جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: یکی از ساده‌ترین این رژیم‌ها این است که به‌مدت ۳ روز فقط از ماءالشعیر طبی سنتی استفاده شود و در این مدت غذای دیگری نخورند. در پایان این رژیم غذایی ۳روزه نیز فرد باید تا چند روز از سبزی‌های پخته مصرف کند.
کد خبر: ۲۱۷۶۹
با این نوشیدنی 3 روزه بدنتان را پاکسازی کنید

تیتر 20 - ناصر رضایی‌پور درباره راه‌های پاکسازی بدن  اظهار داشت: یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌هایی چون حساسیت فصلی، رعایت رژیم‌های پاکسازی است.

به‌گفته وی یکی از ساده‌ترین این رژیم‌ها، این است که به‌مدت 3 روز، تنها از ماءالشعیر طبی سنتی استفاده کنند و در این مدت، غذای دیگری نخورند. در پایان این رژیم غذایی 3روزه نیز، فرد باید تا چند روز از سبزی‌های پخته، بدون ادویه و کم‌حجم به‌عنوان غذا استفاده کند.
 
روش تهیه ماءالشعیر طبی
 
این دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: 50 گرم جوی پوست‌کنده سالم را با چهار لیوان (یک لیتر) آب، به‌آهستگی بجوشانند تا جوها کاملاً پخته و شکفته شوند (حدود 40 تا 50 دقیقه). سپس تا سرد نشده، آن را صاف کنند و در جای خنک قرار دهید. این ماءالشعیر تا دو روز در یخچال قابل نگهداری است.
 
وی ادامه داد: کسانی که معده سرد یا تر دارند، بهتر است در هر لیوان آن یک قاشق مرباخوری عسل حل کنند و سپس آن را بنوشند. ماء الشعیر طبی نباید غلیظ و ژله‌ای شود. در زمان مصرف، ماءالشعیر را تکان دهند تا "دُردی و بخش رقیق" آن با هم آمیخته شوند و از غذائیت آن نیز بهره‌مند شوید.
 
چند نکته درباره طرز تهیه ماء الشعیر طبی
 
رضایی‌پور افزود: زمان 40 تا 50 دقیقه گفته‌شده، مربوط به جوی تازه اعلاست. این زمان ممکن است تا 1٫5 ساعت نیز طول بکشد. معیار، پختگی کامل جوهاست.
 
این دستیار تخصصی طب سنتی اضافه کرد: اگر توان و انرژی لازم برای رعایت رژیم سه‌روزه را ندارند، آن را به دو روز کاهش دهند، گرچه افزودن عسل، تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند.
 
رضایی‌پور ادامه داد: برای کسانی که دچار امتلاء و سابقه علائم غلبه اخلاط  نیستند، رعایت رژیم کامل ضروری نیست. این افراد می‌توانند در کنار کاهش نسبی غذاها و مصرف بیشتر سبزیجات پخته، روزی 3-2 لیوان ماءالشعیر میل کنند. بیشتر مردم از مصرف ماءالشعیر طبی بهره می‌برند و به‌جز مشکلات گوارشی، منع خاصی برای آن یاد نشده است.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر با افزودن عسل نیز دچار مشکلات گوارشی چون نفخ و قراقر و ضعف می‌شوند، می‌توانند در چند دقیقه آخر آماده‌شدن ماءالشعیر، کمی چوب دارچین به آن بیفزایند./بهداشت نیوز
ارسال نظرات
موضوعات روز