سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
16 نرم‌افزار رایگان گوشی‌های هوشمند برای استفاده دریانوردان؛
شناخت موقعیت های خطرناک، برنامه ضددزدی دریایی، بازرسی بنادر، چک‌لیست زیست‌محیطی، چک‌لیست ایمنی دریایی، حقوق دریایی و ... برنامه های قابل نصب رایگان در تلفن همراه دریانوردان است که می توان با نصب آن از فناورهای روز در سفرهای ناشناخته بهره برد.
کد خبر: ۲۲۲۱۷
تلفن همراه خود را در دریا خاموش نکنید

تیتر 20 - دریانوردان به علت سفر به مناطق ناشناخته، همواره در معرض برخی از مشکلات قرار دارند که معمولاً از آنها آگاه نیستند. حال که فناوری‌های تلفن همراه هوشمند روزبه‌روز ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته و رایانه‌های لوحی در حال تولید و به روز شدن هستند، دریانوردان می‌توانند با نصب انواع اپلیکیشن رایگان، بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها را از طریق تلفن همراه حل کنند.
در این ارتباط 16 نرم افزار که به صورت رایگان در گوشی های تلفن همراه قابل نصب هستند به شرح زیر معرفی می شود. علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه‌ها را از طریق app store و google play دانلود کنند.
 
1- شناخت موقعیت‌های خطرناکASAM 1

یک نرم‌افزار بسیار مهیج برای ارائه موقعیت‌های جغرافیایی خطرناک که توسط سازمان جغرافیایی جهانی اداره می‌شود و گزارش‌های مربوط به اقدامات خصمانه مانند دزدی دریایی، سرقت و آدم‌ربایی و همچنین رویدادهای مناطق پر خطر دریایی مانند مثلث برمودا را به صورت 24 ساعته ارسال می‌کند.
این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد که هشدارهای لازم را از پایگاه داده ASAM هنگام اتصال به اینترنت ذخیره کنند. پس از آن داده‌ها، بدون اتصال به اینترنت در تلفن همراه قابل رؤیت است، بنابراین کاربران می‌توانند گزارش‌ها را مشاهده کرده و حتی هنگامی که اینترنت قطع شده از آن استفاده کنند این برنامه به‌ زودی در Google Play در دسترس خواهد بود.
 
2- برنامه کمک‌های اولیه (First Aid Apps) 

این برنامه به طور خاص برای دریانوردان ساخته نشده و برای همه مفید است. برنامه کمک‌های اولیه توصیه‌های ساده و آسان در مورد کمک‌های اولیه روزمره و راهنمایی‌هایی در مورد نحوه آماده شدن برای شرایط اضطراری ارائه می‌دهد البته برنامه‌هایی نیز برای سفرهای دریایی منظور شده است.
همچنین در این برنامه فیلم‌ها، آزمون‌های تعاملی و راهنمایی ساده گام به گام برای یادگیری سریع افراد وجود دارد. اطلاعات مورد نیاز در نرم‌افزار میزبانی می‌شود و هیچ نیازی به اینترنت نیست، به همین جهت به سرعت و آسان در دسترس افراد قرار می‌گیرد.
 
3- برنامه ضددزدی دریایی (ReCAAP Anti-Piracy App)

برنامه ضد دزدی دریایی (ReCAAP) اطلاعاتی را درباره آخرین حادثه دزدی دریایی در اختیار کاربر قرار می‌دهد و گزارش‌های آن را منتشر می‌کند. کاربران ضمن آشنایی با محل حادثه هشدارهای لازم را دریافت و به سرعت آن را در اختیار همه به خصوص نیروهای گارد ضد دزدی دریایی امینت مناطق برای کمک‌رسانی قرار می‌دهند. هدف اصلی این برنامه این است که آگاهی بهتری در مورد وضعیت حمل‌ونقل را در اختیار جامعه قرار دهد و به موقع گزارش یک حادثه را به نزدیک‌ترین نقاط مرجع مخابره کند. از سوی دیگر نرم‌افزار asket نیز شامل راهکارهای مبارزه با دزدان دریایی، لینک‌های سریع برای مخاطبان اضطراری، خدمات نقشه مکانی، فهرست جرائم، فهرست بهترین مراحل مدیریت بحران، نمودارهای امنیتی، راهنمایی تشخیص دزدان دریایی و بسیاری منابع امنیتی دیگر همچنین نحوه مقابله با دزدان دریایی است.
 
