سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
افراد اغلب تصور می کنند اگر یک محصول نتیجه خوبی بر جای می گذارد، ترکیب آن با مواد شوینده دیگر حتی باعث بهتر شدن نتیجه آنها می شود.
کد خبر: ۲۲۰۲۸
مواد شوینده سمی، هرگز این دوتایی ها رو با هم استفاده نکنین!

تیتر 20 - زمانی که در حال انجام تمیزکاری و خانه داری هستید که اتفاقا در مرحله سخت و طاقت فرسایی قرار دارد، خارج از ذهن نیست که نا امید شده و بخواهید با خلاقیت به مبارزه با جرم و کثیفی ها بروید. ولی قبل از اینکه شوینده ها را در زیر سینک آشپزخانه نگهداری کرده و شروع به ترکیب شیمیایی آنها بکنید، مراقب باشید. به گفته متخصصین این زمینه، افراد اغلب تصور می کنند اگر یک محصول نتیجه خوبی بر جای می گذارد، ترکیب آن با مواد شوینده دیگر حتی باعث بهتر شدن نتیجه آنها می شود.

ولی حقیقت ترسناک این است که مواد شوینده مشخصی که به تنهایی خطری نداشته و امن هستند، زمانی که با دیگر محصولات ترکیب می شوند، گاهی اوقات ممکن است بخارات یا واکنش های شیمیایی خطرناکی بوجود آورند. حتی اگر ماده شوینده شما سمی یا خطرناک نیست، هیچگاه نمی توانید مطمئن باشید که دو محصول شوینده روی سطوح مختلف و روی پارچه چه اثری خواهند داشت.

برخی از شوینده ها رایج و بسیار کمک کننده و موثر هستند، ولی می توانند زمانی که با هم ترکیب می شوند، خطرناک باشند. همیشه برچسب اطلاعات و موارد هشداردهنده روی محصولات شوبنده را بخوانید و هرگز با ترکیب این محصولات، مواد شوینده سمی ایجاد نکنید:

مایع سفید کننده+ آمونیاک

مایع سفیدکننده و آمونیاک گاز سمی به نام کلرامین تولید می کنند. این گاز علائمی مانند ترکیب سفیدکننده و سرکه دارد. باعث ایجاد مشکلات تنفسی و درد قفسه سینه می شود. بسیاری از شوینده های شیشه و پنجره ها حاوی آمونیاک هستند، بنابراین هرگز آنها را با مایع سفیدکننده مخلوط نکنید.

مایع لوله بازکن+ مایع لوله بازکن

ترکیب دو مایع لوله بازکن متفاوت و یا حتی استفاده پشت سر هم از آنها درون لوله ها هرگز پیشنهاد نمی شود. این مواد شوینده دارای فرمولاسیون قوی هستند و اگر با هم ترکیب شوند می توانند موجب انفجار شوند. یکی از این محصولات را طیق دستورالعمل آن استفاده کنید (این دستور معمولا به اتدازه نصف بطری در هر بار استفاده است). اگر بعد از استفاده آن نتیجه مطلوبتان حاصل نشد، محصول دیگری را امتحان نکنید. بهتر است با متخصص لوله بازکن تماس بگیرید.

جوش شیرین + سرکه

درست است که این دو ماده پاک کننده خانگی به تنهایی می توانند تاثیرات بسیار خوبی در تمیز کردن و خانه داری داشته باشند، (هر دو این مواد می توانند در تمیز کردن همه قسمت های خانه به کار برده شوند) ولی باید از ساخت هرگونه شوینده خانگی که از ترکیب این دو ماده حاصل می شود، اجتناب کنید. جوش شیرین بازی و سرکه اسیدی است. زمانی که آنها را با هم مخلوط کنید، آب و سدیم استات حاصل می شود. که در واقع، بیشتر آن آب خواهد بود. سرکه باعث کف کردن جوش شیرین شده و اگر این ماده ترکیبی در یک ظرف دربسته نگهداری شود، منفجر خواهد شد.

هیدروژن پر اکسید + سرکه

شاید شنیده باشید که می توانید میوه ها یا سطح کابینت خود را با هیدروژن پراکسید و سرکه به صورت متناوب اسپری کنید و سطح روی آنها را بعد از هر بار اسپری و قبل از اسپری ماده بعدی پاک کنید. متخصصان می گویند این روش امن است ولی این دو ماده را در یک ظرف با هم ترکیب نکنید. مخلوط کردن این دو ماده اسید پراتیک تولید می کند که سمی بوده و می تواند باعث آسیب رساندن و تحریک پوست، چشم و سیستم تنفسی شود.

مایع سفید کننده + سرکه

شاید تصور کنید که نرکیب این دو ماده با هم، یک ضدعفونی کننده قوی خواهد بود، ولی باید بدانید که هرگز نباید این اتفاق بیفتد. ترکیب این دو ماده گار کلر تولید می کند که حتی به میزان کم، موجب سرفه، مشکلات تنفسی و سوختگی و آب آوردن چشم می شود.

مایع سفید کننده + الکل صنعتی

بدانید که این ترکیب می تواند محرک و سمی باشد. این قانون را در خانه خود بسازید که هرگز مایع سفید کننده را با هیچ ماده دیگری به جز آب خالص ترکیب نکنید. حتی محصولات دیگری مانند شوینده شیشه و پنجره یا شوینده های توالت هم موادی مانند اسید یا آمونیاک دارند که نباید با مایع سفید کننده ترکیب شوند./چیدانه
ارسال نظرات
موضوعات روز