سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
یادداشت وارده
امير عالي زاده
کد خبر: ۲۲۳۲۰
تعامل منطقي سايپا با رسانه هاي جمعي!

تیتر20 - نشست اخير مديرعامل سايپا با اصحاب رسانه و خبرنگاران، متناسب با رويكرد تعامل بي واسطه و شفاف اين مجموعه با رسانه هاي جمعي است كه اين حركت را به فال نيك مي گيريم و به آينده اينگونه تعامل مهندس محسن جهرودي با خبرنگاران خوش بين هستيم.

تعامل منطقي بنگاه های اقتصادی با رسانه های جمعي در عصر دانایی و ارتباطات ضرورتي انكارناپذير است و مدیران اقتصادی مي توانند با شناخت صحيح مکانیزم و کارکرد رسانه ها به درستی از ظرفيت هاي موجود آن ها استفاده کنند.

مدیران بنگاه هاي توليدي با شناخت علمی کاركرد رسانه ها و توجه به اقتصاد رسانه و نگاه منطقی به آن مي توانند از نقش اطلاع رساني و فرهنگ سازي رسانه ها در راهبردهای اقتصادی از جمله در تولید و اشتغال بهره ببرند.

هر رسانه اي نظير روزنامه، پايگاه خبري و يا خبرگزاري، می تواند بیش از 10 جريان تاثيرگذار برای بهره برداری بنگاه هاي توليدي ارائه دهد که توليد و انتشار خبر و چاپ آگهي تبلیغات، فقط دو مورد از اين هاست و فعاليت هايي مانند فرهنگ سازی، برندسازی، تعامل با مشتریان، گزارش دهی، ايجاد جریان خبری، كمك به تصمیم سازی و تصميم گيري صحيح، بيان مشكلات و نقد منطقي ضعف ها و... از فعاليت هايي است که با استفاده از نقش و كاركرد رسانه ها محقق می شوند به شرط آن که بنگاه های اقتصادی به صورت عالمانه براي موارد ذكرشده برنامه هاي مدوني در دست اجرا داشته باشند.

امروزه رسانه ها در پیشبرد اهداف و برنامه هاي اقتصادي و توليد محصولات، نقشی به مراتب مهم تر از پول را براي بنگاه هاي اقتصادي بازي مي كنند و با شفاف سازي عملكرد بنگاه ها و نفوذ منطقي در افکار عمومی، بازار مناسب محصولات را به وجود خواهند آورد.

رسانه ها می توانند نقش موثری در فرهنگ سازی براي حمايت از توليدات داخلي در راستاي اقتصاد مقاومتی داشته باشند و این حمايت ملي را تبدیل به بینش عمومی کنند تا به اصلاح رفتارهای اقتصادی شهروندان و مردم در استفاده از توليدات داخلي بيانجامد.

ارتباطات نزدیک تر و همراه با درک متقابل بنگاه هاي اقتصادي و رسانه ها بسیاری از نارسایی ها در تعاملات دوطرف را حل خواهد كرد و به اطلاع رسانی دقيق، شفاف و به موقع در رونق اقتصاد و توليد و اصلاح روندهای نادرست در تصمیم گیری ها، اجراي پروژه هاي توسعه محصول و معرفي محصولات جديد کمک بسياري خواهد كرد.

آنگونه كه مديرعامل سايپا در دو نشست اخير با خبرنگاران رسانه ها در كمتر از دو ماه از زمان حضور خود در سايپا مطرح كرد، صراحت و شفافيت و تعامل دوسويه در ارتباط با رسانه ها، محور اصلي استراتژي جديد سايپا با رسانه هاي جمعي است كه توسط مديران و دست اندركاران در سطوح مختلف سازمان بزرگ سايپا با جديت دنبال خواهد شد و شاهد ارتقاي سطح تعاملات مجموعه سايپا با رسانه هاي جمعي به نمايندگي از افكار عمومي خواهيم بود.

اميدوار هستيم كه حركت هايي از اين دست در همه سازمان ها و بنگاه هاي اقتصادي گسترش يابد و با اعتقاد به نقش و جايگاه رسانه ها به عنوان ركن اساسي توسعه، تعاملات سازمان ها و اصحاب رسانه به سطح استانداردهاي روز دنيا برسد.

ارسال نظرات
موضوعات روز