جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
همواره در سرتاسر جهان خریداران برای سهولت در امر رفت و آمد خود به سراغ خودروهای اتوماتیک می‌روند. اما این گونه خودروها در اغلب موارد گران قیمت و دور از دسترس اکثر خریداران هستند، البته با نگاهی به بازه اتومبیل‌های اقتصادی چه در بازار داخلی کشور و چه در بازار جهانی، می‌توان خودروهایی با گیربکس اتوماتیک و نسبتا مناسب را یافت.
کد خبر: ۲۰۷۷۱
۱۰ خودروی اتوماتیک ارزان قیمت در بازار خودرویی کشور!

تیتر 20 - در این مطلب، قصد داریم به ۱۰ خودروی برتر و اتوماتیک بازار داخلی کشور در بازه اتومبیل‌های اقتصادی اشاره کنیم و با نگاهی دقیق‌تر به این موضوع، بهترین مدل برای انتخاب در این رده را معرفی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، در این مقاله خودروهایی با قیمتی پایین‌تر از ۶۰ میلیون تومان و به‌صورت صفر کیلومتر در نظر گرفته شده‌اند.

۱-ساینا اتوماتیک

اگر نگاهی به بازار داخلی کشور بی اندازیم متوجه خواهیم شد که ارزان ترین خودروی اتوماتیک موجود در این بازار که در حال حاضر آغاز تحویل اولین سری آن به مشتریان شروع شده است، ساینا اتوماتیک نام دارد. این خودرو قیمتی در حدود ۳۸ الی ۳۹ میلیون تومان را به خود اختصاص داده و لقب ارزان‌ترین خودرو با گیربکس اتوماتیک را به خود اختصاص خواهد داد. این خودرو مجهز به یک گیربکس CVT  ساخت کمپانی پانچ بلژیک بوده و هنوز تست و بررسی‌های کامل این محصول در رسانه‌ها درج نشده است.

۲-برلیانس h220

در رده خودروهای اقتصادی و اتوماتیک بازار داخلی کشور بی‌شک خودروهای چینی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. زیرا با قیمتی مناسب‌تر نسبت به همتایان وطنی خود وآپشن‌های بیشتر، گوی سبقت را در این رده از خودروهای تولید داخل ربوده‌اند. یکی از همین خودروها، برلیانس اچ ۲۲۰ نام دارد که این خودروی هاچ‌بک و چینی در حال حاضر جز ارزان ترین خودروهای بازار محسوب شده و قیمتی برابر با ۴۴ میلیون تومان را دارا است. گیبرکس این خودرو از نوع ۶ سرعته AMT بوده که عملکرد خوبی را به اعتقاد کارشناسان در تعویض دنده‌ها دارا نیست.

۳-دانگ فنگ H30 کراس

یکی دیگر مدل‌های موجود و ارزان قیمت در بازه اتومبیل‌های اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس است. این خودرو نیز ماهیتی چینی را دارا بوده و توسط ایران خودرو به بازار داخلی کشور عرضه می‌شود. قیمت این مدل در حال حاضر در بازار داخلی کشور برابر با ۴۶ میلیون تومان بوده و نسبت به سایر رقبای خود در این رده از چهره‌ای متفاوت و عجیب‌تر برخوردار است. لازمه به یادآوریست که گیربکس این خودرو به صورت ۴ دنده اتوماتیک بوده و ساخت برند آیسین ژاپن است که در هنگام تعویض دنده عملکرد نسبتا خوبی را از خود بروز می‌دهد.

۴-برلیانس h230

همانند برادر هاچبک خود، H230 نیز یکی از ارزان قیمت‌ترین خودروهای اتوماتیک موجود در بازار است با این تفاوت که این مدل صندوق دار بوده و سدان محسوب می‌شود. قیمت این مدل در حال حاضر در بازار خودروی کشور برابر با ۴۷ میلیون تومان بوده و از خدمات پشتیبانی پارس خودرو بهره‌مند است. لازم به یاداوریست که این مدل نیز همانند h220  از گیربکس ۶ سرعته AMT بهره می‌برد و عملکرد مناسبی را در تعویض دنده‌ها از خود نشان نمی‌دهد.

