جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
خانم های خانه دار همه روزه برای نظافت منزل از شوینده های مضر برای سلامتی استفاده میکنند ، در این مطلب قصد داریم جایگزین های طبیعی برای این شوینده های مضر معرفی کنیم.
کد خبر: ۲۱۶۰۷
جایگزین‌هایی طبیعی برای شوینده های مضر

تیتر 20 - اغلب خانم های خانه دار دوست دارند خانه تمیز داشته باشند .اگر شما هم از آن دسته از بانوانی هستید که همه روزه از شوینده ها مضر به خصوص از سفیدکننده ها استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از این مواد شوینده ، از مواد طبیعی که عارضه کمتری برای سلامتی دارند استفاده کنید.شوینده های مضر

همانطوریکه می دانیم شوینده ها برای انسان خطر دارند ولی برای تمیز کردن خانه از آنها استفاده میکنیم اکنون ببینیم این مواد شوینده چه زیانهایی دارد و جایگزین این مواد شوینده را به شما معرفی می کنیم .این مواد طبیعی که معرفی می کنیم از مواد شوینده شیمیایی خیلی بهتر تمیز و ضدعفونی میکند و در هنگام تمیز کردن و خانه تکانی از مواد شیمیایی استفاده نکنید
استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن خانه می تواند سبب بروز آسم و حساسیت شود، بنابراین جایگزین کردن مواد دیگری غیر از شیمیایی می تواند علاوه بر تمیزی از بروز عارضه نیز جلوگیری کند.محققان آمریکایی این دانشکده برخی از پاک کننده های طبیعی برای نظافت خانگی را در بخش های مختلف به شرح ذیل معرفی کرده اند:

شستن سینک ظرفشویی و زدودن بوی نامطبوع آن

سینک ظرفشویی معمولا پس از مدتی تیره رنگ و بوی آن آزاردهنده است. برای رفع این مشکل پس از شستن سینک، ترکیب آب و آبلیمو را درون سینک ریخته تا به آرامی از طریق لوله های انتقال پساب به چاه خارج شود.

یک روش دیگر برای تمیز کردن لوله انتقال پساب به چاه، استفاده از پوست لیمو ترش و پرتقال است. کافی است مقداری پوست لیمو و پرتقال را به همراه سرکه سفید درون قالب یخ ریخته و آن را درون فریزر قرار دهید. پس از آنکه قالب های یخ بسته شد، یخ را بر روی صافی روی خروجی آب قرار دهید و شیر آب را با فشار کم روی آن بازکنید.

روش دیگر استفاده از مخلوط جوش شیرین و سرکه سفید است. کافی است این ترکیب را 10 دقیقه درون سینک ریخته و راه خروجی آب را با درپوش مخصوص ببندید. پس از 10 دقیقه درپوش را بردارید و اجازه دهید مایع وارد لوله ها شود.

استفاده از خوشبوکننده های طبیعی به جای خوشبوکننده های شیمیایی

یک ظرف کوچک به همراه مقداری آب روی گاز قرار دهید. به عنوان اسانس می توان از ترکیبات زیر استفاده کرد:
• یک برش لیمو ترش با پوست به همراه یک قاشق غذاخوری رزماری و مقدار کمی وانیل
• یک برش لیموترش با پوست به همراه ریشه زنجبیل
• یک برش پرتقال با پوست به همراه یک قاشق چای خوری دارچین و مقدار کمی جوز و میخک
• یک برش لیمو ترش با پوست و دو قاشق غذاخوری آویشن
استفاده از این مواد طبیعی علاوه بر خوشبو و ضدعفونی کردن محیط، خاصیت آرامبخشی دارند.

حذف لکه ادرار از رختخواب کودکان

برای پاک کردن لکه ادرار از رختخواب کودکان کافیست که لکه را با محلول پراکسیدهیدروژن، جوش شیرین و صابون بشویید.
 
پاک کردن رسوب از شیرآلات

برای پاک کردن رسوب شیرآلات کافیست که در کیسه پلاستیکی مقداری سرکه سفید ریخته و شیر را به دقت درون کیسه قرار دهید و در آن را محکم ببندید. پس از 12 ساعت کیسه را بازکنید، تمام رسوبات از بین رفته اند.
 
پاک کردن لکه روغن موتور ماشین از کف پارکینگ یا حیاط

برای این کار کافیست هنگام شب مقداری نوشابه روی لکه ها بریزید و اجازه دهید تا صبح بماند و صبح لکه ها را با آب بشویید. اثری از لکه باقی نمانده است.

پاک کردن سرویس بهداشتی

برای این کار مقداری جوش شیرین روی سرویس بهداشتی ریخته و اجازه دهید به مدت یکساعت بماند، سپس روی آن مقداری سرکه سفید ریخته و پس از پنج دقیقه با برس مخصوص بشویید.
به طور خلاصه می توان گفت که سرکه سفید، نمک طبیعی، جوش شیرین، بوراکس، نوشابه، آب اکسیژنه و لیمو خاصیت پاک کنندگی فوق العاده دارند و جایگزین مناسبی برای مواد شوینده شیمیایی هستند

پودر رختشویی خانگی و سالم تر

پودرهای رختشویی و نرم کننده ها حاوی ترکیبات آلاینده و آلرژی زا هستند. شما می توانید یک پودر مناسب خانگی داشته باشید.

برای این کار می توانید سه لیتر آب را بجوشانید و به آن 150 گرم صابون سنتی (مانند صابون مراغه) رنده شده اضافه کنید. ترکیب را هم بزنید تا یک ژل یکدست حاصل شود.

یک لیوان سود و چند قطره عصاره ی گیاهی به آن اضافه کنید. اجازه دهید ترکیب خنک شود و آن را داخل ظرف شیشه ای بریزید.

قبل از استفاده، ظرف را تکان دهید و برای شستن لباس استفاده کنید. توجه داشته باشید که این پودر دست ساز صرفا چربی ها را به خوبی از بین می برد و برای شستن و از بین بردن لکه ها کارایی ندارد./تبیان
ارسال نظرات
موضوعات روز