پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
در نخستین نشست سازندگان پلت فرم جدید ایران خودرو مطرح شد
نخستین نشست سازندگان پلت فرم جدید ایران خودرو امروز در محل شرکت ساپکو برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۳۱۳
نخستین نشست سازندگان پلت فرم جدید ایران خودرو

تیتر20 - حسین نجاری ، مدیر پروژه پلت فرم جدید ایران خودرو در این نشست از برنامه ‌ریزی برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی خبر داد و اظهار داشت: این پروژه تمام فرآیند تولید یک محصول از طراحی تا پلت فرم را در بر می‌گیرد.

نجاری با بیان این که در این پروژه شرکت‌هایی چون پینین‌فارینا از ایتالیا و هیوندای پاورتک حضور دارند، خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰۰ قطعه ساز برتر داخلی نیز در این پروژه همکاری می‌کنند.

مدیر پروژه پلت فرم جدید ایران خودرو ادامه داد: پینین‌فارینا وظیفه طراحی چهار مدل بدنه شامل سه‌دان، هاچ بک، اس یو وی و وانت در مدل‌های بنزینی، دیزلی، هیبرید و برقی را برعهده خواهد داشت.

وی افزود: نخستین خودروی تولیدی بر روی این پلت فرم جدید در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه خواهد شد که میانگین قیمت آن نیز ۱۵ هزار دلار خواهد بود.

نجاری با بیان این که شرکت بین‌المللی ماله مسوولیت طراحی و توسعه موتور این پلت فرم را بر عهده دارد، تصریح کرد: هیوندای پاورتک نیز مسوولیت طراحی گیربکس اتوماتیک این پلت فرم را برعهده خواهد داشت.

وی  خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ صورت گرفته خودروهای تولیدی بر روی این پلت فرم تا ۷۰ درصد داخلی سازی شده و ۳۰ درصد محصولات تولیدی نیز به بازارهای خارجی صادر خواهد شد.

ایران در منطقه خاورمیانه بزرگترین تقاضای خودرو را دارد
کامران سپهری ،معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو نیز در این نشست گفت: ایران در سال ۲۰۱۶ از نظر فروش خودرو درجایگاه سیزدهم جهان قرار داشت.

وی افزود: ایران در منطقه خاورمیانه بزرگترین تقاضای خودرو را دارد و حتی بالاتر از ترکیه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انگیزه بالایی در سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت و قابلیت تولید قطعات مختلف خودرو در ایران در بالاترین سطح نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه از جمله ترکیه است.

معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خوردو ادامه داد: در سال ۲۰۲۵ باید سه میلیون دستگاه خودرو در ایران تولید شود که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته یک سوم آن نیز باید به بازارهای خارجی صادر شود.

 وی افزود:با اجراي پروژه طراحي پلتفرم جديد ايران خودرو و عرضه محصولات جديد،‌ سهم بازار افزايش يافته و اهداف صادراتي نيز محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۵ تقاضای داخلی خودرو در بازار ایران بین دو میلیون و دو میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد بود که این میزان باید از سوی خودروسازان داخلی تامین شود.

ماهله آلمان در صنعت خودروی ایران

مارتین برگر ،عضو هیات مدیره شرکت ماهله آلمان در این نشست در سخنانی از همکاری این شرکت با ایران خودرو برای طراحی و توسعه موتور خودرو در ایران خبر دادو گفت: این شرکت در زمینه طراحی و توسعه انواع موتورهای خودرو فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در طراحی موتورهای خودرو موضوع کاهش آلایندگی و تخریب محیط زیست مورد توجه است، خاطرنشان کرد: در همکاری خود در ایران به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

عضو هیات مدیره شرکت ماهله آلمان ادامه داد: طبق آمارهای جهانی، حمل و نقل جاده‌ای نقش ۱۰ درصدی در دی اکسید کربن منتشره در هوا دارد. بنابراین حرکت به سمت موتورهای پاک، کاهش آلایندگی هوا را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: اگر موتورهای احتراق داخلی به برقی و هیبریدی تبدیل شود، کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا خواهد کرد.

برگر تصریح  کرد: تا سال ۲۰۳۰ تعداد خودروهایی که از فناوری هیبریدی و برقی در بخش قوای محرکه و موتور خود استفاده می‌کنند، به شدت افزایش خواهد یافت.

طراح فراری به ایران آمد

موزاکو ،قائم مقام شرکت پینین‌ فارینا نیز در ادامه مراسم در سخنانی با اشاره به اینکه خودروهایی چون فراری از جمله محصولاتی است که طراحی آن توسط پینین‌ فارینا صورت گرفته است.اظهار داشت: پینین‌فارینا در سال 1930 در ایتالیا تاسیس شد که علاوه بر طراحی خودرو در طراحی کشتی کرن و ساختمان نیز فعال است.

وی افزود: این شرکت ایتالیایی در طراحی خودرو با خودروسازانی چون فیات، بی ام و، میتسوبیشی، ولوو و فورد همکاری می‌کند و هم اکنون نیز به ایران آمده است.

قائم مقام شرکت پینین‌ فارینا افزود: ما افتخار می‌کنیم که ایران خودرو نیز به جمع همکاران ما در طراحی بدنه خودرو پیوسته است.

وی با بیان این که با همکاری ایران خودرو پلت فرم جدیدی را براساس جدیدترین تکنولوژی مورد استفاده در این صنعت طراحی خواهیم کرد، تصریح کرد: یک پلت فرم کامل را طراحی می‌کنیم که بر روی آن مدل‌های مختلف خودرو تولید و در ایران عرضه خواهد شد.

ارسال نظرات
موضوعات روز