شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
به دنبال نوسان قیمت ها در بازار، این روزها کاسبی دلالان ارز هم حسابی داغ است؛دلالانی که به گفته خودشان طی هفته های اخیر روزانه تا 100 هزار تومان از بازار سود گرفته اند.
کد خبر: ۲۲۷۲۷
دلالانی که صبح می خرند،عصر یک‌میلیون تومان سود می‌برند!

تیتر20 - از شهریور ماه سال جاری که قیمت ارز روند افزایشی را کلید زد تا به امروز که نزدیک به پنج ماه می‌گذرد،بازار دلالان ارز سکه شده است.

دلالانی که سالهاست پاتوق آنها در میدان فردوسی و چهارراه استانبول است و با هر نوسانی که در بازار اتفاق می افتد،بازار آنها هم داغ می شود؛پدیده ای عجیب که نمونه آن هیچ کجای دنیا نیست.

حسن روحانی رییس جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود گفته بود:« هیچ جای دنیا کسی کنار خیابان اسکناس دستش نمی‌گیرد.»

ارزفروشان بازار ارز،این روزها پشت در صرافی ها صف می کشیدند و شاید ساعتی هم معطل بمانند تا ارز بخرند و سپس منتظر افزایش قیمت ها در بازار برای فروش ارزهای خریداری شده،بمانند.

گزارش های رسیده از مراکز خرید و فروش ارز نشان می دهد که صف خرید ارز به خصوص در ساعات اولیه صبح شلوغ است و در میانه روز صرافی ها خلوت می شوند.

با عبور از نیمه روز که پیک کاری صرافی ها تقریبا تمام می شود،فعالیت دلالان تازه شروع می شود. در واقع آنها قیمت پایانی روز را رقم می زنند و نرخ بازار آزاد در آخرین ساعت روز با مظنه ای که می دهند و نرخی که با آن ارز را می فروشند پایان می یابد.

بررسی ها نشان می دهد که افزایش قیمت ها عموما از ساعت2 بعداظهر شروع شده و تا ساعت 5 عصر ادامه دارد.

دلالان چه می‌گویند؟

آنطور که دلال های ارز می گویند علت خرید ارز در ساعت های اولیه صبح این است که بانک مرکزی تزریق را آغاز می کند و نرخ اولیه محک خورده است.با خریدهایی که تا ظهر هر روز انجام می شود در واقع تقاضای جدید وارد بازار ارز شده و نرخ ها به همین نسبت مشخص می شود.

به گفته آنان سود خرید و فروش ارز بستگی به بازار دارد؛اما به طور متوسط قیمت دلار در یک ماه گذشته به صورت روزانه 100 تومان نوسان داشته است.

بررسی ها نشان می دهد که اگر به طور متوسط قیمت دلار 100 تومان نوسان داشته باشد،هر 10 هزار دلار روزانه یک میلیون تومان سود برای دلالان خواهد داشت. 

پرنوسان ترین روز بازار

اما امروز پرنوسان ترین روز بازار ارز بود؛قیمت ها از 4 هزار و 652 تومان شروع شد و در میانه روز به 4 هزار و 800 تومان هم رسید.افزایش نرخی که تاکنون بی سابقه بوده است.اگرچه دلار 4800 تومانی خیلی دوام نداشت و ساعتی بعد با ورود صرافی بانک به بازار ارز و عرضه  دلار به عموم متقاضیان از شتاب افزایش قیمت کمی کاسته شد،اما بازار هنوز ملتهب است.

البته گزارش ها از سطح بازار حکایت از آن دارد که صرافی های بانکی از صبح تا ظهر نرخ ارایه نکردند و همچنین ارزی به مردم نفروختند.

 براساس این گزارش،در معاملات بازار آزاد امروز دلار وارد کانال 4 هزار و 800 تومان شد و در معاملات پاساژ افشار با قیمت 4 هزار و 803 تومان و در پاساژ سلیمانیه با قیمت 4 هزار و 808 تومان به فروش رفت./خبرانلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز