پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
علیرضا بیرانوند پس از بازی با سایپا در جمع خبرنگاران به صراحت از تصمیم خود مبنی بر سرباز شدن و جدایی از پرسپولیس خبرداده و تاکید کرد دو هفته قبل از پایان نیم فصل تصمیم قطعی را می گیرد.
کد خبر: ۱۹۵۶۹
تیتر20 - علیرضا بیرانوند  پس از بازی با سایپا در جمع خبرنگاران به صراحت از تصمیم خود مبنی بر سرباز شدن و جدایی از پرسپولیس خبرداده و تاکید کرد دو هفته قبل از پایان نیم فصل تصمیم قطعی را می گیرد.

بیرانوند پیش از این هم در مصاحبه ای گفته بود درباره سربازشدنش تصمیمی نگرفته اما این احتمال وجود دارد. او این بار با جزییات و صراحت بیشتری در این باره سخن گفت و همین اظهارنظرش مهر تاییدی بود بر خبر اختصاصی سایت نود که اولین بار از تلاش های بیرانوند برای سرباز شدن و برقراری تماس هایی با مسئولان باشگاه و کادر فنی تراکتورسازی خبرداده بود.

بیرانوند چندین بار با مربیان تراکتورسازی و مسئولان باشگاه تماس گرفته و حتی پیامک های زیادی هم برای آنها ارسال کرده و حالا به همین دلیل است که هم محمودی سرپرست و هم پاینده مدیر رسانه ای تراکتورسازی امروز مدعی شده اند ما تماسی با بیرانوند نداشته ایم و پیشنهادی به او نداده ایم اما او مدام پیغام داده و تماس هایی برای پیوستن به تراکتورسازی و سرباز شدن داشته است.

همانطور که در همان گزارش هم نوشته بودیم بیرانوند به دلیل اینکه متاهل است و فرزند دارد، شش ماه از سربازی اش کسر می شود و احتمالا همچون نوراللهی و عالیشاه با ارایه کارت و مدارک فعالیت در بسیج محل سه ماه هم از خدمتش کاسته می شود. او براین باور است که اگر نیم قصل به تراکتورسازی برود در تابستان سال اینده و بعد از اتمام جام جهانی با دریافت کارت پایان خدمت می تواند به هدف اصلی خود که لژیونر شدن است برسد.

باشگاه تراکتورسازی اما امروز ضمن تایید تماس ها و تلاش های بیرانوند برای سرباز شدن و رد هرگونه تلاشی برای وسوسه کردن گلر ملی پوش پرسپولیس اعلام کرد که گلر پرسپولیس را نمی خواهد و از پرسپولیس بازیکن نمی گیرد. پرسپولیس هم که از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم است بازیکنی از تراکتورسازی جذب نخواهد کرد. آنطور که تراکتوری ها گفته بودند دلیل هم این است که باشگاه پرسپولیس در تابستان امسال از تراکتورسازی (که از جذب بازیکن محروم بود) هیچ بازیکنی جذب نکرد و هیچ یک از نفرات این تیم را هم وسوسه نکرد اما برخی تیم ها از تراکتورسازی بازیکن گرفتند و این دور از انصاف و جوانمردی است که تراکتورسازی بخواهد از پرسپولیس در این شرایط که قادر به جذب بازیکن نیستند یار بگیرند. تراکتوری ها علام کردند پرسپولیس تیم تراکتورسازی را تضعیف نکرد و حتی سراغ یک بازیکن از تراکتورسازی نرفت وبه همین دلیل است که تراکتورسازی هم نباید چنین کاری انجام دهد و سراغ بازیکن پرسپولیس برود. تراکتوری ها اعلام کردند که هرگز پیگیر سرباز شدن بیرانوند نبوده اند اما خود بیرانوند تلاش کرده تا به تراکتورسازی بیاید.

 در این شرایط بررسی رزومه و عملکرد رادوشوویچ به عنوان رقیب بیرانوند و گمانه زنی درباره گلر جدید سرخ ها در صورت جدایی بیرانوند را شاهد هستیم. اخباری هم منتشر شده مبنی براینکه علیرضا حقیقی گلر ملی پوش لژیونر مدنظر باشگاه پرسپولیس قرار دارد و مذاکره با او به عنوان گزینه اصلی جانشینی بیرانوند در دستور کار باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است.

در این باره اما باید تاکید شود که پرسپولیس قادر به جذب حقیقی نیست. پرسپولیس که از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده تا ۲۸ آذر می تواند سه بازیکن آزاد زیر بیست و سه سال و زیر بیست و یک سال جذب کند و قادر به جذب بازیکن بزرگسال هم نیست چرا که لیست بزرگسالان این تیم فعلا پراست.

همچنین فراموش نکنید پرسپولیس می تواند" بازیکن آزاد"جذب کند و بازیکن آزاد به بازیکنی اطلاق می شود که قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات آزاد باشد و اگر هم با تیمی قرارداد داشته قبل از بسته شدن پنجره فسخ کرده باشد. آخرین روز نقل و انتقالات هم پانزده شهریور ماه بود و حقیقی یا هر بازیکنی به شرطی می توانند به عنوان یار آزاد جذب شوند که تا پانزده شهریور با تیم قبلی فسخ کرده یا قرارداد قبلی شان به اتمام رسیده باشد. اما حقیقی تا همین چند روز پیش برای تیمش در لیگ سوئد به میدان رفت و فارغ از پربودن فهرست بزرگسالان پرسپولیس او بازیکن آزاد محسوب نمی شود. در نقل و انتقالات زمستانی هم احتمال جذب حقیقی وجود ندارد چرا که پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم است.

البته پرسپولیس اعتراض خود به حکم فیفا را به cas ارائه کرده و با تاکید بر اینکه طارمی قبل از عقد قرارداد با ریزه با پرسپولیس قرارداد بسته خواهان رفع محرومیت و جریمه سه میلیارد و هفتصد میلیونی و حتی محکوم کردن ریزه اسپور است. برخی کارشناسان حقوقی براین باورند احتمال محکوم شدن ریزه اسپور وجود ندارد اما اگر باشگاه پرسپولیس و وکیل سوییسی بتوانند اثبات کنند که طارمی را تحریک به عدم پاییندی به قرارداد با ریزه نکرده اند احتمال کاهش محرومیت پرسپولیس از دو به یک پنجره وجود دارد که در این حالت هم پرسپولیس در زمستان قادر به جذب بازیکن نیست اما در تابستان سال آینده می تواند بازیکن بگیرد.

از سویی دیگر به نظر می رسد که حقیقی هیچ تمایلی به بازگشت به لیگ ایران ندارد چرا که او ماهها بدون تیم بود و تیم ملی را هم در مقطعی از دست داد اما حاضر به پذیرش پیشنهاد تیم های ایرانی نشد و آشکارا اعلام کرد ترجیح می دهد در فوتبال اروپا بازی کند./نود

 
ارسال نظرات
موضوعات روز