پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷
تهیه خوراک برای وعده های چندگانه خانواده به صورت سنتی و طبیعی برعهده بانوان خانواده است و اگر قرار باشد ضمن پرداختن به اشتغال خارج از خانه به این مهم نیز بپردازند قطعا به یاری شرکت های معتبر تولید خوراک های سالم نیاز دارند.
کد خبر: ۲۱۹۶۴

تیتر 20 - فعالیت شرکت های تولید کننده مواد غذایی در جوامع مختلف، به گونه ای است که صرفا نمی توان آن را از منظر اقتصادی و حتی تولید و اشتغال زایی، ارزیابی و داوری کرد.

شرکت ها و برند ها فعال در عرصه محصولات غذایی ارتباط تنگاتنگ و گسترده ای با اقشار مختلف جامعه دارند و همین مساله از جنبه های گوناگونی مسئولیت های اجتماعی و مدنی آن ها را افزایش داده و انتظارات فراوانی را از آنها ایجاد می کند. 

یکی از اولین مسئولیت های اجتماعی برند های معتبر مواد غذایی جواب گویی به نیازهای عمومی جامعه است تا بتواند ضمن ایجاد امنیت عمومی غذایی، به برخی از نیازهای خاص اقشار مختلف جامعه پاسخ دهد.

یکی از مهم ترین اقشار جامعه خانم های خانه و شاغل هستند که باید وقت و انرژی خود را بین محیط کار و زندگی خانوادگی شان به گونه ای تقسیم کنند که در هیچ کدام از وظایف دوگانه آن ها خللی ایجاد نشود.

تهیه خوراک برای وعده های چندگانه خانواده به صورت سنتی و طبیعی برعهده بانوان خانواده است و اگر قرار باشد ضمن پرداختن به اشتغال خارج از خانه به این مهم نیز بپردازند قطعا به یاری شرکت های معتبر تولید خوراک های سالم نیاز دارند.

مجتمع صنایع غذایی گلها که در سال های اخیر درخصوص توجه به نیازهای خاص جامعه و برآورده کردن احتیاجات اقشار ویژه ای از مردم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است، در یک تحول دیگر به نیازهای بانوان شاغل توجه نشان داده و در قالب یک برنامه عملیاتی برای تولیدات خوراک های ایرانی کنسرو شده به کمک آن ها آمده است. 

در راستای این برنامه توسعه ای که گلها در چارت عملیاتی خود قرارداده است، تهیه انواع غذاهای آماده و کنسروی یکی از رویکردهای اصلی این مجموعه خواهد بود خانواده های ایرانی که بانوان دارند بدون دغدغه، از سلامت و تنوع این محصولات بهره مند شده و سفره رنگین و متنوع خانواده ایرانی همچنان رنگین و گرم باقی بماند.

کمک به استحکام و دوام نهاد خانواده که مساله خوارک روزانه یکی از مهم ترین دغدغه های آن هاست، در قالب همان تعهد و مسئولیت اجتماعی برند های مواد غذایی قابل تعریف است و یکی از جدی ترین پویند گان این مسیر در طول یکی دو دهه گذشته صنایع غذایی گلها بوده است. 

گلها در زمینه کنسرو و غذاهای آماده فعالیت خود را درحالی با جدیت و توان بالا شروع کرده است که این حوزه از تولیدات همیشه با اگر و اما هایی همراه است. پرسش هایی که در سطح جامعه در رابطه با افزودنی‌های این محصولات و نگهدارنده‌ها مطرح می شود و نگرانی هایی از نظر سلامتی ایجاد کرده است. 

این همان مساله ای است که دکتر مهدی کریمی تفرشی در گفت و گوی رسانه ای خود با خبرنگار ما درباره آن توضیحاتی داد. مدیر عامل گلها در این باره توضیح داد: «درواقع استفاده کمتر از مواد نگهدارنده به نفع کارخانه‌ها و شرکت‌هاست. هم در مورد سلامت جامعه و هم زمانی که مصرف کننده در تبلیغات محصولات یک برند متوجه می شود که مواد نگهدارنده کمی در تولیدات آن کارخانه به کار رفته است مطمئنا استقبال بیشتری از آن می‌کند.»

وی در ادامه گفته است:  «برند گلها هم در تولید انواع کنسروهایش این مساله را جزو اولویت‌هایش گذاشته است و با کمترین درصد مواد نگهدارنده‎ای که آسیبی برای سلامتی نداشته باشند در این مقوله ورود پیدا کرده است. ما امیدوار هستیم که روزی بتوانیم از تکنولوژی‌های نوین و برتر جهانی استفاده کنیم که غذاها بدون کمترین مواد نگهدارنده تولید شوند.»

علی رغم تمام این مباحث آن چه که در نهایت معیار اصلی برای تعیین کیفیت و محبوبیت تولیدات یک برند است، همان اظهار نظر مشتری و رضایتی است که او بعد از یکی دو مورد مصرف محصولات یک برند به دست خواهد آورد. 

این مساله یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در دهه های اخیر با عنوان استراتژی رضایت‌مندی مشتری در زیرمجموعه های مختلف گلها مورد توجه قرار گرفته است. کاری که شرکت های مختلف باید از طریق واحد CRM و R&D با نظرخواهی از مشتریان در دستور کار خود قرار دهند و به طور پیوسته به وسیله تحقیقات خود دراین زمینه ادامه دهند. 

به هرحال، با توجه به این موضوع که در ایران تعداد خانم‌های شاغل رو به افزایش است و فرهنگ کار کردن خانم‌ها در کنار آقایان مانند سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال گسترش است، مسلم است که خروجی غذای آشپزخانه های منازل نسبت به گذشته کمتر شده و غذاهای نیمه آماده باید به کمک خانم‌ها بیاید تا بتوانند در ایام اشتغال خود تعادلی بین نیازهای خانواده و مسئولیت های شغلی خود ایجاد نمایند. 

نکته مهم دیگر این است که در صورت موفقیت این پروژه، با توجه به علاقه ای که مردم جهان به خوراک های اصیل ایرانی دارند، محصولات فوق می توانند مسیر کاملا تازه ای در بازار جهانی برای محصولات تولیدی کشور باز نمایند.

ارسال نظرات
موضوعات روز