چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
امروزه در بازار خودروی کشور، با توجه به تنوع ایجاد شده و حضور چندین برند جدید، رقابت و مقایسه‌های بیشتری پیرامون خودوهای موجود در بازار صورت می‌گیرد. حال اگر این مقایسه در مورد دو خودروی اقتصادی و زیر ۵۰ میلیون تومان در بازار صورت گیرد، مطمعنا کمک بهتر و جامع‌تری برای خریداران در انتخاب اتومبیل مورد نظرشان خواهد بود.
کد خبر: ۲۰۸۵۳
برلیانس H220 بخریم یا پژو۲۰۷ جدید؟

تیتر 20 - در این مطللب به بررسی و مقایسه دو خودروی هم قیمت و هم رده در بازار داخلی کشور پرداخته و در مواردی همچون قیمت، نمای ظاهری و داخلی، خدمات پس از فروش، پیشرانه و عملکرد، این دو محصول جدید را با نگاهی دقیق‌تر بایکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، در این بخش با توجه به فروش و تقاضای خرید از سوی مشتریان، دو خودروی ۲۰۷ جدید و برلیانس h220 که بعنوان یکی از جدیدترین محصولات در بازار حضور دارند، انتخاب شده‌اند.

قیمت

همواره در مقایسه دو خودروی اقتصادی و شهری، قیمت مهم‌ترین بخش است. در حال حاضر ۲۰۷ جدید در بازار خودرویی ایران با توجه به شرایط موجود پیرامون برخی حواشی در صنعت خودروسازی کشور، در نمونه دنده دستی خود قیمتی برابر با ۴۴ میلیون تومان و در نمونه دنده اتوماتیک قیمتی برابر با ۵۳ میلیون تومان را دارا است. در سوی دیگر این رقابت، برلیانسh220  قیمتی برابر با ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نمونه دنده دستی و ۴۵ میلیون تومان در نمونه دنده اتوماتیک را به خود اختصاص داده است. حال با توجه به قیاس قیمتی بین این دو خودرو و شرکت‌های سازنده، در این قسمت برلیانس h220 بدلیل قیمت پایین‌تر و ارزش خرید بیشتر، پیروز این بخش از سوی کارشناسان فعال در این حوزه قلمداد می‌شود.

پیشرانه و عملکرد

همواره پیشرانه و عملکرد دو خودروی هم رده بسیار مهم و حائز اهمیت بوده است و پیرامون این موضوع قیاس دو اتومبیل مورد نظر ما در این بازه اهمیت بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد. ۲۰۷ جدید در بخش پیشرانه خود تغییر چندانی را تجربه نکرده است و از همان موتور TU5 مرسوم بهره می‌برد. حجم این پیشرانه به صورت دقیق برابر با ۱۵۸۷ سی‌سی بوده و قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار توان و ۱۴۲ نیوتن متر گشتارو است. شتاب صفر تا صد این خودرو طبق اعلام رسمی شرکت سازنده از صفر مطلق تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برابر با ۱۱.۵ ثانیه در نمونه دستی و در نمونه اتوماتیک برابر با ۱۲.۶ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مصرف سوخت این خودرو در نمودار میزان مصرف در مسیر شهری برای پیمایش هر صد کیلومتر برابر با ۹.۹ لیتر و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان برابر با ۵.۵ لیتر و در سیکل ترکیبی ۲۰۷ جدید در این دو بخش مصرفی برابر با ۷.۱ لیتر بنزین را دارا بوده و از استاندارد آلایندگی یورو۴ بهره می‌برد.

در سوی دیگر برلیانس h220 قرار دارد، این خودرو از پیشرانه‌ای چهار سیلندر با حجم ۱۴۹۸سی‌سی بهره می برد و قادر است قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب بخار توان و ۱۳۸ نیوتن‌ متر را تولید کند. شتاب صفر تا صد اعلامی از سوی سازنده برای این مدل از صفر مطلق تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برابر با ۱۲.۱ ثانیه در نمونه دستی و ۱۳.۵ ثانیه در نمونه اتوماتیک بوده و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مصرف سوخت این خودرو در نمودار میزان مصرف مسیرهای شهری برای پیمایش هر صد کیلومتر برابر با ۸.۸ لیتر و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان برابر با ۵.۲ لیتر و در سیکل ترکیبی برلیانسh220 مصرفی برابر با ۶.۸ لیتر بنزین را در مجموع این دو بخش دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن نیز همانند ۲۰۷ جدید، برابر با یورو۴ است. در این قسمت اعلام برنده مطابق با دو بخش دیگر نبوده و به دو صورف میزان مصرف و هزینه نگهداری و قطعات تقسیم بندی می‌شود. در بخش میزان مصرف و صرفه اقتصادی با توجه به نظر کارشناسان، برلیانس h220 خودرویی بهتر و مقرون بصرفه تر بوده و در بخش نگهداری و قطعات، ۲۰۷ جدید بدلیل استفاده از پیشرانه tu5، دارای قطعات بیشتر و فراوان تری در بخش تهیه از بازار بوده و هزینه‌های نگهداری آن در صورت مراقبت‌های مکرر و درست نسبت به برلیانس، از هزینه کمتری برخوردار خواهد بود.

