سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
بررسی نوسانات قیمت سکه تمام در دهمین ماه سال جاری نشان می‌دهد که قیمت این نوع سکه در این بازه زمانی ۱۲۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده که حداقل در سال جاری اتفاق بی‌سابقه‌ای است.
کد خبر: ۲۲۲۸۶
افزایش ۱۲۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک ماه

تیتر 20 - بازار سکه در دهمین ماه از سال جاری با تغییر و تحول بسیار زیادی همراه شد و به شکل بی سابقه‌ای در سال ۱۳۹۶ با جهش قیمتی روبرو شد.

 سکه تمام طرح جدید در ابتدای دی ماه حدود یک میلیون و ۳۹۶ هزار تومان در بازار قیمت داشت. بررسی روند قیمتی این سکه نشان می‌دهد که شیب حرکتی آن در بیشترین روزهای دی ماه حرکت صعودی را سپری کرده است.

در همان دهه اول دی ماه، قیمت سکه تمام به یک میلیون و ۴۴۳ هزار تومان رسید و ۴۷ هزار تومان افزایش را تجربه کرد.

در دهه دوم دی ماه نیز همین وضعیت ادامه یافت؛ به گونه‌ای که سکه تمام در ۱۳ دی ماه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که رکورد این نوع سکه را در سال جاری شکست. البته تقریبا در روزهای بعد قیمت ها تغییر محسوسی پیدا نکرد و مقداری هم کاهشی شد.

در اواخر دی ماه شیب افزایش قیمت سکه تندتر شد و به یک میلیون و ۵۱۵ هزار تومان رسید و در نهایت این نوع سکه دی ماه را با نرخ یک میلیون و ۵۱۹ هزار تومان به پایان رساند.

در مجموع طی دهمین ماه سال جاری قیمت سکه حدود ۱۲۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است که این میزان افزایش نرخ در یک ماه، دست کم در سال جاری بی سابقه بوده است.

همچنین نیم سکه ۶۸۴ هزار تومان در ابتدای ماه عرضه شد که در انتهای ماه به ۷۳۹ هزار تومان رسید تا این نوع سکه در دهمین ماه سال ۵۵ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

از سوی دیگر ربع سکه ابتدای ماه را با نرخ ۳۹۷ هزار تومان آغاز کرد و آخر ماه را با نرخ ۴۳۷ هزار تومان به پایان برد که افزایش ۴۰ هزار تومانی قیمت در یک ماه را تجربه کرده است.

همچنین سکه گرمی در ابتدای دی ماه ۲۶۲ هزار تومان قیمت داشت که در پایان ماه به ۲۸۴ هزار تومان رسید که افزایش ۲۰ هزار تومانی داشته است.

قیمت سکه به طور معمول از دو شاخص تاثیر می‌پذیرد. یکی قیمت طلای جهانی و دیگری قیمت ارز. قیمت طلای جهانی در یک ماه گذشته با روند افزایشی روبرو بوده است اما این افزایش قیمت شیب کندی داشته و چندان در بازار محسوس نبوده است.

به نظر می‌رسد افزایش قیمت سکه بیش از هر چیز تحت تاثیر قیمت دلار صورت گرفته است. دلار آمریکا طی یک ماه گذشته با جهش زیاد نرخ مواجه شد؛ به طوری که روز گذشته (یکم بهمن ماه)  برای اولین بار از ۴۷۰۰ تومان هم عبور کرد تا به تبع آن قیمت سکه هم رکوردشکنی کند./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز