جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
بالش مرطوب مرکز تجمع و پرورش باکتری هاست. وقتی با موی خیس می خوابید تمام رطوبت موها جذب بالش می شود و تعداد زیادی باکتری های مضر پرورش می دهد. مشکلاتی که در اثر خوابیدن با موی خیس بوجود می آیند موارد زیر هستند.
کد خبر: ۱۸۸۲۲

هشدار؛ ضرر عجیب خوابیدن با موی خیس
تیتر 20 - بالش مرطوب مرکز تجمع و پرورش باکتری هاست. وقتی با موی خیس می خوابید تمام رطوبت موها جذب بالش می شود و تعداد زیادی باکتری های مضر پرورش می دهد. مشکلاتی که در اثر خوابیدن با موی خیس بوجود می آیند موارد زیر هستند.

سرماخوردگی

سرماخوردگی نه به خاطر رطوبت موها بلکه به خاطر باکتری های روی بالش شماست. در حالی که چشم، بینی و دهان را روی بالشی که مرکز عفونت های باکتریایی و ویروسی است می گذارید.

عفونت باکتریایی

وقتی پوست را در معرض باکتری های مرطوب قرار می دهید نسبت به التهابات حساس می شوید. در نتیجه مبتلا به مشکلاتی چون شوره سر و یا عفونت های قارچی پوست سر خواهید شد.

سلامت و ظاهر

سلامت پوست و مو هم قربانی این اشتباه می شود. وقتی موها در وضعیت درست و سالمی نباشند خشک و بی حالت می شوند. به علاوه مشکلاتی چون خشکی، آکنه و التهاب برای پوست بوجود می آید.

یک سوم عمرتان را با باکتری ها می گذرانید

در حالت عادی به طور میانگین یک شخص شبانه ۸ ساعت می خوابد که مجموع آن در هفته می شود ۵۶ ساعت. و در سال ۲۹۱۲ ساعت. اگر ۷۵ سال عمر کنید حدود ۲۱۸۴۰۰ ساعت سرتان را روی بالش می گذارید. اگر قرار باشد بالشتان مرکز تجمع باکتری ها باشد سلامت تان را به خطر خواهید انداخت. برای جلوگیری از این مشکل سعی کنید با موهای خیس نخوابید و هر چندوقت یکبار بالش تان را بشوئید.

چرا با موهای خیس می خوابید؟

شاید فکر کنید که زیاد این اشتباه را نمی کنید اما حتی ۲ بار در هفته هم می تواند برایتان مشکل ساز باشد. آدم ها دلایل مختلفی برای تکرار این اشتباه دارند از جمله:

خشک کردن موها کمی برایتان سخت است

بعد از یک روز طولانی دلتان می خواهد دوش بگیرید و بخوابید. دوست ندارید بعد از یک دوش گرم و آرام بخش با خشک کردن موها خودتان را خسته و اذیت کنید. بنابراین به جای این کار به رختخواب می روید و اجازه می دهید موها خود به خود خشک شود.

دوست ندارید موها را خشک کنید

چون نمی خواهید با سشوار به موها آسیب برسانید ترجیح می دهید با موهای خیس بخوابید. بهتر است تا وقتی که موها خشک نشده اند سرتان را روی بالش نگذارید.

روشتان را تغییر دهید

برای این که دیگر با موهای خیس نخوابید و بالش را به مرکز رشد باکتری ها تبدیل نکنید این کارها را انجام دهید.

صبح ها حمام بروید

صبح ها حمام بروید تا موها در معرض هوا خشک شود. البته حمام صبحگاهی فواید دیگری هم دارد: حمام صبحگاهی شما را رفرش و آماده شروع روز می کند. بدن سموم را از خود خارج می کند

محیط اطرافتان را تغییر دهید

برای این که خودتان را ترغیب به خشک کردن موها کنید سشوار را جلوی دید قرار دهید.

روی بالش حوله بگذارید

گاهی به قدری خسته هستید که به هیچ وجه دلتان نمی خواهد سشوار به موه بکشید. در این مواقع روی بالش یک حوله خشک بگذارید تا رطوبت به بالش نفوذ نکرده و تولید باکتری نکند./بهداشت نیوز
ارسال نظرات
موضوعات روز