پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
معاون اول رییس جمهور کارخانه چی توز را افتتاح کرد
معاون اول رییس جمهور کارخانه صنایع غذایی آبا طعم پرشین (چی توز) را در استان البرز مورد بهره برداری قرار داد.
کد خبر: ۲۲۲۳۱
سرمایه‌گذاری 107 میلیاردی چیپس و پفک در ایران

تیتر 20 - اسحاق جهانگیری صبح امروز (شنبه) در جریان سفر به استان البرز با حضور در شهرک صنعتی نظرآباد خط تولید کارخانه صنایع غذایی آبا طعم پرشین (چی توز) را افتتاح و بهمراه وزیر صنعت، معدن و تجارت از بخش های مختلف این کارخانه بازدید کرد.

معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح این کارخانه استان البرز را استانی دارای نیروی انسانی نخبه و توانمند توصیف کرد و گفت: استان البرز استانی صنعتی است و بخش قابل توجهی از صنعتگران توانمند کشور در رشته های مختلف در این استان فعالیت دارند.

وی افزود: استان البرز همچنین در بخش کشاورزی نیز فعالیت چشمگیری دارد و بخصوص در بخش محصولات باغی از رتبه بالایی در کشور برخوردارند.

جهانگیری با اشاره به همجواری استان البرز با پایتخت افزود: جمعیت بیش از ۱۵ میلیون در استان های تهران و البرز ساکن هستند و این دو استان دارای مسائل مشترکی هستند که باید بصورت مشترک به مسائل این دو استان پرداخته شود.

سرمایه‌گذاری 107 میلیاردی چیپس و پفک در ایران

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: ما باید به ایرانی توسعه یافته، پیشرفته و مدرن فکر کنیم و وظیفه هر ایرانی علاقمند به کشور این است که به گونه ای تلاش کند تا فرزندان این کشور آینده مناسبی را برای خود ببینند و بدانند که این کشور ظرفیت رسیدن به توسعه را دارا است.

وی یکی از اقدامات مهم برای توسعه ایران را توجه به بخش خصوصی دانست و با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید به معنای واقعی کلمه میدان دار توسعه ایران باشد تصریح کرد: هر حرکتی که فعالیت بخش خصوصی را کند کند یا برای فعالیت او مانع ایجاد کند اگر نخواهیم بگوییم حرکتی خیانت بار است، حتماً حرکتی در تضاد با منافع ملی کشور است.

 جهانگیری با قدردانی از سرمایه گذار پروژه صنایع غذایی آبا طعم پرشین افزود: با راه اندازی این کارخانه به میزان قابل توجهی فرصت های شغلی برای فرزندان این استان فراهم شده و ما باید فضای کشور را به فضایی تبدیل کنیم که نه تنها هر ایرانی علاقمند بتواند سرمایه گذاری کند بلکه سرمایه گذاران خارجی نیز امکان سرمایه گذاری در کشور را داشته باشند و انتخاب اول آنان در سطح منطقه ایران باشد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه با ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری بسیاری از مشکلات کشور حل و فصل خواهد شد گفت: متاسفانه برخی افراد مسائل کشور را بزرگ و غیرقابل حل جلوه می دهند اما حل مسائل کشور به سادگی انجام پذیر است و اگر مسئولین کشور فضایی امن و آرام برای سرمایه گذاری در کشور فراهم کنند، بخش زیادی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی افزود: باید فرهنگ احترام به سرمایه گذاران در جامعه بوجود آید و فضای مناسبی برای تعامل سرمایه گذاران داخلی با دنیا فراهم شود که تحقق این اهداف نیازمند سیاست گذاری صحیح است و در صورت رسیدن به این نقطه، توسعه بزرگ در کشور شکل خواهد گرفت چرا که شرایط و ظرفیت های توسعه در کشور فراهم است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید سیاست ها در کشور اصلاح شود افزود: مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه باید دست به دست هم دهند تا بتوانیم کشور را به نقطه مطلوب برسانیم.

معاون اول رییس جمهور صنایع غذایی را از رقابتی ترین صنایع کشور برشمرد و گفت: دلیل رقابتی بودن این صنعت این است که تقریبا همه فعالان این بخش از بخش خصوصی هستند و به همین دلیل این صنایع با حساسیت نسبت به استاندارد و سلامت محصولات خود قادر خواهند بود در بخش صادرات نیز فعالیت زیادی داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن تجارت هم در این مراسم با اشاره به رشد منفی ۱۰ درصد بخش صنعت در سالهای گذشته گفت: در سالهای اخیر بخش صنعت از رشد ۵ درصدی برخوردار است و روند رو به بهبود را طی می کند.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی تقاضا برای ایجاد واحدهای صنعتی در کشور گفت: علی رغم همه مشکلات موجود، درخواست صدور جواز تاسیس واحد صنعتی نشان می‌دهد که میل به سرمایه‌گذاری در کشور رو به افزایش است.

در این مراسم استاندار البرز هم گزارشی از وضعیت استان و کاهش نرخ بیکاری در این استان در ماه های اخیر ارائه داد و گفت: استان البرز رتبه سوم در فروش محصولات دانش بنیان و رتبه پنجم در فناوری اطلاعات را دارا است.

کارخانه صنایع غذایی آبا طعم پرشین با سرمایه گذاری ۱۰۷۰ میلیارد ریال، ۲۱ میلیون یورو و ۳ میلیون دلار در زیربنایی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و با ۹ خط تولید پفک، چیپس،‌اسنک و انواع فرآورده های غذایی احداث شده است که با راه اندازی این کارخانه تعداد ۱۵۰۰ نفر اشتغال بکار شده اند./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز