جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون ضمن هشدار به خریداران مبلمان و تشریح نکاتی که باید توسط آن‌ها مدنظر قرار گیرد، از عدم تعریف استانداردهای لازم و پیاده‌سازی آن در این صنعت خبر داد.
کد خبر: ۲۰۴۵۳
هشدار به خریداران/ مبل‌ها هندوانه‌های دربسته‌اند..

تیتر 20 - دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون ضمن هشدار به خریداران مبلمان و تشریح نکاتی که باید توسط آن‌ها مدنظر قرار گیرد، از عدم تعریف استانداردهای لازم و پیاده‌سازی آن در این صنعت خبر داد.

رامین سمیع‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت بازار فروش صنعت مبلمان در ایران اظهار کرد: متاسفانه مبل‌فروشان در کشور هم اکنون شرایطی دارند که برای بقا و نه توسعه تلاش می‌کنند و وضعیت به گونه‌ای پیش رفته که به جز در برخی بخش‌ها آن هم به دلیل تامین نیروهای انسانی، افزایش قیمت قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی در مورد نگرانی همیشگی مردم در زمینه خرید مبلمان به دلیل برخی کم فروشی‌ها یا مسائل این چنینی، بیان کرد: مردم باید به فروشگاه‌های دارای مجوز از اتحادیه‌های مربوطه اعتماد کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانند پیگیری مطالبات خود را انجام دهند. ما به آنها توصیه می‌کنم از فروشندگان دارای مجوز، محصولات برند و شناسنامه‌دار و نیز دارای گواهینامه ایزو خرید کرده و به این مساله توجه داشته باشند.

دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون، ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی در زمینه خرید مبلمان این است که مردم نمی‌توانند از محصولات به کار برده شده در خرید خود مطلع شوند و نمی‌دانند از چه موادی درون کالای سفارش داده توسط آن‌ها استفاده شده است و به همین دلیل باید از نمایندگی‌های مجاز و فروشگاه‌های دارای مجوز خرید کنند.

سمیع‌زاده با اشاره به این که همواره طی نیمه دوم سال شرایط بهتری در بازار فروش مبلمان اداری و خانگی ایجاد می‌شود، خاطر نشان کرد: به دلیل زمانی با توجه به نزدیکی به سال نو و تزریق بودجه تجهیزات به ادارات دولتی شاهد افزایش میزان خرید مبلمان در نیمه دوم سال توسط مردم و دستگاه‌های دولتی هستیم.

وی در مورد تولید و واردات مبلمان اداری و خانگی، یادآور شد: در حوزه مبلمان اداری و پارتیشن ۱۰۰ درصد نیاز داخلی توسط تولید کنندگان تامین می‌شود و میزان واردات در این بخش بسیار ناچیز است. در حوزه مبلمان کلاسیک نیز وضعیت مشابهی وجود دارد و ۹۵ درصد بازار در اختیار تولید کنندگان داخلی است.

دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون افزود: تنها بخشی که میزان واردات از تولید داخل بیشتر است حوزه مبلمان مدرن منزل بوده؛ هرچند با گذشت زمان شاهد بهبود وضعیت میزان تولید هستیم و طبق پیش بینی‌ها تصور بر این است تا پایان سال آینده میزان واردات را به کمتر از ۲۰ درصد کاهش دهیم.

سمیع‌زاده در خصوص علت تعریف نشدن استانداردهای مبلمان تصریح کرد: متاسفانه نبود استانداردها در صنعت مبلمان به عنوان یکی از ضعف‌ها تلقی می‌شود؛ هرچند که پیاده‌سازی آن کار بسیار سختی است.

وی در مورد حجم صادرات صنعت مبلمان نیز، اعلام کرد: به طور میانگین حجم صادراتی صنعت مبلمان در تمامی بخش‌ها طی چند سال گذشته شرایط ثابتی را تجربه کرده و در مرز ۳۰ میلیون دلاری قرار دارد. عمده بازار صادراتی ایران نیز مربوط به حوزه خلیج فارس و نیز کشورهای عراق  و افغانستان است؛ هرچند صادرات به ایتالیا صورت می‌گیرد اما سهم قابل توجهی را به خود اختصاص نمی‌دهد./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز