سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
صرف کردن زمانی برای خودتان، دارای اهمیت بسیار است و ما همه به زمانی برای خودمان احتیاج داریم که کمی ریلکس کرده و ذهنمان را آزادکنیم.
کد خبر: ۱۹۰۶۹
10 کاری كه افراد موفق در اوقات فراغتشان انجام می دهند!

تیتر20 - بی‌شک شنیده‌اید که چقدر صرف کردن زمانی برای خودتان دارای اهمیت است و ما همه به زمانی برای خودمان احتیاج داریم که کمی ریلکس کرده و ذهنمان را آزادکنیم. اما سوال اینجاست که در این بازه‌های زمانی که بخودمان اختصاص می‌دهیم و در وقت آزاد باید چه کاری کنیم؟ اگر چیزی به ذهن‌تان نمی‌رسد ما در اینجا 10 ایده برای شما داریم که به شما کمک می‌کنند از زمان‌هایی که بخودتان اختصاص داده‌اید لذت برده و نهایت استفاده را ببرید.


 

1-قدم بزنید

رفتن به هوای تازه وکمی لذت بردن از طبیعت یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید با آن استرس را از خودتان دور کرده و خلق و خویتان را بهترکنید. این کار همچنین به شما زمانی می‌دهد که ذهن‌تان را پاک کرده و با دیدی بهتر به مسائل بنگرید. راه دوری هم لازم نیست بروید، کمی قدم زدن در پارک محله‌تان هم می‌تواند تاثیر کافی را بر روی شما بگذارد.

2-. یک وعده غذای خوب بخورید

چه کسی گفته که حتما باید مناسبتی باشد که یک وعده غذای خوب در رستوران صرف کنید؟ خودتان را به یک رستوران خوب دعوت کنید و دلی از عذا دربیاورید. می‌توانید در همان جای همیشگی غذا بخورید یا اینکه هم جای جدیدی را امتحان کنید و هم غذای جدیدی را.

3-. یک جای جدید را کشف کنید

این یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید در اوقاتی که به خودتان اختصاص داده‌اید انجام دهید. شاید وقت مسافرت کردن نداشته باشید اما می‌توانید همینطوری سوار ماشین‌تان شده، به دل جاده بزنید و جای جدیدی را پیدا کنید. این کار قدری ماجراجویی به همراه دارد می‌توانید از مغازه‌های جدید دیدن کرده و ناهارتان را جای جدیدی میل کنید.

4-به خرید بروید

وقتی کمی برای خودتان وقت دارید بهترین زمان است که به خرید بروید. می‌توانید به هر تعداد مغازه‌ای که می‌خواهید سر بزنید، هر تعداد لباس را که می‌خواهید پرو کنید و هیچکس هم نخواهد بود که هولتان کند و هی بگوید که خسته شدم بریم! حتی اصلا لازم نیست چیزی بخرید! می‌توانید فقط دوری بزنید و هرچیزی که خواستید را نشان کرده و بعدا به سراغ خریدنش بروید.

5- کمی از خشم‌تان را آزاد کنید

اگر کسی اخیرا عصبانی‌تان کرده یا اعصاب‌تان را خرد کرده‌است، می‌توانید به باشگاه بروید و تمام این خشم را با ورزش کردن خالی کنید.

6- یک حمام داغ و طولانی بگیرید

یکی از بهترین راه‌ها برای ریلکس کردن این است که یک دوش آبگرم طولانی بگیرید. حتی می‌توانید کمی موسیقی ملایم هم برای خودتان پلی کنید که بیشتر ذهنتان آزاد شود.

7- یک کتاب خوب بخوانید

خواندن کتاب کار بسیاری ریلکس کننده‌ای است و حواس‌تان را از دغدغه‌ها و مشکلات پرت می‌کند. پس راحت دراز بکشید و یک کتاب خوب برای خواندن انتخاب کنید.

8- دستورالعمل‌های جدید را امتحان کنید

یکی دیگر از کارهای جالبی که می‌توانید انجام دهید آشپزی است. اگر چند ساعت برای خودتان وقت دارید، می‌توانید از آن برای بهتر کردن آشپزی‌تان استفاده کنید. حتی کتاب آشپزی هم لازم نیست و فقط کافی است نگاهی در اینترنت بیندازید تا ببینید که با موادی که در خانه دارید چه غذای جدیدی می‌توانید درست کنید.

9- مدیتیشن کنید

اگر تا به حال هیچوقت مدیتیشن را امتحان نکرده‌اید شاید بنظرتان کمی عجیب بیایید اما هر روزه بسیاری از مردم برای ریلکس کردن ذهن و بدن‌شان به مدیتیشن روی می‌آورند. می‌توانید در کلاسهای مدیتیشن شرکت کنید یا اینکه از اینترنت و کتاب‌های خودآموز کمک بگیرید. بر تنفس‌تان تمرکز کنید و سعی کنید ذهنتان را از تمام افکار مزاحم پاک کنید. بد نیست امتحان کنید، شاید هیچوقت انجام آن را ترک نکردید!

10-. دفترخاطرات‌تان را بنویسید

داشتن دفترخاطرات می‌تواند یک راه بسیار موثر و درمانی باشد. این کار به شما کمک می‌کند که ذهن‌تان را سازماندهی کنید و احساسات‌تان را بهتر درک کنید. این کار همچنین راهی برای ثبت خاطرات‌تان است و شاید بد نباشد بعدها خاطرات‌تان را مرور کنید./ برترین‌ها
ارسال نظرات
موضوعات روز