جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
شرکت خودروسازی "ولوو"(Volvo) جزئیات فنی جدیدترین خودروی خودران خود را منتشر کرد.
کد خبر: ۲۰۱۵۳
این خودرو احتمال تصادف را به صفر می‌رساند!

تیتر 20 - خودروهای خودران ولوو مجهز به چندین دوربین، حسگر و لیزر متعدد و همچنین نرم‌افزاری هستند که در جاده‌های شلوغ، خودرو را کنترل می‌کند.

به گزارش دیلی‌میل،این سیستم مانند دیگر سیستم‌های خودران برای انتخاب مسیر به یک کاربر نیاز دارد؛ به همین منظور از یک نقشه دیجیتالی با استفاده از سیستم ابری(Cloud based) برای هدایت خودرو استفاده می‌کند که احتیاط در مورد موانع و ویژگی‌های جاده را گوشزد می‌کند.

این خودرو احتمال تصادف را به صفر می‌رساند!

خودرو (Volvo's Drive Me) مجهز به رادارهای چندگانه، حسگرهای دوربین و لیزر برای رسم موقعیت دقیق در جاده است و به سیستم، دید 360 درجه از اطراف خودرو ارائه می‌دهد. وضوح تصویر بالای 5+ است.

شبکه‌ای از رایانه‌ها اطلاعات را پردازش می‌کنند که همراه  با GPS، یک نقشه تمام وقت از اشیای در حال حرکت و ساکن در محیط اطراف ارائه می‌دهد.

حسگرهای فراصوت اطراف خودرو برای تشخیص اشیای نزدیک به وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند و رانندگی خودران در سرعت پایین را پشتیبانی می‌کنند.

یک رادار و دوربین متحرک که در شیشه جلو قرار دارد که علائم رانندگی و انحنای جاده را می‌خواند و می‌تواند اشیایی که در جاده قرار دارند مثلا دیگر کاربران را شناسایی کند.

خودرویی که احتمال تصادف را به صفر می‌رساند +عکس

چهار رادار در پشت سپرهای جلو و عقب نیز موقعیت اشیا را مشخص می‌کنند.

رادارهای دوربرد روی سپرها برای تشخیص وسایل نقلیه‌ای که در جلو خودرو با سرعت حرکت می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند که در بزرگراه‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

برای ارائه اطلاعات مربوط به اطراف مثل انحنای جاده، تعداد لنزها، هندسه تونل‌ها و نشانه‌ها، یک نقشه دیجیتالی HD سه بعدی(نمایش داده شده) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این خودرو چهار دوربین دارد؛ دو دوربین روی آینه های بغل، یکی روی جلوپنجره و یکی روی سپر عقب قرار دارد. این دوربین‌ها اشیا را در مجاورت وسیله نقلیه و نشانه‌های مسیر بررسی می‌کنند.

برای درک عمیق و تشخیص اشیایی که در فاصله دور قرار دارند، یک دوربین سه کانونی روی شیشه جلوی خودرو، نمایی با وسعت 140 درجه و دوربردی با نمای 34 درجه ارائه می‌دهند. این موضوع برای کشف افراد پیاده‌ای که ناگهان ظاهر می‌شوند و خطرات جاده‌ای دور از انتظار استفاده می‌شوند. 

برای ارائه اطلاعات موقعیت اطراف به خودرو، GPS پیشرفته با نقشه و تصویر 360 درجه‌ای که تعداد زیادی از حسگرها آن را شکل می‌دهند، مطابقت دارد.

این موضوع بدین معناست که این خودروی جدید قادر به انتخاب بهترین مسیر در زمان حقیقی است که متغیرهایی مانند انحنای جاده، محدودیت سرعت، نشانه‌های موقت و دیگر وسایل نقلیه در آن نقش دارند. /ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز