پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
واحد بهداشت محیط مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به مردم توصیه کرد تا از خوردن برف جدا خودداری کنند.
کد خبر: ۲۲۵۰۴
برف نخورید؛ خطرناک است!

تیتر20 - مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در مطلبی که در کانال تلگرامی این بیمارستان منتشر شد، آورده است: در گذشته مرسوم بود که برف را با شیره انگور ترکیب کرده و دسری زمستانی شبیه به بستنی تهیه کنند اما باید توجه داشت که در آن زمان، آلودگی زمین به اندازه فعلی نبود.

بنا به این گزارش، امروزه برف دارای دوز (اندازه ) بالایی از آلاینده‌‌های خودروها، سرب و ذرات معلق گرد و غبار موجود در هوا یا گرده های شناور، سولفات‌ها، نیترات‌ها، فرمالدئید، جیوه و حتی مواد حشره کش های شیمیایی است.

واحد بهداشت محیط مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به مردم هشدار داده است که خوردن چنین برف آلوده ای، زمینه ساز بسیاری از بیماری ها خواهد بود و به ویژه برای کسانی که به فاویسم مبتلا هستند (کودکان و سالمندان) می تواند مرگبار باشد.

همچنین بنا به این گزارش، خوردن برف باعث یخ ‌زدگی لب‌ها و یبوست می شود.

خوردن برف می تواند عناصر موجود در هوا را وارد دستگاه گوارش کند که این موضوع موجب بروز بیماری های گوارشی و سایر بیماری ها خواهد شد. 

مقایسه کردن آب حاصل از برف، برف با آب آشامیدنی معمولی یا آب معدنی اشتباه است چراکه بارش برف از ابرها صورت می گیرد و بنابراین با مواد معدنی غنی نشده است.

به گفته کارشناسان ، از آنجا که آب حاصل از برف، حاوی مواد معدنی نیست، طبق اصل بیولوژیکی موسوم به اسمز مواد معدنی را از بین می برد.

همچنین خوردن برف به انرژی زیادی نیاز دارد چراکه ارگانیسم بدن باید سطح بالایی از انرژی را برای گرم کردن برف در دهان و دستگاه گوارش و رساندن آن به دمای بدن فراهم کند.

فاویسم یا بیماری باقلایی ، یک بیماری فصلی، ارثی خونی و تغذیه ای است که به شکل کم خونی و بیشتر در اثر خوردن باقلا سبز خام و گاهی فریز شده یا در اثر مصرف برخی از داروها و مواد شیمیایی اکسید کننده در افراد حساس اتفاق می افتد. /ایرنا
ارسال نظرات
موضوعات روز