سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
این روزها خودرو از بازی کردن نقش یک کالای سرمایه‌گذاری دور شده است، شاید هنوز خاطرتان باشد روزهایی که علاقه‌مندان به خودروهای جدید ساعت‌ها در صف نمایندگی‌ها صف می‌ایستادند و یک سال بعد خودرو خود را تحویل می‌گرفتند، آن روزها مردم چند سال بعد از استفاده از خودرو می‌توانستند یا میزان سود زیاد خودرو خود را بفروشند. چنین بود که خودرو به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای در کشور بسیاری را برای سرمایه‌گذاری به سمت خود می‌کشاند.
کد خبر: ۲۰۰۵۴
فروش دست دوم کدام خودرو پر سود است؟

تیتر 20 - اگر چه  این روزها بازی تغییر  و نقش خودرو در اقتصاد از یک کالای سرمایه به یک کالای مصرفی تغییر کرده است. با این‌ وجود اما اگر گشتی کوتاه در بازار خودروها بزنیم هستند خودروهای محدودی که باوجود تأخیر در تحویل که آن‌هم به دلیل تغییر ساعتی قوانین کشور است می‌توانیم به آن به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه کنیم.

تیوولی خودرو محبوب رامک خودرو که عمر آن در کشور ما هنوز به دو سال نرسیده است این روزها یکی از تنها بازیگرانی است که در هر حالتی، چه زمانی که در موعد مقرر تحویل خریدار می‌شد، یا هم‌اکنون که به دلایلی که البته به رامک خودرو بازنمی‌گردد( دلایلی مانند بسته شدن ثبت سفارش، تغییر لحظه‌ای قوانین و تغییر ساعتی روندهای اداری) با تأخیری چندماهه به خریداران تحویل می‌شود، خریدار خود را صاحب سود و منفعت مالی می‌کند.

مدیریت رامک خودرو طی این سال‌ها و باسیاست گذاری کارشناسی تلاش کرده تا جای ممکن اجازه ورود سرمایه‌گذاران را به بازار خودرو تیوولی ندهد. در رامک استراتژی اصلی این بوده که خودرویی به خریدار واگذار شود که افت کمتری را  نسبت به رقبا تجربه کند و ضمن دارا بودن کیفیت، ارزش برندش در بازار حفظ شود.

طی این دو سال بودند مشتریانی که تیوولی را به قیمت 90 میلیون تومان خریداری کردند اما بعد از یک سال و باوجوداینکه خودرو دسته دوم محسوب می‌شده است این خودرو را 110 میلیون به فرد دیگری فروخته‌اند. این یعنی محصول ارزشمند است، چراکه خریدار پس از مصرف، خودرو را پایین‌تر از  قیمت خرید نمی‌فروشد.

با این شرایط به‌عنوان مثالی دیگر درصورتی‌که سال آینده این محصول 125 میلیون قیمت‌گذاری شود ، مشتری که امسال این خودرو را 111 میلیون خریده و 3 میلیون تومان سود مشارکت نیز دریافت کرده درواقع خودرو را با قیمت تمام‌شده 108 میلیون تومان تحویل خواهد گرفت حال اگر این خودرو یک  سال هم کار کند خریدار می‌تواند 115 میلیون تومان این خودرو را به فروش برساند و متضرر هم نشود./اقتصادانلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز