شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
بسیاری از ما به خودرو به عنوان یک سرمایه‌ نگاه می‌کنیم و سالانه هزینه زیادی را برای نگهداری و تعمیرات آن می‌پردازیم. برای مثال در سال چندین بار روغن آن و شاید لنت ترمز را تعویض می‌کنیم. علاوه بر این موارد، موضوع دیگری نیز در رابطه با خودرو برای ما اهمیت دارد و آن تمیزی اتومبیل است. آیا شستن خودرو کار مهمی محسوب می‌شود؟ در این‌صورت باید هر چند وقت یکبار آن را بشوییم؟
کد خبر: ۲۲۶۵۵
خودرو خود را هر چند وقت یک بار بشوییم؟

تیتر20 - بسیاری از ما به خودرو به عنوان یک سرمایه‌ نگاه می‌کنیم و سالانه هزینه زیادی را برای نگهداری و تعمیرات آن می‌پردازیم. برای مثال در سال چندین بار روغن آن و شاید لنت ترمز را تعویض می‌کنیم. علاوه بر این موارد، موضوع دیگری نیز در رابطه با خودرو برای ما اهمیت دارد و آن تمیزی اتومبیل است. آیا شستن خودرو کار مهمی محسوب می‌شود؟ در این‌صورت باید هر چند وقت یکبار آن را بشوییم؟

بعضی مواقع خودروی شما نیاز به شستشو دارد، برای مثال وقتی در طول روز در مکان‌های کثیف و خاکی رانندگی می‌کنید و یا در هنگام پارک خودرو در زیر درخت، پرندگان آن را با مکان دیگری اشتباه می‌گیرند!

اگر این شرایط پیش نیاید، آیا باید به شستشو خودرو به عنوان یکی از راه‌های نگهداری آن نگاه کرد؟ برای شستشوی خودرو دلایلی زیادی وجود دارد. بسیاری از افراد علاقه‌ای به راندن خودروی کثیف ندارند و یا برای محافظت رنگ خودرو از گرد و خاک، آن را می‌شویند که این امر باعث می‌شود در زمان فروش اتومبیل، پول بیشتری نصیب صاحب خودرو  شود.

بیشتر متخصصین پیشنهاد می‌کنند که هر دو هفته یکبار باید خودرو شسته شود و در طول سال به آن به عنوان یک قاعده کلی نگاه کرد. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که نمک در هوای آن به مقدار زیادی وجود دارد (در نزدیکی اقیانوس و یا مناطقی که برای یخ زدایی جاده از نمک استفاده می‌شود)، باید بازه شستشو خودرو را کاهش دهید و آن را بیشتر بشویید.

همانطور که می‌دانید نمک باعث خوردگی فلز و زنگ زدن آن می‌شود.

اگر با ماشین خود بیشتر در حومه شهر رانندگی می‌کنید، باید بیشتر به آن توجه کنید. باقی ماندن فضله پرندگان و همچنین حشرات مرده بر روی بدنه خودرو برای مدت طولانی، باعث خرابی رنگ اتومبیل می‌شود. در صورت مشاهده این موارد باید در صورت امکان هر چه سریع‌تر دستگاه خود را تمیز کنید تا به رنگ آن آسیبی نرسد.

اگر هر روز از اتومبیل خود استفاده نمی‌کنید و بیشتر اوقات در پارکینگ قرار دارد (به شرط تمیز بودن پارکینگ!) نیازی به شستشوی منظم آن نیست. اگر فکر می‌کنید که در تابستان باید خودرو خود را بیشتر به کارواش ببرید، سخت در اشتباه هستید. اتومبیل در زمستان بیشتر نیاز به شستشو دارد. علت این امر مربوط به یخ‌زدگی جاده است، چراکه در این زمان برای حذف یخ از جاده باید از نمک استفاده شود. نمک باعث زنگ زدن فلز می‌شود بنابراین باید از بدنه خودرو بیشتر مواظبت کرد (این مورد بستگی به محل زندگی دارد).

در حالی‌که فضای داخلی خودرو کمتر در معرض پاشش نمک قرار می‌گیرد و یا وجود حشرات مرده در آن نادر است، ولی کابین اتومبیل نیز، باید هر چند وقت یکبار تمیز شود. اگر دارای حیوان خانگی هستید و آن را با خودرو به بیرون می‌برید، می‌توانید با جاروبرقی ماشین خود را تمیز کنید.

در صورتی‌که جنس صندلی‌های خودرو چرمی باشد، باید آن را هر چند وقت یکبار تمیز کرد، چراکه احتمال ترک خوردن و پوسیدگی آن وجود دارد. در حالت عادی باید صندلی‌های چرمی را سه ماه یکبار تمیز کرد، البته اگر هر روز با خودرو رانندگی می‌کنید و کابین برای مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد، باید این عمل را هر دو ماه یکبار انجام داد.

واکس زدن خودرو

بیشتر خودروها حداقل باید سالی دو بار واکس زده شوند (واکس زدن خودرو با پولیش آن متفاوت است)

واکس خودرو در حقیقت پوششی نازک را بر روی بدنه آن ایجاد می‌کند که از فرسایش رنگ خودرو در برابر اشعه فرابنفش محافظت می‌کند.

واکس زدن خودرو باعث براقی و زیبایی آن می‌شود، همچنین از بدنه آن در برابر نمک، فضولات  پرندگان و حشرات محافظت می‌کند. واکس یک لایه بر روی بدنه ایجاد می‌کند و مانع قرارگرفتن گرد و خاک بر روی رنگ خودرو می‌شود.

علاوه بر دو بار شستن خودرو در ماه و سالی دو بار واکس زدن بدنه خودرو، سعی کنید کابین را نیز به دقت تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از جاروبرقی و مسواک استفاده کنید و یا آن را به کارواش‌های مخصوص ببرید./چرخان
ارسال نظرات
موضوعات روز