4- برنامه بازرسی بنادر (Pocket Checklists App) 

برنامه چک‌لیست جیبی بازرسی‌های بنادر کمک می‌کند تا شایع‌ترین علت توقیف کشتی‌ها پیش از ورود به بندر شناسایی شود. این برنامه یک ابزار مفید جهت کمک به صاحبان کشتی شناخته می‌شود تا با رعایت الزامات کنوانسیون‌ها خطر توقیف کشتی‌ها کاهش یابد.
این برنامه افراد را قادر می‌سازد تا نیازهای قانونی مورد نیاز را مشاهده کرده، لیست‌های چندگانه را بررسی و با رفع کمبودها فرم‌ها را بر آن اساس تکمیل و یک چک‌لیست کامل را از طریق ایمیل ارسال کنند.
 
5- برنامه تبدیل ارز (Currency Convertor)

دریانوردان به طور مداوم در طول مأموریت دریایی خود از کشوری به کشور دیگر مسافرت می‌کنند و نیاز به تبدیل ارز دارند. به همین جهت اپلیکیشن تبدیل ارز آخرین نرخ انواع ارزهای معتبر جهانی را ارائه می‌دهد. برنامه تبدیل ارز، نمودارها و حتی نرخ‌های به روز شده در فروشگاه‌ها، صرافی‌ها و بانک‌ها را فعال می‌کند تا دریانورد با گوشی هوشمند پس از تبدیل، آن را در حساب خود جابه‌جا و یا به کارت بانکی خود واریز کند، حتی زمانی که اینترنت در دسترس نیست این برنامه کار می‌کند. این برنامه یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارها در بین دریانوردان محسوب می‌شود.
 
6- چک‌لیست زیست‌محیطی (Marpol Pocket Checklist) 

با توجه به افزایش نگرانی‌های زیست‌محیطی و اجرای دقیق مقررات دریایی ضروری است که دریانوردان از قوانین مارپول مطلع شوند. برنامه تلفن همراه که توسط گروه ثبت کلوپ‌های Lloyd's Register و UK P&I Club تهیه شده است آخرین ملاحظات و اصلاحات ضمیمه‌های مارپول را نشان می‌دهد تا کاربران با آخرین اطلاعات آنلاین آن آشنا شده و در مسیر حرکت به کار گیرند.
این برنامه قادر به مشاهده الزامات مورد نیاز قانونی، ذخیره چک‌لیست، بررسی فعالیت‌های تکمیل شده، اضافه کردن به یادداشت‌ها / تصاویر ضروری و ارسال چک‌لیست کامل شده از طریق ایمیل است.
 
7- چک‌لیست ایمنی دریایی (Marine Fire Safety Pocket Checklist) 

تدوین چک‌لیست جیبی ایمنی دریایی هم توسط Lloyd's Register با همکاری UK P & I Club صورت گرفته است. این برنامه با هدف کمک به کارکنان کشتی‌ها و ارائه راهنمایی‌های لازم در ارتباط با کاهش خطر بازداشت‌های دولتی تنظیم شده است.
این برنامه موارد ایمنی، راه‌های جلوگیری از بروز حوادث و آتش‌سوزی همچنین چگونگی اطفاء حریق را به کاربر آموزش می‌دهد و مکان‌هایی را که باید تابلوهای هشداردهنده در آنجا نصب شود، یادآور می‌شود.
 
8- برنامه مشاور سفری (TripAdvisor) 

TripAdvisor بهترین برنامه همراه مسافر است که می‌تواند یک برنامه عالی برای اوقات استراحت در کنار ساحل برای دریانوردان و خانواده‌هایشان در هنگام مرخصی تدارک ببیند. به این منظور که آنان بدانند اقامت در کجا مناسب است و کدام هتل و یا رستوران قیمت مناسب دارد و آیا تخفیفات بیشتری شامل دریانوردان هم می‌شود یا خیر.
 
9- برنامه حقوق دریایی (Seafarers’ Rights App) 

برنامه تلفن همراه حقوق دریایی اطلاعات فوری را برای دریانوردانی که با مشکل حقوقی مواجه هستند، ارائه می‌دهد. برنامه طراحی شده به صورت آنلاین اجرا می‌شود تا دریانوردان بتوانند در هر زمان از هر مکانی در جهان دسترسی به اطلاعات داشته باشند. این برنامه توسط گوشی‌های iPhone، iPad، Android و Blackberry قابل استفاده است.
این برنامه همچنین دارای یک ابزار وکیل‌یاب است که امکان دسترسی فوری به یک پایگاه داده وکلای سراسر جهان را داراست.
 
10- برنامه چک آپ کامل(App CDC TravWell) 

هیچکس بهتر از دریانوردان اهمیت برنامه‌ریزی مناسب قبل از مسافرت بین‌المللی را نمی‌داند. اگر چه آنها به مسافرت‌های مکرر عادت کرده‌اند اما مواردی هست که اغلب نادیده گرفته می‌شوند. این برنامه که عموم مردم را هم در بر می‌گیرد به افراد کمک می‌کند تا قبل از مسافرت چک‌آپ کامل را به عمل آورده و با ثبت موارد پزشکی خود سفر سلامتی داشته باشند. افراد می‌توانند سابقه و نو ع بیماری، زمان مصرف دارو و واکسیناسیون خود را در این برنامه ذخیره کنند تا نوبت مصرف دارو و نوبت اندازه‌گیری فشارخون حتی زمان مراجعه به آزمایشگاه و کلینیک یادآوری شود.
 
