چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
اصلاح صورت به مهارت‌هایی نیاز دارد که گاهی جوانان به دلایلی مثل تازه کار بودن یا وجود آکنه و... نمی‌توانند به خوبی این کار را انجام دهند و دچار التهاب و ناراحتی در پوست صورت می‌شوند. برای یک اصلاح خوب حتما باید قبل از آن پوست صورت مرطوب و نمناک شود.
کد خبر: ۲۱۲۴۵
چگونه پوست خود را برای اصلاح آماده کنیم؟

تیتر 20 - اصلاح صورت به مهارت‌هایی نیاز دارد که گاهی جوانان به دلایلی مثل تازه کار بودن یا وجود آکنه و... نمی‌توانند به خوبی این کار را انجام دهند و دچار التهاب و ناراحتی در پوست صورت می‌شوند. برای یک اصلاح خوب حتما باید قبل از آن پوست صورت مرطوب و نمناک شود.

مرطوب‌کننده می‌تواند آب معمولی یا خمیر ریش باشد. حتی می‌توان از پارچه‌ای گرم و نمناک استفاده کرد. بهتر است جهت تیغ هنگام اصلاح صورت در جهت رویش مو یعنی به سمت پایین و در گردن به سمت بالا باشد. بهترین محل برای اصلاح حمام است چون رطوبت کافی در این مکان وجود دارد. صورت را نباید از ته‌ تراشید زیرا تیغ ممکن است سطح محافظ پوست را خراش دهد و باعث نفوذ میکروب به پوست و التهاب و قرمزی آن شود. این روش اصلاح سنتی است و افرادی که پوست خیلی حساسی دارند، بهتر است ریش‌تراش تهیه کنند. ریش‌تراش نیز باید دارای لبه‌های نرم باشد که فشار مضاعفی روی پوست وارد نکند. اگر دستگاه‌های ریش‌تراش دارای ویبراتور باشد به جریان خونرسانی بافت صورت کمک خواهد کرد.

دستگاه یک‌تیغه برای افراد دارای پوست حساس بهتر است. همچنین تیغ باید نو و تازه باشد زیرا تیغ‌های کهنه باعث می‌شوند فرد برای اصلاح صورت فشار بیشتری به پوست وارد و خراش ایجاد کند.

بعد از اصلاح صورت حتما باید از کرم نرم‌کننده و ترکیباتی که التهاب پوست را کاهش می‌دهند، استفاده کرد.ترکیبات آلوئه‌ورا نیز نقش مرطوب‌کنندگی خوبی دارند و به‌عنوان ضدالتهاب عمل می‌کنند.

برخی لوسیون‌ها هم به‌عنوان تسکین‌دهنده پوست عمل می‌کنند و ترکیبات غیراستروئیدی دارند. گاهی هم خراش روی پوست باعث بروز آکنه می‌شود. در این مواقع می‌توان از پودرهایی استفاده کرد که قابض هستند و به التیام پوست کمک می‌کنند.

بعضی افراد نیز به فلز حساسیت دارند و به محض تماس با جسم فلزی دچار قرمزی و خارش روی پوست می‌شوند. این افراد باید دفعات اصلاح را کمتر کنند و از اصلاح با فشار روی پوست بپرهیزند.

یکی از عوارض مهم اصلاح، «فولیکولیت» است که بر اثر آن تار مو داخل پوست برمی‌گردد و نمای نازیبایی ایجاد می‌کند. این عارضه در افرادی دیده می‌شود که موی صورت را درجهت خلاف می‌تراشند. در چنین مواقعی باید مو را از زیر پوست آزاد کرد تا التهاب پوست کمتر شود.

دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده عضو هیات‌‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران/هفته نامه سلامت
ارسال نظرات
موضوعات روز