جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
پرسپولیس در بدترین شرایط ممکن است تا دو هفته دیگر قهرمانی اش قطعی شود.
کد خبر: ۲۲۸۵۷
تیتر20 -  پرسپولیس با شکست صنعت نفت 54 امتیازی شد و یک گام دیگر به تکرار قهرمانی اش نزدیک تر شد. شاگردان برانکو از هر زمانی به چهارمین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر نزدیک تر شده اند و هواداران این تیم به دنبال این هستند تا هر چه سریع تر این عنوان را جشن بگیرند. اما سرخپوشان چند هفته تا قهرمانی فاصله دارند.

با احتساب بازی امروز، پرسپولیس از ذوب آهن و فولاد که نزدیک ترین رقبایش هستند به ترتیب یک و دو بازی بیشتر انجام داده اند. آنها هم اکنون با ذوب آهن 16 و با فولاد 17 امتیاز فاصله دارند.

ابتدا فرض را بر این می گیریم که ذوب آهن سایپا را شکست دهد و فولاد هم بتواند بازی عقب مانده با پیکان و دیدار با استقلال خوزستان را ببرد. در این صورت فولاد با 43 امتیاز در رده دوم و ذوب آهن با 41 امتیاز در جایگاه سوم جای می گیرند. همچنین فرض را بر این می گیریم که فولاد هر هفت بازی باقیمانده خود را ببرد. در این صورت این تیم 64 امتیازی خواهد شد. پرسپولیس با توجه به تفاضل گلی که دارد باید 11 امتیاز بگیرد تا قهرمان شود. 

حالا فرض می کنیم که فولاد یک بازی عقب افتاده را ببرد و یک بازی را هم مساوی کسب کند و ذوب هم بازی عقب افتاده اش را با پیروزی پشت سر بگذارد. در این صورت هر دو 41 امتیازی می شوند و یکی از آنها هر هفت بازی خود را هم با برد پشت سر بگذارد. در این صورت یکی از این دو تیم به امتیاز 62 می رسد و پرسپولیس برای قهرمانی به 9 امتیاز نیاز دارد. یعنی سه برد از 7 بازی. 

اما اگر ذوب نتواند بازی عقب مانده را ببرد و فولاد هم یک بازی را ببرد و دیگری را شکست بخورد. در این صورت فولاد 40 امتیازی می شود و با کسب 21 امتیاز باقی مانده 61 امتیازی می شود. پرسپولیس با سه برد یا دو برد و دو مساوی می تواند قهرمانی اش را تکرار کند.

حال اگر ذوب آهن مساوی کند یا فولا هر دو دیدار را با یک امتیاز به پایان برساند. هر دو تیم 39 امتیازی می شوند و هر کدامشان اگر 7 بازی را ببرند 60 امتیازی می شوند. پرسپولیس در این صورت با کسب 7 امتیاز قهرمان خواهد شد. یعنی دو برد و یک تساوی. 

در نهایت اگر ذوب آهن بازی خود را ببازد و فولاد هم از دو بازی فقط یک امتیاز بگیرد یا اصلا هر دو را شکست بخورد؛ تیم دوم 38 امتیازی می شود و با بردن هر هفت بازی باقیمانده، 59 امتیازی می شوند. پرسپولیس با دو برد می تواند قهرمانی خود را قطعی کند. یعنی با برد در دو مسابقه. در ای صورت امکان قهرمانی در بازی با استقلال و در دربی هشتاد و ششم هم خواهد بود.

همه این احتمالات در صورتی است که ذوب  و فولاد در اوج آمادگی باشند. بی شک بردن هر 7 بازی آخر کاری بسیار بعید است و پرسپولیس هم با این روند تیمی نیست که به راحتی امتیاز از دست بدهد. روند پیش رو خبر از قهرمانی پرسپولیس در سه هفته پیش رو می دهد./ایلنا
برچسب ها: پرسپولیس برانکو
ارسال نظرات
موضوعات روز