شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱
یک‌ اشتباه، یک‌تهدید؛
پرونده شماره ۹ سابق قرمزهای تهران، روز به روز داغتر می‌شود.
کد خبر: ۲۲۳۷۵
تیتر 20 - ماجرای رفتن طارمی به ترکیه و بازگشت به ایران، از روز اول مشخص بود که دردسر بزرگی را به وجود خواهد آورد و حالا پس از گذشت بیش از یک‌ سال از این ماجرا، پرونده شماره ۹ سابق پرسپولیس روز به روز داغتر‌ می‌شود.

رفتار غیر حرفه‌ای طارمی، در ابتدا باشگاه پرسپولیس را به زحمت انداخت و این زحمت رفته رفته تبدیل به تهدیدی برای این باشگاه شد اما در ادامه با تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی و توافق با دولت ترکیه، به نظر می‌رسید که این ماجرا ختم به خیر شده و رفتن شماره۹ به قطر هم دلیل خوبی برای نفس راحت هواداران بود اما باز هم رفتار خود طارمی این‌بار در برنامه زنده تلویزیونی همه چیز را به هم ریخت.

صحبت‌های طارمی در برنامه حاشیه ساز فوتبالی، زلزله‌ای را در فوتبال ایران به وجود آورد. در ابتدا باشگاه استقلال به وسیله معاون ورزشی خود اعلام کرد که پیگیر شکایت از باشگاه پرسپولیس خواهد شد که البته خیلی زود با پاک کردن خبر این موضوع از روی سایت رسمی خود نشان داد از این اقدام صرف نظر کرده است.

ضمن اینکه وکیل سوئیسی باشگاه پرسپولیس که چشم‌ امید این باشگاه برای تلطیف کردن جرایم فیفا بود، اعلام کرد که به دلیل فشارهایی که از داخل ایران به فیفا وارد می‌شود، نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و‌ به این‌ ترتیب تصمیم به استعفا گرفت.

به جز این‌ها، شایعه‌ای منتشر شد که فدراسیون فوتبال از کمیته اخلاق خواسته تا پرونده طارمی را تا بعد از جام جهانی، مسکوت نگه دارد و پس از آن، احضار طاهری و طارمی به کمیته اخلاق نشان داد که این ماجرا فراتر از رده باشگاهی است.

در کنار این اتفاقات، هجوم فوتبالدوستان ایرانی به صفحات فدراسیون جهانی فوتبال در فضای مجازی و اعلام‌ جرم علیه طارمی و باشگاه پرسپولیس به این نهاد، مساله را پیچیده‌تر کرد. به طوریکه اکنون خطر ورود فیفا به این قضیه به خوبی حس می‌شود.

برخلاف گمانه زنی و جریان سازی رسانه‌های داخلی این خطر نه به خاطر پس گرفتن امتیازات و قهرمانی پرسپولیس بلکه به خاطر به خطر افتادن منافع ملی، می‌تواند فاجعه بار شود!

اگر فیفا متوجه حرف‌های طارمی در برنامه‌ای که زنده از تلویزیون ایران پخش شد بشود، براحتی می‌تواند با استناد به آن‌ها فدراسیون فوتبال ایران را بازخواست و نقره داغ کند. بدترین قسمت این ماجرا این است که رسانه‌های ایتالیایی متوجه آن شوند و در این صورت بهترین راه جا به جایی آتزوری و تیم‌ملی در جام‌جهانی 2018 را پیدا کرده‌اند!

رفتار آماتور طارمی‌ و کمک باشگاه پرسپولیس به او، پای فدراسیون فوتبال را هم بدون شک در تله قرار داده و ریز شدن فیفا می‌تواند حتی منجر به تعلیق فوتبال ایران شود!

قطعا این پرونده، اکنون به یک تهدید ملی تبدیل شده که مجلس شورای اسلامی هم به این ماجرا ورود کرده و قصد دارد ادعای طارمی در خصوص همکاری مدیران پرسپولیس با او را در یک ‌قانون ‌شکنی ناشیانه بررسی کند.

شاید بهتر بود مدیران وقت پرسپولیس در آن‌ مقطع، به جای اینکه به صورت کاذب هواداران تیم را آرام کنند، منافع ملی را در نظر می‌گرفتند و با یک‌ تصمیم حرفه‌ای طارمی را به ترکیه برمی‌گرداندند تا اکنون شاهد یک جو منفی علیه کشور ایران در مجامع بین‌المللی فوتبال نباشیم.

در سال 1994، کلودیو کانی‌گیا، ستاره موثر تیم ملی آرژانتین تنها به دلیل مدل مویش از پوشیدن پیراهن آلبی سلسته محروم شد اما چرا در سال 2017، یک باشگاه فرهنگی-ورزشی شریک تخلف یک‌ جوان زیاده خواه می‌شود، سوالی است که سالیان بعد پاسخ صحیح و صریح آن داده خواهد شد!/برنا
برچسب ها: پرسپولیس طارمی
ارسال نظرات
موضوعات روز