سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
چرا مهاجم سابق پرسپولیس به لیگ پرتغال نرفت؟
از پیوستن مهدی طارمی، مهاجم سابق پرسپولیس به الغرافه قطر حدود یک هفته می‌گذرد و آی‌تی‌سی این بازیکن هم روز گذشته از سوی فدراسیون فوتبال ایران برای باشگاه قطری صادر شد.
کد خبر: ۲۲۳۰۶
تیتر 20 - از پیوستن مهدی طارمی، مهاجم سابق پرسپولیس به الغرافه قطر حدود یک هفته می‌گذرد و آی‌تی‌سی این بازیکن هم روز گذشته از سوی فدراسیون فوتبال ایران برای باشگاه قطری صادر شد آن هم درست در روزی که محرومیت 4 ماهه طارمی به پایان رسیده بود.

در حالی که طارمی خود را مهیای نخستین بازی برای تیمش می‌کند چند روز پیش یکی از روزنامه‌های ورزشی در گزارشی درباره عدم حضور این بازیکن در تیم پرتغالی براگا نوشته بود و علت آن را انصراف مسئولان باشگاه پرتغالی عنوان کرده بود. به نوشته این روزنامه، مسئولان باشگاه پرتغالی با وجود سود خوبی که می‌توانستند از جذب طارمی کسب کنند به دلیل 4 ماه محرومیت او و احتمال ناکارآمدی این بازیکن قید خرید او را زدند. اما ظاهرا علت عدم حضور طارمی در براگا این مسئله نبوده و حتی مهاجم تیم ملی به شدت مورد توجه پرتغالی‌ها قرار گرفته بود.

داستان از این قرار است که وقتی بحث جدایی مهدی طارمی جدی شد او با چند پیشنهاد اروپایی روبه‌رو بود. روستوف روسیه که به دلیل مدت پیشنهادی، به سرانجام نرسید.

موضوع لاکرونیای اسپانیا هم به دلیل آن‌که خواسته مالی پرسپولیس را تامین نمی‌کرد همان ابتدا منتفی شد. لوکرن بلژیک و لژیا ورشو لهستان هم هر یک به دلایلی به سرانجام نرسید. پیشنهادی هم که از لیگ برتر فرانسه رسیده بود و در رسانه‌ها هم منتشر شد، زمانی رسید که طارمی با قطری‌ها به توافق نهایی رسیده بود.

در مورد تک‌تک این پیشنهادات ایجنت‌های واسطه انتقال وجود دارند و در مورد تیم‌های اسپانیایی و پرتغالی هم مذاکره مستقیم صورت گرفته بود. اما پیشنهاد براگای پرتغال جدی‌تر از همه پیشنهادات بود و به مکاتبه با باشگاه پرسپولیس هم رسید.

آن‌ها ابتدا رقم ٧٥٠ هزار یورویی را برای پرداخت به پرسپولیس پیشنهاد دادند ولی خواستار حضور 2 هفته‌ای طارمی در تمریناتشان بودند. با این حال هم طارمی مخالف بود و هم باشگاه اجازه نمی‌داد چنین اتفاقی رخ دهد. گرشاسبی، سرپرست باشگاه در توجیه مخالفتش می‌گفت اگر در تمرینات مصدوم شد تکلیف چیست؟

پرتغالی‌ها در ایمیل بعدی اعلام کردند ٦٠٠ هزار دلار به پرسپولیس می دهند و آن را در 2 قسط پرداخت می کنند؛ قسط اول اسفند ٩٦ و قسط دوم اول مرداد ٩٧. طبیعی بود که این پیشنهاد را هم پرسپولیس نپذیرد.

روزهایی که طارمی در قطر بود و به ناگاه خبر بازگشت او منتشر شد که دلیلش همین پیشنهاد بود. براگا در آخرین مکاتبه‌اش پذیرفت که ٦٠٠ هزار دلار را نقد بپردازد و با طارمی قرارداد ٢ و نیم ساله ببندد. بند فسخ قرارداد را 10 میلیون دلار اعلام کردند بدان معنا که اگر طی مدت قرارداد این بازیکن قصد پیوستن به تیم دیگری را داشته باشد باید 10 میلیون دلار بپردازد که این موضوع را طارمی نپذیرفت و ماجرا منتفی شد.

شاید اگر این بند نبود طارمی اکنون عضو تیم براگا شده بود و باید برای تیم چهارم لیگ پرتغال توپ می‌زد؛ تیمی که پس از پورتو، اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا معروف‌ترین تیم پرتغالی است و اکنون نیز در رده چهارم لیگ پرتغال حضور دارد./خراسان
برچسب ها: پرسپولیس برانکو
ارسال نظرات
موضوعات روز