جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که ممکن است این صندل های زیبا و راحت برای سلامتی شما یک خطر جدی به شمار بیایند؟ در ادامه نت‌نوشت شما را از این خطرات جدی آگاه خواهد کرد!
کد خبر: ۲۱۶۴۶
به این دلایل بسیار مهم هرگز دمپایی لاانگشتی نپوشید!

تیتر 20 - احتمالا یکی از بی‌نظیرترین انتخاب ها برای کفش های تابستانی صندل‌ها هستند. صندل یا دمپایی لا انگشتی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و البته به علت طراحی‌های زیبا بسیار وسوسه انگیز نیز هستند. اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که ممکن است این صندل های زیبا و راحت برای سلامتی شما یک خطر جدی به شمار بیایند؟ در ادامه نت‌نوشت شما را از این خطرات جدی آگاه خواهد کرد!
 
احتمالا یکی از بی‌نظیرترین انتخاب ها برای کفش های تابستانی صندل‌ها هستند. صندل یا دمپایی لا انگشتی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و البته به علت طراحی‌های زیبا بسیار وسوسه انگیز نیز هستند. اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که ممکن است این صندل های زیبا و راحت برای سلامتی شما یک خطر جدی به شمار بیایند؟ در ادامه نت‌نوشت شما را از این خطرات جدی آگاه خواهد کرد!

اولین دلیل برای ادعا این است که در این حالت پا تحت فشاری بیش از اندازه قرار می‌گیرد. دکتر Jim Christina مدیر انجمن علمی پزشکی در امریکا معتقد است که زمانی که شما اینگونه صندل ها را به پا کرده اید پای شما در صاف‌ترین حالت ممکن قرار می گیرد. از طرفی زمانی که پا در این اندازه روی زمین پهن شده است هیچ گونه پشتیبانی از وزن شما صورت نمی گیرد!

همین امر منجر به بروز برخی بیماری‌ها مانند فاسئیت پلانتار (plantar fasciitis) که نوعی التهاب بافت های کف پا می باشد می شود. فاسئیت پلانتار بیماری بسیار شایعی است بطوریکه حدس زده می‌شود حدود ده درصد از افراد به نوعی در طول زندگی خود درگیر این بیماری می‌شوند. این بیماری بر اثر التهاب فاشیای پلانتار بوجود می آید.

صندل های لا انگشتی بسیار نرم و سست هستند و به همین دلیل انگشتان پا فشار مضاعفی را تحمل می کنند و این مساله به مرور زمان منجر به بیماری انگشت چکشی (hammertoe) می شود. این بیماری بد شکلی انگشت پا است، بدین صورت که انتهای انگشت به سمت پایین خم می شود. این بیماری معمولا در انگشت دوم ظهور می کند.

صندل های لا انگشتی

مشکلاتی که تا اینجا گفته ایم فقط بخش کوچکی از خطرات پوشیدن دمپایی لا انگشتی است. هنوز به لغزیدن پا در این دمپایی‌ها نپرداخته ایم!

زمانی که دمپایی لا انگشتی می پوشیم پا درون آن می لغزد. این دمپایی های ناقص هیچ حفاظتی از پای شما نمی کنند. نه از مچ پای شما و نه از پای شما در برابر سنگریزه ها و…. در ضمن بدون اینکه خطایی در راه رفتن شما وجود داشته باشد ممکن است به زمین بیفتید!

خطرات دیگر دمپایی لا انگشتی

اگر فکر می کنید که خطرات این نوع صندل‌ها به همین جا ختم می شود ولی در عوض شما یک پاپوش راحت و خنک و عاری از هر خطر بالقوه دیگر پوشیده اید، اشتباه می کنید.

در صندل ها و دمپایی لا انگشتی علاوه بر باکتری کشنده استافیلوکوکوس اورئوس، ۱۸,۱۰۰ باکتری خطرناک دیگر وجود دارد!

نیویورک تایمز صندل لا انگشتی دو تن از گزارشگران خود را به صورت تصادفی به آزمایشگاه ارسال کرد تا مشخص شود که آیا باکتری در آن ها وجود دارد یا نه. مشخص شد که در هر دو صندل باکتری استافیلوکوکوس اورئوس، یکی از موفق‌ترین و خطرناک‌ترین باکتری های بیماری زا وجود دارد. علاوه بر این ۱۸,۱۰۰ باکتری مضر دیگر نیز در این صندل ها کشف شد.

پا برهنه راه رفتن بسیار بهتر از پوشیدن دمپایی لا انگشتی است! جدی می‌گویم!

زمانی که شما پا برهنه هستید همان باکتری ها در پای شما وجود دارند با این تفاوت که شما بعد از پیاده روی با پای برهنه مثلا در کنار دریا حتما پا و بین انگشتانتان را به خوبی شستشو می دهید!

کفش یک کالای لوکس نیست بلکه یک وسیله ضروری برای سلامتی بدن است

از طرفی پاهای شما برای پشتیبانی از وزن بدن شما هستند و با پوشیدن صندل این امکان را از آن‌ها می گیرید.

فراموش نکنید که کفش یکی از مهم ترین پوشیدنی های انشان است که باید با دقت فراوان انتخاب شود. کفش شما یک کالای لوکس نیست!/نت نوشت
ارسال نظرات
موضوعات روز