جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
سرانجام، کونیگزگ آگرا با نسخه‌ی RS توانست سریع‌تر از بوگاتی شیرون به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و زمان خیره‌کننده‌ی ۲۶ ثانیه ثبت کند.
کد خبر: ۱۹۶۸۰
رکورد سریع‌ترین خودروی جهان شکسته شد!

تیتر 20 - درحالی‌که تنها چند هفته از رکوردگیری بوگاتی شیرون در ثبت زمان ۴۱.۹۶ ثانیه می‌گذرد، ابرخودروی مشهور سوئدی توانست با اختلاف قابل توجه ۵.۵ ثانیه‌ای، زودتر از شیرون به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و ایست کامل داشته باشد. از سویی دیگر، کونیگزگ آگرا RS نه‌تنها توانسته سریع‌تر از شیرون به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، بلکه در ترمزگیری هم بهتر عمل کرده است؛ چرا که ظرف ۲۶.۸۸ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و در زمان ۹.۵۶ ثانیه به سکون کامل رسیده است تا مجموعا، به رکورد باورنکردنی ۳۶.۴۴ ثانیه برسد.

 شگفتی‌های کونیگزگ آگرا RS به پارامترهای زمانی ختم نمی‌شود؛ چراکه در مسیر نسبتا کوتاهی رکوردشکنی خود را ثبت کرده است. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۹۵۸ متر و برای ایست کامل، مسافت ۴۸۳ متر داشته است. برای درک این رکورد و مسافت آن، باید توجه داشت که خودرویی با سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، در هر ثانیه ۱۱۱ متر از مسیر را می‌پیماید که بیشتر از طول زمین فوتبال است.

روز گذشته راننده‌ی جسور شرکت خودروسازی کونیگزگ، نیکلاس لیجا، موفق به ثبت رکورد تاریخی خود با مدل آگرا RS شد. این راننده‌ی فنلاندی، در فرودگاهی واقع در دانمارک موسوم به واندل که در جنگ جهانی دوم با کاربرد نظامی ساخته شده است، پشت فرمان ابرخودروی سوئدی نشست. این رکوردگیری با دستگاه‌های مدرن زمان‌سنج و سرعت‌گیری مثل AiM EVO 5 و AiM GPS 08  ثبت شد و به‌جز تنظیم دستی بالچه‌ی عقب، هیچ تغییری در جزئیات فنی خودروی کونیگزگ آگرا RS نداشت. بر اساس اطلاعات دستگاه‌های اندازه‌گیری، جالب است بدانید که نیکلاس لیجا، در حین رکوردگیری به سرعت ۴۰۳ کیلومتر بر ساعت رسیده بود.

شرکت کونیگزگ اعلام کرده است این رکوردگیری به سفارش یکی از مالکان خودروی آگرا RS انجام شده است؛ چرا که این کلکسیونر متمول، علاقه‌مند مقایسه‌ی توانایی‌های ابرخودروی کونیگزگ با دیگر سازندگان سوپراسپرت بوده است. به همین دلیل، خودروی مورد آزمایش بلافاصله پس از رکوردگیری به آمریکا و دست صاحب اصلی خود بازگردانده خواهد شد.

جالب است بدانید نسخه‌ی RS از کونیگزگ آگرا، با نهایت قدرت ۱۳۴۱ اسب بخار عرضه می‌شود که در مقایسه با بوگاتی شیرون و پیشرانه‌ی ۱۴۰۰ اسب بخار آن، کمی ضعیف‌تر است. از دیگر برتری‌های ابرخودروی سوئدی، می‌توان به امکان اضافه کردن میله‌های حفاظتی اتاق اشاره کرد که امنیت خودرو، در صورت چپ شدن هنگام سرعت‌های بالا را افزایش می‌دهد.

فراموش نکنیم، رکوردگیری کونیگزگ آگرا RS در فرودگاهی قدیمی و مربوط به دوران جنگ جهانی دوم انجام شد که سطحی ایده‌آل نداشت و دست‌اندازهای مختصر اما متعددی در آن دیده می‌شد. بنا به ادعای کونیگزگ، سطح مسیر باعث شد دستگاه‌های اندازه‌گیری، هرزگردی چرخ‌ها در دنده‌کشی‌ها‌ی اول، دوم و سوم را ثبت کنند. این موضوع نشان می‌دهد که رکورد ثبت‌شده توسط آگرا، قابل بهبود خواهد بود. از سویی دیگر با توجه به قابلیت‌های بالاتر محصول جدید کونیگزگ، ابرخودروی رگرا در مقایسه با آگرا، به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک شاهد رکوردهای جالب توجه این مدل نیز خواهیم بود.

در پایان این مطلب، بیننده‌ی فیلم کوتاهی باشید که توسط سباستین فون کونیگزگ، برادر مالک کونیگزگ، از رکوردشکنی تاریخی مدل آگرا تهیه شده است./ایران
برچسب ها: کونیگزگ آگرا
ارسال نظرات
موضوعات روز