شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
مهدي طارمي در حالي پرسپوليس را ترك كرد و سر از الغرافه قطر در آورد كه كيفيت جدايي او در اين مقطع حساس و ملتهب باعث رنجش خاطر بسياري از هواداران پرسپوليس شده است.
کد خبر: ۲۱۹۹۹
تیتر 20 - مهدي طارمي در حالي پرسپوليس را ترك كرد و سر از الغرافه قطر در آورد كه كيفيت جدايي او در اين مقطع حساس و ملتهب باعث رنجش خاطر بسياري از هواداران پرسپوليس شده است. به علاوه اين انتخاب نه‌چندان مطلوب، بخش بزرگي از آرزوها و روياهاي شخصي و حرفه‌اي مهدي طارمي را هم به باد داد كه بخشي از آنها را با هم مرور مي‌كنيم.
 
برمي‌گردم و آقاي گل مي‌شوم
طارمي بعد از صدور حكم محروميتش و در همان مصاحبه معروفي كه «خيريت» را به يكي از كليدواژه‌هاي ابدي فوتبال ايران تبديل كرد، قول داد بعد از پايان محروميت به ميادين برگردد و عنوان آقاي گلي‌اش را براي سومين فصل پياپي تكرار كند، اما اين اتفاق رخ نداد. كسي چه مي‌داند؛ شايد او از هم‌تيمي آماده‌اش ترسيده و گمان كرده ديگر به عليپور نخواهد رسيد.
 
به تيم‌هاي عربي نمي‌روم
اين يكي را همه يادشان هست. در پايان ليگ پانزدهم وقتي طارمي ميهمان عادل فردوسي‌پور بود، به او و بيننده‌هاي نود قول داد هرگز براي ادامه فوتبال راهي يك ليگ عربي نشود، اما اين اتفاق رخ داد. در همان مصاحبه بود كه طارمي از پيشنهادهايي كه از پنج كشور اروپايي داشت سخن گفت و آخرش شبانه به ريزه‌اسپور تركيه رفت!
 
قهرماني با پرسپوليس در آسيا
بزرگترين رويايي كه تمام بازيكنان نسل طلايي پرسپوليس دارند، همين است. البته سرخ‌ها پارسال به تحقق اين رويا خيلي نزديك شدند، اما خبر محروميت طارمي و محكوميت باشگاه در فاصله سه روز تا بازي نيمه‌نهايي، مثل زلزله همه چيز را به هم ريخت و جام را به خانه «اوراوا ردز» برد؛ تيم هشتم ليگ ژاپن! طارمي حالا حالاها راه بازگشتي به پرسپوليس ندارد و اين يعني حتي اگر اين تيم قهرمان آسيا هم شود، مهاجم بوشهري در آن سهيم نخواهد بود.
 
وقتي مي‌روم كه همه هواداران راضي باشند
اين يكي را كمتر كسي به ياد دارد. طارمي وقتي از ريزه‌اسپور برگشت و جدايي از پرسپوليس را بزرگترين اشتباه تمام زندگي‌اش توصيف كرد، ضمن عذرخواهي از مردم مدعي شد دفعه بعد زماني از اين تيم مي‌رود كه تك‌تك هواداران راضي باشند و او را به خاطر مقصد و نيز زمان و شرايط جدايي‌اش تاييد كنند، اما اتفاقي كه الان رخ داده انگار كمي با قول و قرارهاي طارمي متفاوت است؛ البته فقط كمي!
 
توپ طلاي آسيا
اگر پرسپوليس قهرمان آسيا مي‌شد، به احتمال بسيار زياد طارمي توپ طلا را هم مي‌برد، اما او با شاهكار محروميتش همه چيز را خراب كرد. البته طارمي هنوز در قاره آسيا توپ مي‌زند و شانس كسب اين عنوان را دارد، اما فراموش نكنيد تيم جديد او يعني الغرافه، تيم هفتم ليگ ستارگان قطر است و در پايان هفته يازدهم، 18امتياز با صدرنشين فاصله دارد! كسب عناويني مثل قهرماني در آسيا يا توپ طلاي قاره در چنين تيمي، كمي خيال‌پردازانه به نظر مي‌رسد.
 