۵-تندر۹۰ اتوماتیک

بلاخره پس از چندین مدل چینی، نوبت به یک خودروی خوب و باکیفیت در این رده برای خرید رسیده است. تندر۹۰ اتوماتیک با آنکه از تکنولوژی قدیمی‌تری در سیستم گیربکس اتوماتیک خود برخوردار است اما همچنان یکی از پرفروش‌ترین خودروها در این رده محسوب میشود و ارزش خرید بالایی را به خود اختصاص داده است. قیمت این مدل در حال حاضر در بازار داخلی کشور برابر با ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده و نسبت به رقبای زیر ۵۰ میلیون تومان خود از کیفیت بهتری برخوردار بوده و بهترین خودرو برای خرید در رده قیمتی زیر ۵۰ میلیون تومان محسوب می‌شود.

۶-پژو پارس اتوماتیک

یکی دیگر از محصولات خوب و اقتصادی در رده اتومبیل‌های اقتصادی و اتوماتیک موجود در بازار داخلی کشور که با تازگی تولید مجدد آن آغاز شده است، پژو پارس اتوماتیک نام دارد. این خودرو پس از کش و قوس‌های فراوان مجدد به خط تولید ایران خودرو راه پیدا کرده و قیمتی برابر با ۵۲ ملیون تومان را در بازار به خود اختصاص داده است. لازم به یاداوریست که گیربکس این خودرو AL4 بوده و از عملکرد خوبی نیز برخوردار است.

۷- پژو۲۰۷ اتوماتیک

از دیگر محصولات ایران خودرو که در این رده قیمتی به‌عنوان یک خودرو اتوماتیک و ارزان قیمت محسوب می‌شود، پژو ۲۰۷ اتوماتیک نام دارد. این خودرو نیز همانند پارس اتوماتیک تولید مجدد را پیش روی خود دیده و از سال ۹۵ مجددا بر روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفته است. قیمت این مدل در حال حاضر در بازار خودرویی کشور برابر با ۵۳ میلیون تومان بوده و همانند پارس از گیربکس AL4 بهره می‌برد.

۸-ام وی ام ۵۵۰

از دیگر محصولات چینی و اتوماتیک بازار در رده اتومبیل های اقتصادی، ام وی ام ۵۵۰ ساخت شرکت مدیران خودرو است. این خودرو نیز همانند دیگر هموطنان خود در این رده از فروش خوبی برخوردار بوده و در اغلب اوقات رضایت خریداران را به خود جلب کرده است. قیمت این مدل در حال حاضر در بازار خودرویی کشور برابر با ۵۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده و با توجه به رقبای هم قیمت در این رده، اتومبیل نسبتا خوبی بشمار می‌رود. لازم به یاداوریست که گیربکس این خودرو از نوع cvt است.

۹-رنو ساندرو

یکی دیگر از محصولات خوب و باکیفیت رنو که در این مطلب به آن اشاره میکنیم، ساندرو نام دارد. ساندرو نیز همانند برادر خود یعنی تندر ۹۰ از تولیدات داچیای رومانی در رده اتومبیل‌های اقتصادی بوده و از نظر کیفیت ساخت و دوام از دیگر رقبای هم قیمت خود بسیار بهتر محسوب می‌شود. قیمت این خودرو در حال حاضر در بازار خودرویی ایران برابر با ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. اما به اعتقاد کارشناسان با توجه به محاسن این خودرو اما نقاط ضعفی همچون نبود آپشن و قدیمی بودن گیربکس همچنان در این خودرو مشاهده می‌شود. ولی با این حال، همچنان این خودرو به عنوان بهترین انتخاب مابین محصولات اتوماتیک ارزان قیمت و اقتصادی در رده ۵۰ الی ۵۶ میلیون تومان به اعتقاد مشتریان و کارشناسان شناخته می‌شود.

۱۰-برلیانس h320 و h330

در رتبه دهم این لیست دو محصول شرکت برلیانس با نام‌های h320  و h330 قرار گرفته‌اند که توسط پارس خودرو در کشور مونتاژ و به بازار عرضه می‌شوند. با این تفاوت که یکی از خودرو‌ها هاچبک بوده و دیگری صندوق دار یا همان سدان. اما با این وجود جالب است بدانید در حال حاضر قیمت این دو خودرو در بازار خودرویی کشور بسیار نزدیک بوده و برچسب قیمتی اعلامی بر روی این دو خودرو برابر با ۵۶ الی ۵۷ میلیون تومان است. گیربکس این دو مدل نیز دقیقا همانند یکدیگر بوده و به صورت ۴ دنده اتوماتیک است که عملکرد نسبتا متوسطی را با توجه به صحبت‌های مالکان از خود به نمایش می‌گذارند./چرخان
ارسال نظرات
موضوعات روز