جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
همان‌گونه که می‌دانید، سامانه ثبت سفارش خودروها برای واردات به کشور از تیرماه سال جاری لغایت دی ماه امسال مسدود شد. به‌گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت این امر به‌منظور سامان دهی واردات خودرو و شرکت‌های واردکننده صورت گرفت
کد خبر: ۲۱۹۳۰
رکورد دار افزایش قیمت در خودروهای وارداتی کدام مدل‌ها بوده‌اند؟

تیتر 20 - همان‌گونه که می‌دانید، سامانه ثبت سفارش خودروها برای واردات به کشور از تیرماه سال جاری لغایت دی ماه امسال مسدود شد. به‌گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت این امر به‌منظور سامان دهی واردات خودرو و شرکت‌های واردکننده صورت گرفت، اما به اعتقاد کارشناسان و فعالان این حوزه، اقدام صورت گرفته نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه باعثه به وجود آمدن حباب قیمتی بسیار شدید در بازار خودرویی کشور  شد، همچنین این امر موجب بالارفتن بیش از حد قیمت خودروهای وارداتی گردید.

اما این شرایط تا به امروز همچنان در حال بدتر شده است و با تصویب لایحه جدید و دستورالعمل واردات خودرو توسط هیئت دولت و ممنوعیت ورود خودروهایی با قیمتی بیش از ۴۰ هزار دلار به‌کشور، حباب قیمتی موجود در بخش خودروهای لوکس در حال افزایش عجیب و غیرمنطقی بوده و این امر باعث اعتراض شدید خریداران این‌گونه خودروها شده است.

پیرامون همین موضوع، بهتر است نگاهی به قیمت برخی از خودروهای لوکسی که پس از بسته شدن سامانه ثبت سفارش و تصویب بخش‌نامه جدید افزایش قیمت داشته‌اند، بی‌اندازیم و ارزش قیمتی برخی از این خودروها را در دی ماه سال جاری با شهریورماه همین سال بررسی کنیم.

به عنوان مثال، اتومبیلی همانند ب‌ام‌و سری هفت در بالاترین سطح امکانات خود، این روزها با قیمتی در حدود یک ‌میلیارد و ۲۰۰ الی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ‌تومان به فروش می‌رسد، اما این درحالیست که د قیمت این خودرو در روزهای پایانی تابستان سال جاری در حدود ۹۰۰ میلیون‌تومان بود‌ه است.

۲- در رده بعدی ولوو ایکس سی۹۰ قرار دارد، این خودرو در نبالاترین سطح امکانات خود در حال حاضر با قیمتی نزدیک به یک ‌میلیارد تومان به‌فروش می‌رسد، اما همین خودرو در انتهای شهریور‌ماه سال جاری در حدود ۶۵۰ میلیون‌تومان به‌فروش می‌رسید.

۳- از دیگر خودروهایی که با افزایش قیمت عجیب روبه‌رو بوده‌اند، می‌توان به ب‌ام‌و‌۵٣٠ نیو اشاره کرد. این خودرو در حال حاضر با قیمتی در حدود ۷۵۰ میلیون ‌تومان در بالاترین سطح امکانات خود عرضه می‌شود، اما در اواخر تابستان سال جاری همین مدل دارای قیمتی در حدود ۵۵۰ میلیون تومان بود

۴-.یکی دیگر از محصولات بی‌ام‌و که در این گزارش به افزایش قیمت عجیب آن اشاره شده است، بی‌ام‌و ایکس۴ نام دارد. این خودرو در اواخر تابستان سال جاری با قیمتی در حدود ۴۵۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسید، اما در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است!

همچنین از دیگر خودروهایی که می‌توان به افزایش عجیب و غیر منطقی قیمت آن‌ها اشاره کرد می‌بایست به مواردی همچون پورشه ماکان ( در اواخر تابستان سال جاری قیمتی در حدود ۷۳۰ میلیون تومان را دارا بود و در حال حاضر قیمتی برابر با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را دارا است ) مرسدس بنز e200 نیو ( در اواخر تابستان سال جاری قیمتی در حدود ۷۵۰ میلیون تومان را دارا بود اما در حال حاضر قیمت آن به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است ) و لکسوس  NX ( در اواخر تابستان سال جاری قیمتی در حودو ۴۰۰ میلیون تومان را دارا بود اما در حال حاضر قیمتی بیش از ۵۵۰ میلیون تومان را دارا است ) اشاره کرد./چرخان
ارسال نظرات
موضوعات روز