كوچ به اروپا در سن مناسب
از زماني كه ملت ايران فوتباليستي به نام مهدي طارمي را شناختند، او اصرار داشت از پرسپوليس به ليگ‌هاي اروپايي ترانسفر شود. طارمي مدام در توجيه عجله‌اش مي‌گفت سن‌اش دارد بالا مي‌رود و اگر تعلل كند امكان بازي در ليگ‌هاي معتبر را از دست خواهد داد. با اين وجود او امروز در آستانه 26سالگي با قرارداد يك‌ونيم ساله راهي الغرافه قطر مي‌شود و به اين ترتيب زودتر از 27سالگي امكان ترانسفر به اروپا را نخواهد داشت. ليونل مسي در اين سن، پنج توپ طلاي اروپا داشت و البته معمولا بازيكناني كه به اين سن و سال مي‌رسند، از خود اروپا به ليگ‌هايي مثل هند و چين ترانسفر مي‌شوند!
 
درخشش دوباره در داربي
احتمالا نه خود طارمي و نه هيچ‌يك از هواداران پرسپوليس باور نمي‌كردند داربي 24بهمن سال گذشته كه به شكست سه بر دوي پرسپوليس انجاميد، آخرين حضور اين بازيكن بوشهري در شهرآورد تهران باشد؛ به‌ويژه كه طارمي يك فصل ديگر با سرخپوشان قرارداد داشت و آخرش هم در اين تيم ماندگار شد. با اين وجود او پيش از داربي رفت امسال محروم شد و پيش از پايان محروميتش پرسپوليس را ترك كرد. به اين ترتيب بعد از آن مسابقه معروف چهار بر دو، حسرت درخشش دوباره در داربي روي دل اين بازيكن ماند. او در آخرين حضورش در شهرآورد، با دو موقعيت فوق‌العاده گلزني كه از دست داد يكي از مسببان اصلي شكست تيمش برابر استقلال بود.
 
زدن بالاتر از بيست گل در يك فصل
مهدي طارمي خيلي دوست داشت در يك فصل از مسابقات ليگ برتر ايران بيشتر از 20گل به ثمر برساند. او اين آرزو را در مصاحبه‌هاي مختلفش ابراز كرده بود، اما نهايتا چنين اتفاقي رخ نداد. طارمي در پايان ليگ‌هاي پانزدهم و شانزدهم به ترتيب با 16 و 18 گل زده عنوان آقاي گلي را به دست آورد. او در فصل جاري هم پس از هفت بازي چهار گل زده داشت كه محروم شد.
 
مثل دايي و كريمي نشد
آن اوايل كه طارمي در پرسپوليس شروع به درخشش كرده بود، مصاحبه‌اش در يكي از روزنامه‌هاي ورزشي با اين تيتر منتشر شد: «از بچگي دوست داشتم مثل دايي و كريمي باشم.» حالا اما به نظر مي‌رسد اين دورترين روياي طارمي باشد؛ دورتر از همه آن قبلي‌ها. جايگاه كريمي كه نزد هواداران پرسپوليس روشن است. او سال80 بعد از پايان قراردادش چهار ماه مجاني براي پرسپوليس بازي كرد، در حالي كه طارمي حتي با وجود قرارداد هم اكراه داشت با قهرمان ايران تمرين كند! دايي هم اگر زود از پرسپوليس رفت، سر از بهترين تيم‌هاي بوندس‌ليگا درآورد و كلي اعتبار جمع كرد. مهدي طارمي اما روي ريل ديگري حركت مي‌كند. شايد بازيكني در شرايط او فكر مي‌كند عمر جاويدان حرفه‌اي دارد، اما او هم دير يا زود بازنشسته مي‌شود و بايد ديد بعد از كنار گذاشتن فوتبال مردم در موردش چطور قضاوت خواهند كرد./همشهری ورزشی
برچسب ها: طارمی پرسپولیس
ارسال نظرات
موضوعات روز