شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
مجتمع صنایع غذایی گلها سهم بالایی در بازار تولید و فروش نمک و گروه آردها دارد به طوری که بر اساس برخی برآوردها حدود 50 درصد بازار نمک های بسته بندی در اختیار این شرکت است.
کد خبر: ۲۲۱۰۸
گلها مصرف کنندگان را نمک گیر کرد!

تیتر20 - داستان «نمک گیر بودن» مصرف کنندگان نسبت به محصولات غذایی گلها سابقه ای بسیار طولانی دارد.

سابقه ای که به هشت دهه حضور این برند در سفره های مردم و چندین نسل حضور خانواده کریمی در راس هرم مدیریت مجتمع صنایع غذایی گلها و صدها محصول موفق و پرفروشی است که هم اکنون در قفسه های فروشگاهی سراسر کشور حضور دارند.

اما داستان «نمک گیری مردم نسبت به محصولات گلها این بار مربوط به خود محصول «نمک» است؛ به معنای واقعی و نه مجازی آن، چنان که در ضرب المثل فارسی وجود دارد.

قضیه از این قرار است که آمارهای جدید ارائه شده از سوی بخش تحقیقات و توسعه گلها حاکی از آن است که گلها سهم بالایی در بازار تولید و فروش نمک و گروه آردها دارد به طوری که بر اساس برخی برآوردها حدود 50 درصد بازار نمک های بسته بندی در اختیار این شرکت است.

حضور این برند قابل اطمینان در بازار این محصول بسیار از نظر سلامت عمومی جامعه حائز اهمیت است؛ چرا که یکی از اصلی ترین توصیه های سلامتی پزشکان به مردم دقت در کمیت و کیفیت سرانه نمک مصرفی و مخصوصا قابل اعتماد بودن آن از نظر ید اضافه شده است. 

توجهی که می تواند خانواده ایرانی را در مقابل برخی از بیماری های مزمن از جمله اختلالات تیروئیدی مصون کند.

ناگفته پیداست که بسته به اهمیتی که مصرف نمک یددار دارد، در تهیه این محصول استراتژیک حتما به اعتبار و اهمیت برند تولید کننده توجه خاصی باید معطوف کرد. 

مانند بسیاری از محصولات دیگر، صرف درج عباراتی در روی بسته محصول کافی نیست و هر کسی با کمترین امکانات چاپ و بسته بندی می تواند نسبت به بسته بندی یک محصول با هر عبارتی بر روی آن و توزیع در بازار اقدام کند.

عبارت «نمک گیر کردن» مصرف کنندگان به وسیله تولید نمک استاندارد، درست به این خاطر ذکر گردید. 

در واقع این سیاست  گلها را درخصوص ورود به تولید و توزیع نمک استاندارد در جامعه باید از منظر همان مسئولیت اجتماعی نیز نگاه کرد که در سال های اخیر یکی از اصلی ترین دغدغه های مدیریت گلها و کارکنان آن بوده است.

صادقانه باید گفت که این روند، جزو انتظاراتی که جامعه مصرف کننده از برند های معتبری چون گلها در حوزه تولید مواد غذایی دارند. 

انتظار این است که در برخی از موارد، برند محبوب چندین نسل به جای تمرکز روی ایجاد سود بیشتر، به فکر ایجاد ارزش محض به معنای واقعی کلمه و با رویکردی اجتماعی باشد. 

گلها مصرف کنندگان را نمک گیر کرد!

تولید نمک استاندارد یکی از همان موارد توجه به «خلق ارزش اجتماعی» است که در قالب سلامت نسل های جامعه نمود می یابد. 

از این منظر که نگاه کنیم می توان متوجه شد که مسئولیت و البته افتخار مدیرانی چون مهدی کریمی تفرشی که با ارتقای شاخص های زندگی جامعه ایرانی سرو کار دارند چقدر قابل ملاحظه است. 

مردی که این شرکت را با 35 محصول تولیدی تحویل گرفت و در 16 سال گذشته با اضافه کردن این رقم به عدد 330 کاملا وظایف اجتماعی خود را به نحو احسن انجام داد که تولید برخی از این آیتم ها از منظر سودآوری محض نیز نبوده است.

 شاید به این خاطر است که در حال حاضر گلها بیشترین تعداد محصولات را در سبد تولیدی خود دارد؛ به گونه ای که نیاز خانوار ایرانی با تمرکز بر محصولات این شرکت تقریبا به صورت کامل برآوره می شود که شامل این موارد است:  
* خانواده نمک‌ها؛ ادویه‌جات، چاشنی‎ها.
* خانواده غلات، حبوبات، خشکبار، سبزیجات خشک، مکمل‌ها.
* انواع رشته‌ها.
*خانواده کافی‌ها. 
* خانواده کنسروها.
* خانواده نبات و پودر کیک و پودر ژله در دسته غذاهای نیمه آماده.
* خانواده غذاهای آماده که تازه ترین رویکرد گلهاست. 
* آب معدنی که رویکرد آینده این برند است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز