جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
به جرات می‌توان گفت بزرگترین سورپرایز لیست کارلوس کی‌روش برای دو بازی دوستانه با پاناما و ونزوئلا، گنجانده شدن اسم امیر عابدزاده در جمع مدعوین بود.
کد خبر: ۱۹۸۴۷
تیتر 20 - به جرات می‌توان گفت بزرگترین سورپرایز لیست کارلوس کی‌روش برای دو بازی دوستانه با پاناما و ونزوئلا، گنجانده شدن اسم امیر عابدزاده در جمع مدعوین بود. به این ترتیب پسر دروازه‌بان افسانه‌ای تاریخ فوتبال ایران که این ماه‌های آخر را لژیونر شده بود، سر از تیم اول مملکت درآورد تا شاید این دعوت (حتی اگر موقت هم باشد) زندگی حرفه‌ای او را زیر و رو کند. در مورد حضور عابدزاده کوچک در تیم ملی اما، یک نکته حاشیه‌ای جالب هم وجود دارد. او سومین دروازه‌بان ایرانی است که بعد از ترک پرسپولیس، از سوی کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال کشورمان فر اخوانده می‌شود؛ یک اتفاق عجیب و بامزه که پیش‌تر برای علیرضا حقیقی و سوشا مکانی هم رخ داده بود.

ریشه‌های فوتبال امیر عابدزاده به طور کامل در باشگاه پرسپولیس شکل گرفته است. در نیمه دوم دهه هفتاد و دوران درخشش پدرش، امیر دست در دست احمد برای گرم کردن قبل از مسابقات وارد زمین می‌شد و یک گوشه برای خودش شیرجه می‌زد و توپ می‌گرفت. از آن به بعد او در تیم نوجوانان پرسپولیس مشغول به بازی شد و سرانجام در لیگ دوازدهم به فهرست بزرگسالان این تیم راه یافت. با این وجود آن سال نه ژوزه و نه گل‌محمدی امیر را بازی ندادند و نهایتا در حالی که چند هفته از لیگ سیزدهم گذشته بود، او با نظر علی دایی از پرسپولیس جدا شد. پس از آن عابدازده مدتی را در راه‌آهن بازی کرد و حالا هم عضو ماریتیموی پرتغال است، جایی که از آن به تیم ملی دعوت شده است.

علیرضا حقیقی هم داستان مشابهی داشت. او فوتبالش را از پایه‌های پرسپولیس شروع کرد و با مهار پنالتی علی دایی در بازی با سایپا در لیگ ششم به شهرت رسید. حقیقی سه مقطع در تیم بزرگسالان پرسپولیس بازی کرد که در مجموع هیچکدام از آنها برای او و هواداران خوشایند نبودند. آخرین حضور حقیقی در پرسپولیس به لیگ سیزدهم برمی‌گشت و جالب اینکه علیرضا هم مثل عابدزاده با نظر دایی از پرسپولیس رفتنی شد. با این وجو چند ماه بعد از جدایی حقیقی از جمع سرخ‌ها، شوک بزرگی برای فوتبال ایران اتفاق افتاد و این دروازه‌بان، پیراهن شماره یک تیم ملی کشورمان را در جام‌جهانی 2014برزیل به تن کرد!

به این فهرست باید سوشا مکانی را هم اضافه کنیم؛ گلر پرحاشیه‌ای که در لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم برای پرسپولیس بازی کرد، اما عملکرد او هم چنگی به دل نزد. وقتی سوشا از پرسپولیس جدا شد، کمیته اخلاق او را شش ماه محروم کرد، اما درست در طول همین شش ماه بود که کی‌روش او از باشگاه میوندالن نروژ به تیم ملی دعوت کرد. گرچه مکانی پیش‌تر هم چند باری سابقه دعوت به تیم ملی را داشت، اما حضور او در تیم اول ایران آن هم بعد از تمام حاشیه‌هایی که در پرسپولیس درست کرد واقعا دور از انتظار بود. جالب اینجاست که مکانی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی هم برای ایران در دیدار رفت با سوریه «فیکس» بازی کرد!/بانک ورزش
برچسب ها: کی روش تیم ملی
ارسال نظرات
موضوعات روز