جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹
بدهی‌های کلان و میلیاردی پرسپولیس و استقلال کار را به جایی رساند که در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند
کد خبر: ۲۲۰۰۴
تیتر 20 - بدهی‌های کلان و میلیاردی پرسپولیس و استقلال کار را به جایی رساند که در آستانه حذف از  لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند و موجی از نگرانی جامعه ورزش و فوتبال‌دوستان را فرا گرفت‌‌. اولتیماتوم کنفدراسیون فوتبال آسیا جدی بود و چاره‌‌ای نماند به‌ جز رفع و رجوع اساسی معضل سرخابی که نتیجه سال‌ها سوءمدیریت بود‌‌.

شرایط به گونه‌‌ای شد که وزارت ورزش‌و جوانان و فدراسیون فوتبال ناگزیر وارد معرکه شدند و با اعلام حمایت رسمی سخنگوی دولت از پرسپولیس و استقلال و کمک به پرداخت بدهی‌ها، تلاش برای مجاب کردن ‌‌ای‌اف‌سی جهت صدور مجوز حرفه‌‌ای این 2 باشگاه‌ و دیگر نمایندگان بدهکار ایران در لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد و سرانجام 3 نماینده از 4 نماینده مجوز حضور گرفتند‌‌.

تا این‌جای کار مسائلی بود که رسانه‌‌ای شده و تقریبا همه در جریان امور سرخابی و نحوه پرداخت بخشی از بدهی‌های داخلی و خارجی و ادامه پروسه تسویه‌حساب با طلبکاران قرار گرفته‌اند اما ظاهرا این موضوع حساس ورزش ایران مثل سکه دو رو دارد و روی دوم آن تغییر سیاست وزارت ورزش به عنوان متولی پرسپولیس و استقلال در قبال ایجاد تعهد‌های جدید به خصوص در زمینه جذب مربی و بازیکن خارجی است که رسانه‌‌ای نشده است‌‌. به اذعان همه کارشناسان و ورزش‌دوستان، نقل و انتقالات نیم فصل لیگ هفدهم یکی از خنثی‌ترین و کم‌تحرک‌ترین پنجره‌های نقل و انتقالاتی ادوار لیگ برتر بوده و برای خیلی‌ها سوال بود که چه اتفاقی افتاده و علت انفعال باشگاه‌ها چیست؟

شاید برخی محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات را یکی از دلایل اصلی رکود فعلی نقل‌و انتقالات زمستانی بیان کنند اما داستان چیز دیگری است‌‌. با انباشت بدهی سرخابی و مشکلاتی که بابت حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا به وجود آمد، وزارت ورزش و جوانان‌ و فدراسیون فوتبال و حتی هیئت دولت هم تحت فشار قرار گرفتند و بابت سوءمدیریت 2 باشگاه مواخذه شدند‌‌. حالا شنیده می‌شود وزارتخانه به عنوان متولی اصلی پرسپولیس و استقلال‌ برای جلوگیری از ادامه این روند و افزایش بدهی میلیاردی سرخابی، دستورالعملی صادر کرده که هرچند رسانه‌‌ای نشده اما بر اساس آن باشگاه‌های دولتی حق ندارند بدون مجوز و گرفتن استعلام‌های لازم اقدام به جذب بازیکن و مربی خارجی کنند‌‌. در‌واقع وزارت ورزش برای جلوگیری از ایجاد تعهد جدید‌، آن هم‌ بدون پشتوانه چنین تصمیمی گرفته که البته تصمیم به جا و منطقی و قابل تقدیر است‌‌. کاش وزارت‌نشینان سال‌ها پیش که بدهی‌ها هنوز چند ده میلیاردی نشده بود چنین تصمیمی می‌گرفتند و البته امید است این دستورالعمل برای فصل‌های آتی هم لازم‌الاجرا باشد و غبار فراموشی نگیرد‌‌./خراسان ورزشی
برچسب ها: استقلال پرسپولیس
ارسال نظرات
موضوعات روز