شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
ماشین‌های 206 ماشین‌های خیلی محبوبی در ایران هستند، با نگاهی به ترافیک خیابان می‌شود حدس زد که بعد از پراید، به دلیل قیمت مناسب، ایمنی بالا، کم مصرف بودن، سازگاری بیشتر با محیط زیست، فرز بودن و قابلیت‌های فنی بالا، پژو 206 پرتعدادترین ماشین در تهران است.
کد خبر: ۲۲۵۶۵
محبوب‌ترین تیپ پژو ۲۰۶ در بازار کدام است؟

تیتر20 - ماشین‌های 206 ماشین‌های خیلی محبوبی در ایران هستند، با نگاهی به ترافیک خیابان می‌شود حدس زد که بعد از پراید، به دلیل قیمت مناسب، ایمنی بالا، کم مصرف بودن، سازگاری بیشتر با محیط زیست، فرز بودن و قابلیت‌های فنی بالا، پژو 206 پرتعدادترین ماشین در تهران است.

ظاهر اسپرت‌تری دارد و به دلیل کوچک بودن، در این ازدحام ماشین‌ها زودتر جای پارک گیر می‌آورد. خرید و فروش پژو 206 از رونق بسیار زیادی برخوردار است. در آگهی‌ها هر ساعت ده‌ها ماشین 206 برای خرید و فروش آگهی می‌شوند. شاید تنها ایراد اساسی که به این ماشین بشود گرفت کم‌جا بودنش و نداشتن صندوق عقب است. بنابراین ماشینی است که مجردها و خانواده‌های کم جمعیت طرفدارش هستند.

پژو 206 تیپ‌های مختلف دارد. هرچه عدد تیپ‌ها بیشتر باشد یعنی به آپشن‌های ماشین افزوده شده است. تیپ یک سال 1380 به بازار آمد و تقریبا می‌شود گفت از رده خارج شده، آخرین سری این ماشین‌ها تیپ 6 است که دنده اتوماتیک دارد و انتخاب با راننده است که دنده را عوض کند کند یا آن را به ماشین بسپارد.

اما اگر از نمایشگاه‌داران یا کسانی که از بازار ماشین شناخت خوبی دارند سوال کنید، خواهند گفت که بازار فروش پژو 206 تیپ دو و تیپ 5 از بقیه سری‌ها داغ‌تر است.

تفاوت تیپ دو با تیپ‌های بالاتر از خودش نداشتن ایربگ، ترمز ضد قفل، شیشه بالابر برقی عقب، آینه‌های برقی، سيستم تهويه اتوماتیک، سیستم پخش سی دی است اما کیفیت فنی آن نسبت به دو تیپ بعد از خود کم و کسری خاصی ندارد و همین باعث شده که خریداران از خیر این آپشن‌ها به نفع قیمت کمتر این سری نسبت به سری‌های دیگر بگذرند. در حال حاضر این نوع ماشین در بازار از 14 میلیون تومان تا 34 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. اما محبوبیت تیپ 5 به چه دلیل است. حداکثر سرعت این تیپ 198 کیلومتر در ساعت است که نسبت به تیپ‌های قبل و بعد از خود یک جهش محسوب می‌شود و در کمتر از 10 ثانیه شتاب می‌گیرد، از حجم موتور بیشتری نسبت به تیپ‌های قبل از خود برخوردار است و قدرت موتور تقریبا دو برابر شده و به طور کلی از فنی قوی‌تری نسبت به تیپ‌های قبل از خود برخوردار است و فرقش با تیپ 6 بیشتر در دستی بودن گیربکس این سری و اتوماتیک بودن گیربکس تیپ 6 است و کسانی که چندان نیاز و تمایلی به ماشین دنده اتومات ندارند، تیپ 5 را انتخاب می‌کنند که بسیار ارزان‌تر از تیپ 6 است. قیمت‌گذاری این تیپ از 16 میلیون تومان شروع می‌شود و به 39 میلیون تومان می‌رسد. در یک آگهی پژو 206 تیپ 5 که در سال 1384 تولید شده و 270 هزار کیلومتر راه رفته، 16 میلیون تومان به فروش می‌رسد و در آگهی دیگری 206 تیپ 5 صفر سفید مدل 97، 39 میلیون و 300 هزارتومان قیمت‌گذاری شده است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای از نظر قیمت با تیپ 6 داشته باشیم باید بگوییم فروش پژو 206 تیپ 6 اتوماتیک که در سال 1390 تولید شده و 90 هزارکیلومتر کارکرد دارد، 40 میلیون تومان است./خبرانلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز