوانند باعث پیری پوست و تشدید گودی وتیرگی زیر چشمشوند، محافظت میکند.

ویتامین C در اکثر کرمهای پوستی در فرم ال آسکوربیک اسید یافت میشود.سعی کنید از مصرف ویتامین C خالص خودداری کنید چون وقتی در معرض هوا قرار گیرد اکسیده شده و آسیب ناشی از رادیکالهای آزاد را افزایش میدهد. ویتامین C همچنین میتواند در میوهها و مکملهای رژیمییافت شود. بهترین روش دریافت ویتامین C مصرف آن به همراه آهن میباشد، زیرا این ویتامین کمک میکند که بدن آهن را بهتر جذب کند. کمبود آهن باعث رنگ پریدگی پوست میگردد که باعث میشود رگهای زیر چشم تیره تر و برجسته تر به نظر برسند. آهن را میتوان از طریق مصرف سبزیجات پر برگ سبز رنگ، اسفناج و مکملهای آهن تامین کرد.

ویتامین C و اهمیت آن در سلامت 

ویتامین C مورد نیاز بدن در مردان بزرگسال روزانه ۹۰ میلی گرم است، در حالیکه زنان روزانه به ۷۵ میلی گرم ویتامین C نیاز دارند. افراد سیگاری به میزان بیشتری از این ویتامین نیازمندند. بهتر است برای اطمینان از دوز مصرفی ویتامین C با پزشک خود مشورت کنید.

3- ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که میتواند به حفظ ظاهر شاداب و جوان پوست کمک کند. به همین دلیل این ویتامین میتواند به کاهش چین و چروکها و حلقههای تیره اطراف چشم کمک کند. این ویتامین همچنین میتواند هر گونه پف آلودگی را که میتواند باعث برجسته و نمایانتر شدن حلقههای تیره دور چشم گردد را کاهش دهد. مالیدن روغن ویتامین E بطور مستقیم به زیر چشمها گزینه ای خوب و موثر است، اما بهتر است که شما علاوه بر استفاده موضعی از این ویتامین آن را به صورت خوراکی در قالب مکملها یا مواد غذایی غنی از ویتامین E نظیر سبزیجات پر برگ سبز رنگ، زیتون، آجیلها و دانهها نیز مصرف کنید. بهتر است مصرف ویتامین E همراه با ویتامین A باشد، چون به تنظیم روش مصرف بدن از این ویتامین کمک میکند. ویتامین E همچنین رادیکالهای آزاد و دیگر آلودگیها را دفع کرده و جریان خون را افزایش میدهد.ویتامین E و اهمیت آن در سلامت ویتامین E دارویی شفا بخش برای پوست و مو

4- ویتامین A

ویتامین A به حفظ سلامت پوست و بهبود هر گونه آسیب پوستی اطراف چشم کمک میکند. این ویتامین آنتی اکسیدانی است که به از بین رفتن چروکها، نازک شدن پوست و نشانههای پیری کمک میکند. ویتامین A را در بسیاری از کرمهای پوستی، سبزیجات سبز رنگ تیره، جگر، کدو تنبل، تخم مرغ و برخی از میوهها میتوان یافت.

5- ویتامین B9 یا فولیک اسید

مصرف ویتامین B9 یا فولیک اسید میتواند به کاهش حلقههای تیره دور چشم کمک کند. همانند دیگر ویتامینهای گروه B ، ویتامین B9 نیز برای داشتن پوست و چشمهایی سالم حیاتی میباشد. بزرگسالان روزانه به حدود ۴۰۰ میکرو گرم از این ویتامین نیاز دارند. ویتامین B9 با ویتامینهای B6 و B12 اثر گذار میباشد، زیرا ویتامینهای گروه B همراه با هم کار میکنند، به همین دلیل مکملها معمولا حاوی مجموعه ویتامینهای گروه B میباشند به جای اینکه فقط حاوی یکی از این ویتامینها باشند./پزشک آنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز