شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
تیتر20 بررسی می کند؛
بانک ملی ایران نیز به حوزه شرکت های دانش بنیان و حمایت از استارت آپ ها به صورت جدی ورود کرده است تا از ایده های خلاقانه در راستای تجاری سازی و تولید محصول متناسب با شرایط روز حمايت كنند.
کد خبر: ۲۱۷۳۲
بانك ملي به استارت آپ ها بله گفت!

تیتر20 - واژه‌ی استارت آپ در سال‌های اخیر بسيار شنيده مي شود و بعضا شاهد برگزاری گردهمایی‌های تحت اين عنوان در شهرهای مختلف کشور هستیم.

اين واژه در توصیف کسب وکارهای نوپایی استفاده مي شود که راهکارهای جدیدی را برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری مطرح می‌کنند. 

كارشناسان استارت آپ را يك فرهنگ ويژه برای افكار نو و خلافیت وراي ایده‌های موجود می‌دانند که هدف از آن برطرف کردن مشکلات موجود در نقاط کلیدی است که به عنوان پاشنه‌ی آشیل راه‌حل‌های موجود شناخته می شوند.

بانک ملی ایران و استارت آپ ها

تاسیس یا حمايت از یک استارت آپ به معنای تصمیمي قاطع با هدف دستیابی به رشدي بالا و كوشش برای ایجاد موجی از تغییرات در مدت زمان کوتاه است.

اين در حاليست كه در کشورمان نیز این روزها شاهد ظهور استارت آپ‌های متعددی هستیم. حتی کمپانی‌هایی نیز وجود دارند که در صورت مقبول بودن طرح و آنچه که استارت آپ در پی رسیدن به آن است، حمایت از این کسب و کارها را به عهده مي گيرند. 

بايد اين قاعده را ناديده نگيريم كه دنیای ما، دنیای فین تک ها، استارت آپ ها و کسب و کارهای جدید است و خدمات آی تی محور به رقیب اصلي بانک ها تبديل شده اند و اگر بانک ها نتوانند خدماتشان را متناسب با آنها پيش ببرند، شكست در انتظار آنها خواهد ماند.

با همین رویکرد، بانک ملی ایران نیز به حوزه شرکت های دانش بنیان و حمایت از استارت آپ ها به صورت جدی ورود کرده است تا از ایده های خلاقانه در راستای تجاری سازی و تولید محصول متناسب با شرایط روز حمايت كنند. 

بانک ملی ایران خود با هدف حمايت از جوانان خلاق و نخبه و ایجاد اشتغال اين راه را آغاز كرده است. این حمايتها هم به توسعه کشور، هم به توسعه بانک و کمک شاياني خواهد کرد.

بانک ملي ايران تصمیم دارد در يك حركت مثبت دو سويه نیازهای خود را مطرح و آن را در اختیار ایده پردازان قرار دهد و آنها نيز ایده های خود را طرح می کنند و در نهايت طرح های برتر انتخاب مي شود و در اختيار بانك قرار مي گيرند تا روی آنها سرمایه گذاری كنند و در اين بين سرمايه اي هم در اختيار صاحب ايده قرار گيرد.
بانك ملي به استارت آپ ها بله گفت!

بله اي كه مورد تحسين قرار گرفت

پیام رسان «بله»  نمونه اي موفق در حوزه استارت آپ ها بود که با از طرف بانک ملی ایران مورد حمايت قرار گرفت و نهايتا محصولی منحصر به فرد شد؛ اين محصول بومی که قابلیت عملیات های بانکی را دارد از طرف مقامات دولتی و غیردولتی مورد تحسين قرار گرفت.

 "بله” تمام امکانات یک پیام‌رسان از جمله ارسال پیام، ارسال عکس، ویدئو و صدا را دارد، تشکیل گروه یا کانال، جستجوی افراد براساس نام و نمایش آخرین حضور مخاطبین از ديگر امکانات این پیام رسان است.

 امکانات بله محدود به امکانات ارتباطی یک پیام‌رسان معمولی نمی شود بلکه به کاربر این امکان را می‌دهد که در همان فضای گفتگو و ارتباط با دیگران، بتواند به راحتی مجموعه‌ای از امور بانکی را هم مانند کارت به کارت، دریافت شارژ، پرداخت قبوض، درخواست پول انجام دهد.

اين اقدامات از طرف بانک ملی ایران به منظور حمايت از شرکت‌‌ های دانش بنیان می تواند الگویی برای سایر بانک ها باشد. البته محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران اين اقدام را تنها فعاليت بانك در اين زمينه اعلام نكرده و عنوان كرده اين بانك چندین ایده ی استارتاپی را به مرحله بلوغ رسانده است که به مرور از آنها رونمایی خواهد كرد.

تفاهمنامه ای كه بين معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانک ملی ایران و دانشگاه صنعتی شریف به منظور همکاری در زمینه تاسیس و توسعه مرکز شتابدهی و نوآوری منعقد شده،‌گواه اين امر است كه این بانك به منظور به کارگیری ظرفیت های سه جانبه برای شناسایی، گزینش، رشد و توسعه استارتاپ های دارای طرح یا محصولات آماده با پتانسیل بالا جهت تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان است.

بانک ها به درستی از استارت آپ ها حمایت نمی کنند

صابر سید علی که خود از کارشناسان حوزه استارت آپ هاست در این خصوص به خبرنگار تیتر20 عنوان کرد: استارتاپ ها، معمولا حول ایده های نوآورانه و خلاقانه بنا می شوند. 

وی ادامه داد: حمایت اصلی به این معناست که از ایده های بزرگ حمایت شود البته این مواردی که بانک ها حمایت کرده اند روی استارت آپ های بزرگ بوده که تقریبا از تعریف این واژه دور شده و در این موارد فضایی مشابه صنعت را شکل داده است.

این موارد از ابتدا از حمایت های ملی و امنیتی برخوردار بود و با هدف جایگزینی برای پیام رسان ها بود و کاملا حمایتی از ابتدا بود. 

سید علی افزود: استارت آپ ها معمولا به این دلیل که اعتبار قوی ندارند و نمی توانند تضامین لازم برای بانکها را ارائه کنند، نیازمند سرمایه و حمایت هستند که البته این از وظایف بانک نیست.

 اما به عنوان پیشنهاد بانکها می توانند صندوقی به این موضوع اختصاص دهند و از ایده هایی که هیچ حمایت و سرمایه اولیه ای ندارند، حمایت کنند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز