جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰

تیتر20 - مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از شرط این شرکت برای همکاری با قطعه‌سازان ایرانی خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط 2500 میلیارد تومان بدهی داریم. هاشم یکه‌زارع در پاسخ به این سوال که آیا ایران‌خودرو بزرگ‌ترین بدهکار بانکی است یا خیر، گفت: پس از ورود من به ایران‌خودرو میزان بدهی‌های این شرکت کاهش پیدا کرد.

 

در واقع 1200 میلیارد تومان از مبلغ کل بدهی‌های شرکت که 3700 میلیارد تومان بود کاسته شد و الان فقط 2500 میلیارد تومان بدهی داریم. او همچنین درباره اینکه ایران‌خودرو برای همکاری با قطعه‌سازان ایرانی چه سیاستی اتخاذ کرده است، گفت: در بحث تامین مالی قطعه‌سازان هم مبنای همکاری را این گذاشتیم که تقریبا بالای 95 درصد پرداخت‌هایمان به روز باشد. البته با توجه به انتقاداتی که نسبت به کیفیت قطعات مورد استفاده در خودرو است، دیگر تعارفی با تولیدکنندگان قطعات کشور نداریم و از آنجا که 90 درصد یک خودرو را قطعات آن در برمی‌گیرد، معیار همکاری را کیفیت تولیدات آنها گذاشتیم که قطعه‌سازان باید براساس آن کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند. او در این باره افزود: سیاست جدیدی که در این راستا اتخاذ کردیم هم این است که سازندگان قطعه که محصولات‌شان فاقد کیفیت لازم هستند قرار است یا از همکاری با ایران‌خودرو حذف شوند یا کیفیت قطعات‌شان را افزایش دهند تا همکاری‌ها دوباره از سر گرفته شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه روش پیش‌فروش خودرو یکی از اولویت‌های ما محسوب می‌شود و روش عمده‌ای برای تامین منابع مالی شرکت است، گفت: ما برای تامین نقدینگی روش‌های مختلفی داریم که پیش‌فروش یکی از اولویت‌های اول ما محسوب می‌شود. فروش محصولات ایران‌خودرو معمولا به سه صورت ودیعه‌ای، پیش‌فروش و فروش فوری انجام می‌شود كه متناسب با شرایط درخصوص نحوه فروش تصمیم‌گیری می‌شود و این اتفاق جدیدی در این حوزه نیست. او افزود: تامین مالی از طریق تسهیلات بانکی هم روش دیگر ما برای تامین نقدینگی است که تلاش داریم کمتر از این روش استفاده کنیم. فروش اموال و دارایی‌های شرکت هم گزینه بعدی ما است که در این راستا اخیرا حدود 1300 میلیارد تومان دارایی‌مان را فروخته‌ایم.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز