سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
اگر از آسمان سنگ ببارد… چه اتفاقی می افتد؟ سوال خوبی است که جواب آن هم این است که باران سنگ تا حالا در جاهای مختلف دنیا ثبت شده است.
کد خبر: ۲۲۲۲۲
اگر در این روز به خیابان بروید زنده نمی مانید!

تیتر 20 - در طول تاریخ تا حالا بارها شنیده ایم که چه اشیا عجیب و غریبی از آسمان به پایین فرو ریخته است. مثلا در سال ۱۹۴۵ در در سنت لوییس از آسمان لوبیا روی زمین ریخته و یا اینکه در تگزاس در سال ۱۹۸۵ از جایی که معلوم نبود کجاست ناگهان ماهی به پایین ریخت و یک نمونه ی جالب تر و جذابتر که احتمالا همه ی ما هم آرزو می کنیم آن را تجربه کنیم، فرو ریختن سکه های نقره ای در سال ۱۹۴۰ در روسیه بود! شاید فکر کنید که هیچکدام از این ها واقعی نیست اما حقیقت این است که همه ی این ها اتفاق افتاده و به ثبت رسیده است. حالا این ها و مخصوصا آخرین مورد! نمونه های جذابی از بارش چیزهای عجیب غریب بودند. کمی ذهنتان را بازتر کنید، مثلا اینکه از آسمان سنگ ببارد… چه اتفاقی می افتد؟ سوال خوبی است که جواب  آن هم این است که باران سنگ تا حالا در جاهای مختلف دنیا ثبت شده است. 

یکی از بهترین نمونه هایی که از باران سنگ تا حالا ثبت شده است، در ایالت اوهایو و در شهر کوچکی به نام هریسون ویل (Harrisonville) بوده است که در اکتبر سال ۱۹۰۱ اتفاق افتاده است. در این مورد یکی از روزنامه های محلی همین شهر هم خبری تهیه کرده و به چاپ رسانده بود: همه چیز از سیزدهم اکتبر شروع شد، ناگهان یک تخته سنگ کوچک روی پنجره ی یکی از خانه های در نزدیک شهر افتاد. خانواده ای که در این خانه بودند فورا به بیرون رفتند تا ببینند که چه کسی این سنگ را روی شیشه ی آن ها انداخته است اما نتوانستند هیچ کسی را در مجاورت آن جا ببینند.

در همین حال که خانواده در بیرون خانه ایستاده بودند، سنگ های دیگری هم روی شیشه ی خانه افتاد و چیزی که مشخص بود این بود که هیچ منبعی هم ظاهرا برای آن ها نبود و این سنگ ها از ناکجا فرود می آمدند. تا چندین روز بعد هم این پدیده ی عجیب غریب که به آن بارش سنگی می گفتند ادامه دار بود و در تمام شهر دیده می شد. این موضوع باعث شد تا مردم این شهر کوچک بترسند و خودشان را مسلح کنند اما این سنگ ها همچنان از آسمان فرو می ریختند بدون اینکه هیچ منبعی برای آن ها دیده شود.

این پدیده به همین شکل تا چندین و چند روز ادامه پیدا کرد و به اندازه ای جذاب شد که مردم شهر دست به اقدامات افراطی زدند، آن ها تمام مردان و پسران را یک جا جمع کردند تا مطمئن شوند که پرتاپ سنگ کار هیچ یک از ان ها نیست. در همین حال سنگ ها باز هم همچنان به فرو ریختن از آسمان ادامه می دادند تا اینکه بارش سنگ به همان اندازه ی شروع اسرارآمیزش، یکباره قطع شد و هیچ کس نتوانست بفهمد که این اتفاق چه بود و به چه دلیل افتاد.

اگر در این روز به خیابان بروید زنده نمی مانید!

چندین سال بعد، یک اتفاق مشابه اما حتی عجیب تر از آن یعنی باران سنگ در اندونزی افتاد. یکی از شاهدان در باره ی این اتفاق گفته است که در خواب بوده تا این که نیمه های شب به وسیله ی سنگی که در نزدیک تختش می افتد، از خواب بیدار می شود. فورا چراغ کنار تخت خود را روشن می کند می بیند که تخته سنگ ها از ناکجا به پایین می ریزند. مرد به همراه خدمتکارش فورا به اطراف خانه می روند تا بتوانند منبع این سنگ ها را پیدا کنند و اما نمی توانند هیچ منبعی برای این سنگ ها که مدام به پایین می افتند پیدا کنند. این مرد در این باره می گوید: من سعی می  کردم تا سنگ هایی را که از هوا روی من فرود می آمدند را با دستم بگیرم اما حتی نمی توانستم یکی از آن ها را بگیرم چرا که به نظر می آید این سنگ ها همین که به من می رسیدند تغییر جهت می دادند!

او بعد از این حادثه به بالای سقف می رود تا آنجا را هم چک کند اما در نهایت تعجب می بیند که سنگ ها بدون این که کوچکترین سوراخی در سقف ایجاد کرده باشند به پایین فرو می ریخته اند! این واقعا یکی از موارد عجیب اتفاق افتاده در این گونه ها بود چرا که باران سنگ در داخل خانه اتفاق افتاده بوده است!

بر خلاف تعداد گزارشاتی که از باران سنگ تا حالا شده است، گفته می شود که تا حالا به ندرت شنیده شده که این اتفاق در داخل محیط خانه اتفاق بیفتد و این مورد در اندونزی یکی از عجیب ترین ها تا حالا بوده است. در همه ی این اتفاقات تا حال گزارش هایی از خسارت های مالی به ساختمان ها و اشیاهای مختلف شده است اما هیچ گزارشی از این که فردی در جریان باران سنگ آسیب دیده باشد، نشده است.

در سال ۱۹۸۲ هم یک اتفاق مشابه عجیب تا چندین ماه رخ داده است. صاحب خانه در این مورد با ناراحتی می گوید: خیلی رک و صادقانه می گویم که همه ی ما از بعد از آن حادثه تا حالا دیوانه شده ایم. صدها نفر به خانه مان آمدند و قول همکاری دادند اما هیچ کس نتوانست کوچک ترین کاری برای ما انجام دهد. ما حتی از کشیشان و حتی از جادوگران هم کمک گرفتیم اما هیچ کدام نتوانستند کمکی کنند.

چیزی که مشخص است این است که تحقیقات در باره ی باران سنگ همچنان ادامه دارد و هنوز هم هیچ کسی نتوانسته راه حلی برای مشکل پیدا کند. در آنالیزهایی که انجام شده است هنوز به هیچ نتیجه ی قطعی ای دست پیدا نشده است. این پدیده هنوز هم مثل پازلی است که یکی قطعه از آن گم شده است و یا دست کم نیست و همچنان که این پدیده ها در گذشته اتفاق افتاده اند، هیچ بعید نیست که در آینده هم اتفاق بیفتند./الی گشت
ارسال نظرات
موضوعات روز