11- برنامه Wi-Fi یاب (Wifi Finder App) 

برنامه Wi-Fi یاب کمک می‌کند تا دریانوردان به محض رسیدن به بندر در اسرع وقت و به آسانی مناطق Wi-Fi رایگان را پیدا کنند.
با استفاده از عملکرد GPS بر روی آیفون، Wi-Fi یاب دقیقاً نزدیک‌ترین کانون Wi-Fi و نحوه دریافت آن را خواهد گفت.
 
12- برنامه دریایی جستجو و مشاهده اخبار دریایی (Marine Insight News App)

دریافت آخرین اخبار، مقالات و نظرات در مورد صنعت دریانوردی از طریق این برنامه امکان‌پذیر است. برنامه Marine Insight دست‌اندرکاران حوزه دریا را از تمام موضوعات و رویدادهای پرطرف‌دار صنعت دریایی مطلع می‌کند.
 
13- برنامه Pacifica

مشکلات مربوط به استرس و اضطراب در میان افراد مختلف در حال افزایش است. دریانوردان در همه نقاط دنیا به علت محیط استرس‌زا و ساعت کار طولانی ممکن است درگیر استرس شوند.
برنامه تلفن همراه Pacifica می‌تواند به کسانی که از اضطراب، اختلالات روحی و استرس رنج می‌برند کمک کند. این برنامه روان‌شناسی به زبان ساده است و تمرینات رفتاری، شناسایی الگوهای تفکر منفی و راه‌های دستیابی به انرژی مثبت را آموزش می‌دهد تا افراد آنها را با الگوهای تفکر مثبت جایگزین کنند.
این برنامه کمک می‌کند تا تغییر افکار منفی به مثبت را در خودتان ببینید.
 
14- برنامه Foursquare

یک برنامه مشهور در سراسر جهان است که صرفاً مختص دریانوردان نیست اما بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته با استقبال بیش از حد کارکنان کشتی‌ها مواجه شده است. با استفاده از این برنامه، کاربر می‌تواند بهترین و نزدیک‌ترین مکان برای بازدید در هر شهر یا بندر را پیدا کرده و کالا یا غذای مورد علاقه را سفارش دهد و در کمترین زمان آن را دریافت کند.
 
15- برنامه Seabook

برنامه Seabook به عنوان یک منبع اطلاعات کلیدی برای استفاده هر چه بیشتر دریانوردان و کارکنان صنعت فراساحل در ژوئیه 2017 منتشر شد.
این برنامه قابل نصب در تلفن همراه است و به عنوان یک مرجع برای دریانوردان، دانشجویان و مربیان دریایی طراحی شده است. در این نرم‌افزار اطلاعات کلیدی مورد نیاز حمل‌ونقل و صنایع‌دریایی ذخیره شده و کاربران می‌توانند در هر زمان و مکان حتی بدون استفاده از اینترنت در اوقات فراغت آن را مطالعه کنند زیرا یک فرهنگ جامع اطلاعات دریایی است. این نرم‌افزار می‌تواند در صورت بروز حادثه و نیاز به تعمیر قطعات کشتی راهنمایی لازم را برای ارتباط با مراکز امداد، ایستگاه‌های تعمیراتی در بنادر و یا نحوه دریافت قطعات مورد نیاز در اختیار کارکنان قرار دهد.
 
16- نرم‌افزار kindle (چگونه در تلفن همراهتان کتاب بخوانید)

یک تلفن همراه می‌تواند برای همه کسانی که مایل به دسترسی به کتاب‌های الکترونیک هستند، همدم تعجب‌آوری باشد. با این اپلیکیشن نیازی به مراجعه و خرید کتاب ندارید در حالی که فرسنگ‌ها از شهر و دیارتان دور شده‌اید و یا در وسط اقیانوس هستید اگر هوس مطالعه به سرتان زد در یک آن لیست آخرین رمان‌ها در جلوی چشمانتان روی صفحه تلفن همراه ظاهر می‌شود و شما کافی است کلیک کنید و ساعت‌ها سرگرم مطالعه شوید.
همه افراد می‌توانند با نصب نرم‌افزار kindle، nook و kob به انواع و اقسام کتاب‌ها دسترسی داشته باشند و آنها را دانلود کنند. آخرین اطلاعات بازار نشر جهانی، کتاب‌های روز و تخصصی دریایی از طریق این نرم‌افزار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد./مانا 
ارسال نظرات
موضوعات روز