پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
فرض کنید که تازه از یک پرواز طولانی چندین ساعته به مقصدی در خارج از کشور رسیده اید. خسته اید، گرسنه اید و بسیار نگرانید. می خواهید که سریع تر به هتلتان برسید. ترانسفر ندارید و مجبورید که راهتان را خودتان پیدا کنید.
کد خبر: ۲۲۰۲۵
چه کنیم که در سفر خارجی گم نشویم؟

تیتر 20 - فرض کنید که تازه از یک پرواز طولانی چندین ساعته به مقصدی در خارج از کشور رسیده اید. خسته اید، گرسنه اید و بسیار نگرانید. می خواهید که سریع تر به هتلتان برسید. ترانسفر ندارید و مجبورید که راهتان را خودتان پیدا کنید. اما زمانی که سوار اتوبوس، مترو و یا هر وسیله نقلیه عمومی دیگری می شود، در وسط راه ناگهان می بیند که اشتباه سوار شده اید و بسیار از مقصدتان هم دور شده اید. در این شلوغی متوجه می شوید که شارژ تلفن همراهتان هم تمام شده و نمی توانید مسیرهای مورد نظر را جستجو کنید. گم شدن در سفر خارجی برای بسیاری از گردشگران پیش می آید، حتی زمانی که به دیدن یک جاذبه می روید نیز ممکن است مسیر برگشت تان را گم کنید. به هر حال این موضوع راه حلی دارد که  در ادامه برایتان با توضیح چند مرحله، آن را توضیح داده ایم.

۱- نترسید.

اصلی ترین چیزی که در چنین زمانی باید در نظر بگیرید این است که نترسید، هول نشوید و به اعصابتان مسلط باشید؛ فراموش نکنید که شما در وسط یک جنگل دور افتاده نیستید و در یک شهر قرار دارید! همه جا غذا و سرپناه هست و تنها نمی مانید. آرام باشید تا بتوانید مراحل بعد را انجام دهید.

۲- از مردم محلی سوال کنید.

نه تنها مردم معمولا دوست دارند که به شما کمک کنند، بلکه این سوال کردن فرصتی برایتان پیش می آورد تا احساس تنهایی را کنار بزنید.

اگر خانم هستید و کمی ترسیده اید، می توانید برای اینکه راحت تر باشید از یک خانم در مورد آدرس سوال کنید. این کار باعث می شود که ارتباط بهتری برقرار کنید.

یادتان باشد که مهم ترین واژه ها را به زبان محلی همیشه به یاد داشته باشید: سلام، ممنون، ببخشید.

نگران موانع زبانی نباشید. اگر حتی زبان کسی را متوجه نمی شدید معمولا اسامی خاص، مثل اسم خیابان ها و هتل ها به یک شکل خوانده می شوند. قدرت زبان بدن را نیز از یاد نبرید.

۳- به دنبال نشانه های بزرگ باشید.

در شهرهایی مانند شیکاگو، نیویورک و پاریس، برخی از ساختمان های معروف بلند وجود دارند که معمولا بدون توجه به جایی که ایستاده اید، قابل مشاهده هستند، که می تواند به شما کمک که حداقل جهت خود را پیدا کنید.

مثلا زمانی که به یک ساختمان بزرگ نگاه می کنید متوجه می شوید که در پایین تر و یا بالاتر از آن قرار دارید. پس می توانید راحت تر مسیر خود را بیابید.

۴- با خود قطب نما داشته باشید.

یک قطب نما همیشه به درد می خورد. اما اگر آن را همراه نداشتید، اصلا نگران نباشید. خورشید بهترین راهنمای شما خواهد بود، زیرا در هر کجای جهان که باشید، از سمت شرق طلوع و از غرب غروب خواهد کرد (البته تصور ما این است که گم شدن در سفر خارجی شما در قطب شمال یا جنوب اتفاق نیفتاده است!).

اگر طرح شهر را به طور کلی بدانید، می توانید راه بروید تا به یک رودخانه، پارک و یا خیابان اصلی برسید و از آنجا مسیرتان را پیدا کنید.

۵- به دفترهای اطلاعات توریستی بروید.

حتی اگر گم هم نشده اید، سر زدن به این دفترها کمک بسیار خوبی خواهد بود: حداقل کار این است که نقشه شهری که در آن هستید را بگیرید.

دفترهای اطلاعات توریستی، محل خوبی برای به دست آوردن اطلاعات، توصیه ها و هر نکته مهمی  است راجع به شهری که می خواهید آن را کشف کنید.
۶- از قبل آماده شوید.

اگر در هتلی هستید که توسط کتاب راهنما به شما توصیه شده، در کتاب نقشه ای با هتل هایی که در آن مشخص شده است، وجود دارد.

در حالی که شما در قطار، اتوبوس یا هواپیما سوار هستید و به مقصد بعدی خود می روید، ببینید که محل اقامت شما بر روی نقشه کجا است و مسیرهای دسترسی حمل و نقل عمومی به این مقصد چه هستند.

۷- کارت هتل تان را داشته باشید.

برای جلوگیری از گم شدن در سفر خارجی اولین کاری که بعد از رسیدن به هتل می کنید، این است که کارت آن را بگیرید. به این صورت همیشه آدرس پستی هتل را دارید و می توانید آن را به راننده تاکسی، فردی محلی و … در مواقع ضروری نشان دهید. کار دیگری که باید بکنید این است که در روی نقشه، محل هتلتان را علامت بزنید و خیابان های اصلی منتهی به آن را یاد بگیرید.

۸- ردپای خود را یادداشت کنید!

ردپا یعنی اینکه از هر جایی که می گذرید، چه یک جاذبه است، چه یک رستوران، آن را در دفترچه ای بنویسید. در مواقع مختلف این نوشتن ها خیلی به دردتان می خورد.

۹- یک کافه محلی پیدا کنید.

گم شدن در سفر امری عادی است. در این مواقع در یک کافه بنشینید، چای یا قهوه بنوشید و می بینید که حالتان از نگرانی بیرون می آید. وقتی که آرام شدید به راحتی می توانید از فردی محلی در مورد مسیرتان سوال کنید.

۱۰- گم شده بمانید!

یادتان نرود: شما در سفر هستید… شما در یک شهر هستید… تا کی می توانید راهتان را پیدا نکنید؟ آن هایی که سفر، سبک زندگی شان می باشد، می گویند که گم شدن در سفر یکی از بهترین اتفاق ها است. در این صورت است که حس واقعی ارتباط با مردم را پیدا می کنید و در تب و تاب شهری متفاوت از شهرتان، خود را محک می زنید.

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد سفر وجود دارد، در آغوش کشیدن غیر منتظره هاست و «گم شدن» لزوما بد نیست. در واقع، در اغلب موارد این گم شدن به یک تجربه هیجان انگیز منجر می شود.

در نهایت باید بگوییم که سفر کردن همیشه با تجربه حس و حالی جدید همراه است. اگر مواردی این چنینی پیش نیاید و شما تنها مسیرتان «هتل-جاذبه-هتل» باشد، هرگز در فرهنگ و روح مقصدتان غرق نمی شوید. با اینکه گم شدن در سفر شاید ترسناک به نظر برسد اما همیشه بعد از چند وقت این قضیه را با آب و تاب تعریف می کنید و خاطره خوشی که برایتان پیش آمده را با بقیه در میان می گذارید./الی گشت
ارسال نظرات
موضوعات روز