جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
یادداشت
امير عالي زاده
کد خبر: ۲۱۹۸۹
ركورد كار و فعاليت در سايپا شكسته شد!

تیتر 20 - سايپا در دوره جديد در مسير درستي قرار گرفته است و توليد و فعاليت در اين خودروساز داخلي با اولويت دنبال مي شود.

در خبرها آمده است كه سايپا با توليد بيش از 500 هزار دستگاه خودرو در 9 ماهه ابتدايي امسال نسبت به دوره هاي مشابه در سال هاي گذشته، ركورد توليد را شكسته كه اين خبر نشانه خوبي است از اينكه سايپا در دوره جديد در مسير درستي قرار گرفته و توليد و فعاليت در اين خودروساز داخلي با اولويت دنبال مي شود. حال با ثبت ركورد توليد در سايپا مي توان نتيجه گرفت كه :" كار و فعاليت در سايپا به ركورد خوبي رسيده است " و اميدواريم كه اين روند با پويايي بيشتر ادامه يابد.

سايپا يكي از بزرگترين مجموعه هاي خودروسازي است كه نقش غيرقابل انكاري در صنعت كشور و حفظ سطح اشتغال مستقيم و غيرمستقيم در جامعه دارد. اگرچه اين توليدكننده صنعتي در فراز و نشيب هاي مديريتي و عوامل گوناگون متاثر از اقتصاد كلان كشور، در سال هاي اخير با نوسان در عملكرد و فعاليت رو به رو بوده است، وليكن توليد و فعاليت هيچگاه در اين خودروساز متوقف نشده است. البته در برخي از سال ها به واسطه تحريم هاي ظالمانه اغلب توليدكننده ها با مشكلات عديده اي دست و پنجه نرم مي كردند كه سايپا نيز از اين قاعده نامبارك مستثني نبوده است و در آن دوران با حداقل عملكرد در توليد، فعاليت داشته است تا اينكه با هدايت مسئولان ارشد نظام و در سايه تلاش هاي دولت تدبير و اميد، مناسبات بين المللي به سطح قابل قبولي رسيد و سطح تعاملات با كشورهاي مختلف جهان تقويت شد و خودروسازان داخلي در مسير تحرك و پويايي بيشتر قرار گرفته اند. در اين راستا جريان كار و توليد در سايپا نيز به دليل برخورداري از نيروي انساني متخصص، امكانات بالقوه و منابع جاري پرشتاب تر از گذشته ادامه يافت. 

در سال هاي اخير هريك از مديران سايپا براي خود شعارها و استراتژي هايي مطرح كردند و در سخنراني ها و نشست هاي مختلف، سياست يا شعار موردنظر خويش را بيان مي كردند. در دوره اي توسعه محصول، محور اصلي فعاليت هاي سايپا معرفي شد و در مقطعي ديگر ساماندهي وضعيت مالي اين مجموعه، تيتر اصلي صحبت ها و در نتيجه عملكرد مديرعامل وقت بوده است.

اما در دوره حاضر، محسن قاسم جهرودي كه به گفته خود با آگهي روزنامه جذب صنعت خودرو شده و بيش از 25 سال در سطوح مختلف مديريتي اين صنعت فعاليت دارد و تحصيلاتش نيز مرتبط با صنايع خودرو است، بر صندلي مديرعاملي مجموعه بزرگ سايپا تكيه زده و در بدو ورود به سايپا در صحبت هاي خويش، بر كارمحوري و اعتماد به همه اركان سازمان تاكيد داشته است. در واقع مديرعامل جديد سايپا با استراتژي محوريت كار و فعاليت به همه ذي نفعان سايپا از جمله سهامداران و كاركنان و مديران مجموعه تحت مديريت خود تاكيد دارد كه رمز بقا و ماندگاري اين خودروساز، تلاش و كار جمعي هدف مند است و با توجه به اينكه سايپا در شرايط حساس و سختي قرار دارد، بايد با پشت كار و تلاش بيشتر چرخ توليد در اين مجموعه با شتاب بيشتري حركت كرده و جريان فروش محصولات رونق يابد و نقدينگي كه به مثابه تزريق خون به شريان هاي حياتي سايپاست، به گردش درآيد كه در آن صورت سايپا به روزهاي اوج نزديك خواهد شد و با آينده اي به مراتب بهتر از گذشته در مسير بهره وري قرار خواهد گرفت.

جهرودي با اشراف به شرايط سخت سايپا و آنگونه كه از گوشه و كنار شنيده مي شود در برابر حجم زيادي از زيان انباشته قرار دارد و نيك مي داند كه تنها مسير نجات سايپا از اين شرايط بغرنج كه ماحصل عملكرد گذشتگان است، كار و تلاش گروهي در سايه تدبير و خردورزي است.
نگارنده معتقد است هرگاه خودروسازان داخلي از شعارزدگي به دور بوده اند، توانستند جريان كار و توليد را رونق بخشند و اميدوار هستيم كه با همين نگاه، شاهد ارتقاي وضعيت صنعت خودروي داخلي و گروه سايپا باشيم.

با اميد به فردايي بهتر در توليد داخلي                         



ارسال نظرات
موضوعات روز