جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
قیمت پژو 405 از زیر ده میلیون تومان در مدل‌های قدیمی شروع می‌شود به 30 میلیون تومان در مدل‌های جدیدتر می‌رسد.
کد خبر: ۲۲۵۶۶
پژو ۴۰۵ بخریم یا سمند؟

تیتر20 - قیمت پژو 405 از زیر ده میلیون تومان در مدل‌های قدیمی شروع می‌شود به 30 میلیون تومان در مدل‌های جدیدتر می‌رسد.

جادار بودن این ماشین، قیمت مناسب و محبوبیت برند پژو باعث شده بازار خرید و فروش پژو 405 از محبوبیت بسیاری برخوردار باشد؛ ماشینی مناسب خانواده و سفرهای درون شهری و بیرون شهری که معمولا به دلیل نزدیک بودن قیمت، آن را با پژو پارس و سمند مقایسه می‌کنند. خیلی از خریداران بین انتخاب این سه مردد هستند و دوست دارند بدانند هریک چه مزایا و معایبی نسبت به دیگری دارند.

پژو 405 و پژو پارس در نوع موتور، حجم و قدرت موتور و تعداد سیلندر یکسان هستند. حداکثر سرعت پژو پارس 182 و حداکثر سرعت پژو 405، 190 کیلومتر در ساعت است، خیلی از ویژگی‌های دیگر این دو ماشین عین هم هستند اما چون پژو پارس خودرو جدیدتری محسوب می‌شود از نظر طراحی و ایمنی کمی بالاتر از پژو 405 قرار می‌گیرد و به همین دلیل قیمت آن هم حدود 5 میلیون تومان بیشتر است. بنابراین اگر با کمبود بودجه مواجه نیستید بین این دو، بهتر است پژو پارس را انتخاب کنید.

اما اگر بخواهیم پژو 405 را با سمند مقایسه کنیم باید بگوییم این دو محصول تقریبا از نظر فنی و ایمنی با هم برابر هستند و فقط در تجهیزات رفاهی وضع سمند بهتر از پژو 405 است. مثلا در سمند بالابرهای برقی برای شیشه‌های جلو و عقب وجود دارد در حالی که 405 فقط مجهز به بالابر برقی شیشه‌های جلو است. علاوه بر این سمند سیستم هوشمند ورود غیرمجاز، هشداردنده برای موانع عقب هنگام دنده عقب، تنظیم دریچه تهویه هوا برای سرنشینان عقب، پشت سری قابل تنظیم صندلی راننده و بعضی امکانات ریز دیگر دارد که می‌شود گفت 405 فاقد آنهاست.

اما بدون اینکه پژو 405 را با ماشین‌های دیگر مقایسه کنیم این موضوع قابل تاکید است که این ماشین، خودرویی امن محسوب می‌شود و به همین دلیل فروش پژو 405 در این یک دهه در بازار ماشین روی بورس بوده است.

از جمله ویژگی‌هایی که به امنیت آن اضافه کرده‌اند، درهای مجهز به واشر لاستیکی، بادشکن‌های قسمت جلو، نوع سپر و کناره‌های خمیده و مهمتر از همه سیستم ترمز کاسه‌ای عقب و ضربه‌گیرهایی است که در کناره تمام درها وجود دارد و ایمنی ماشین را بخصوص هنگام حوادث رانندگی تضمین می‌کند. عیب مشخص 405 این است که ماشین جوان‌پسندی نیست و طراحی‌ بیرون و داخل خودرو تا حدودی قدیمی است اما ماشین راحتی برای تردد در سفرهای شهر و بیرون شهر است. برای همین است که یکی از ماشین‌های اصلی در سیستم تاکسیرانی به حساب می‌آید، دیر به دیر به خرج می‌افتد هرچند مصرف سوخت نسبتا بالایی دارد اما چون دوگانه سوز است در حالت گازسوز با مصرف کمتری مواجه است./خبرانلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز