سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
ذوب آهن در حالی فردا در هفته دوازدهم لیگ برتر به مصاف سپیدرود رشت خواهد رفت که مربی جوان سپیدرود 9 سال پیش در فینال جام حذفی به عنوان دروازه بان مقابل تیم قلعه نویی قرار گرفته بود.
کد خبر: ۲۰۰۲۶
روزی که قلعه نویی فریاد زد: داش علی منصوریان!

تیتر20 - ذوب آهن در حالی فردا در هفته دوازدهم لیگ برتر به مصاف سپیدرود رشت خواهد رفت که مربی جوان سپیدرود 9 سال پیش در فینال جام حذفی به عنوان دروازه بان مقابل تیم قلعه نویی قرار گرفته بود.
به گزارش خبرورزشی، هواداران فوتبال فینال جام حذفی سال 87 را به یاد دارند در فصلی که استقلال شرایط خوبی در لیگ نداشت اما موفق شد تحت هدایت امیر قلعه نویی که به جای فیروز کریمی سرمربی این تیم شده بود راهی فینال جام حذفی شود و فصلی بد را با قهرمانی در این رقابت ها به پایان ببرد.
در فصلی که پرسپولیس با افشین قطبی قهرمان لیگ شده بود استقلال فصل را در رتبه سیزدهم به پایان برد تا بحران در اردوگاه آبی به اوج برسد. در شرایطی که استقلال باید در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف فولاد می رفت، مدتی  پیش از این بازی فیروز کریمی از سمت خود استعفا داد تا امیر قلعه نویی که در آن روزها در مس کرمان نیز درخشیده بود راهی استقلال شود و هواداران این تیم را که خاطره خوبی از او داشتند را خوشحال کند.
 

 
استقلال با قلعه نویی فولاد را مغلوب کرد و راهی فینال این رقابت ها شد جایی که باید به مصاف پگاه گیلان می رفت تیمی که همان فصل در لیگ با 4 گل استقلال را شکست داده بود و یکی از سنگین ترین شکست های تاریخ استقلال مقابل یک تیم شهرستانی را رقم زده بود. در شرایطی که پگاه این بار در فینال جام حذفی نیز شوک خود را به استقلال وارد کرد و در دیدار رفت این رقابت ها موفق شد با یک گل مقابل استقلال به برتری برسد. دیدار برگشت مقابل پگاه آماده در جام حذفی در تهران برگزار می شد. استقلال در بازی برگشت با گل امیر آبادی مقابل پگاه پیش افتاد و در حالی که با این نتیجه کار به وقت های اضافه کشیده شد استقلال در 30 دقیقه دو بار توسط جباری و برهانی دروازه پگاه را باز کرد و مقتدرانه قهرمان جام حذفی شد. 
در پایان دیدار استقلال و پگاه در ورزشگاه آزادی علیرضا منصوریان بازیکن خاطره انگیز استقلال از فوتبال خداحافظی کرد در روزی که بازیکنان این تیم در مراسم قهرمانی در کنار هواداران شعارهایی را در ستایش از او سر دادند و در این میان امیر قلعه نویی که هم در کنار آنها منصوریان را ستود و با صدای بلند شعار داش علی منصوریان را در کنار شاگردانش و هواداران سر داد.
 

 
همچنین علی نظر محمدی سرمربی فعلی سپیدرود رشت آن روزها گلر شماره یک پگاه گیلان بود و روزهای خوبی را با این تیم تجربه می کرد. نظرمحمدی آن روزها یکی از موفق ترین گلرهای فوتبال ایران بود هر چند با شکست تیمش مقابل استقلال شانس کسب یکی از دو جام معتبر فوتبال ایران را برای همیشه از دست داد. او با گذشت 9 سال از دیدار سال 87 فردا در قامت مربی مقابل امیر قلعه نویی قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات
موضوعات روز