نمای ظاهری و داخلی

در این بخش، این دو مدل به دلیل قرار داشتن در حوزه اتومبیل های اقتصادی و معمولی، از طراحی چشمگیر یا خیلی عجیب برخوردار نبوده و یک نمای ظاهری و داخلی استاندارد و در سطح معمول را دارا هستند. در نمای ظاهری ۲۰۷ جدید با تغییراتی همچون اضافه شدن چراغ‌های مجهز به نور در روز (دی لایت) و چراغ عقب جدید اصلاحات بسیار کوچکی در قیاس با ۲۰۷ پیشین به خود دیده است و در نمای داخلی نیز با اضافه شدن آپشن‌هایی همچون مانیتور، فرمان جدید و برخی دیگر از موارد، تغییر خاصی را نمی‌توان مشاهده کرد. حال در سوی دیگر، برلیانس با طراحی نسبتا جدیدتر در مقایسه با ۲۰۷، خودرویی جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

برلیانس در مقوله فضای سرنشین نیز از ۲۰۷ بهتر عمل کرده و در طی مسیرهای طولانی، راحتی بهتر و بیشتری را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد، این خودرو از چراغ‌هایی با طرح مثلثی و مخروطی شکل در قیمت جلو سود می‌برد که چهره‌ای جذاب را در نگاه اولیه به بینده منتقل می‌کند و در عقب خود از چراغ‌هایی پهن و بیضی شکل استفاده شده که هماهنگی خوبی را با سایر بخش های اتومبیل دارا است.

در نمای داخلی نیز طراحی برلیانس با توجه به نظر مشتریان و کارشناسان، کمی بهتر از ۲۰۷ جدید بوده و در شرایط برابر از طرحی جذاب‌تر نسبت به رقیب خود برخوردار است. اما در این بخش با توجه به سلیقه‌ای بودن نظرات و انتخاب، می‌بایست پیروز این قسمت را هر دو خوردو معرفی کرد، زیرا در صورت انتخاب هر یک از این خودروها بعنوان برنده، انتقادات غیرمنطقی پیرامون خودروی دیگر از سوی برخی مشتریان رخ خواهد داد. لازم به ذکر است، کیفیت کابین ۲۰۷ جدید بهتر از برلیانس بوده و در صورت استفاده بلند مدت، رضایت بهتری را به خود جلب خواهد کرد.

امکانات رفاهی و ایمنی

از دیگر بخش‌های مهم در انتخاب مابین این دو خودرو، سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی در تصادفات است. در این بخش، دو خودروی مورد نظر از تجهیزات قابل قبولی برخوردار بوده که در ۲۰۷ جدید می‌توان به موارد همچون سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی و سیستم رهیاب، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده و ترمز عقب دیسکی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، چراغ مه شکن جلو و عق بو قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، آینه‌های جانبی راهنما دار وآینه‌های جانبی برقی هم رنگ بدنه، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب و دوربین دنده عقب، کروز کنترل و صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم ۴ جهت به صورت دستی اشاره کرد و در بخش ایمنی نیز این خودرو موفق به کسب ۳ ستاره ایمنی شده است.

اما در سوی دیگر برلیانس نیز از سطح امکانات رفاهی خوبی همچون ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف، سنسور دنده عقب، شیشه‌های بالابر برقی، مه شکن جلو و برخی موارد دیگر برخوردار است و این خودرو همچنین در تست‌های ایمنی صورت گرفته در مرکز تحقیقات و تصادفات کشور چین موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده است.

اگر بخواهیم برنده‌ای در این بخش انتخاب کنیم، همانند قسمت پیشرانه و عملکرد، می‌بایست به دو قیمت اعلام پیروز را تقسیم بندی‌ کنیم، در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات بدلیل وجود امکاناتی بهتر همچون مانیتور و رهیاب ماهواره‌ای در ۲۰۷ جدید، این خودرو در بخش امکانات رفاهی بعنوان پیروز محسوب شده و در بخش ایمنی برلیانسh220 با توجه به کسب نمره ایمنی بهتر و بروزتر نسبت به ۲۰۷ جدید پیروز اعلام می‌شود.

خدمات پس از فروش و گارانتی

این بخش نیز همانند دیگر بخش‌های معرفی شده در این مطلب برای مشتریان و خریداران از اهمیت خاصی برخوردار است. خدمات پس از فروش این دو خودرو در سطح کشور بدلیل ساخت و تولید توسط دو شرکت بزرگ با نام های پارس خودرو برای برلیانس و ایران خودرو برای ۲۰۷ جدید، بسیار گستره و در تمامی نقاط کشور فراوان است.

هر دو مدل معرفی شده در این مطلب دارای گارانتی مناسب و معقول در رده خود بوده و از خدماتی همچون یکسال بیمه بدنه رایگان، کارت طلایی شرکت و سرویس دوره ای یکساله رایگان برخوردار خواهند بود./چرخان

ارسال نظرات
موضوعات روز