سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸
بازار خودروهای کارکرده به قدری متنوع است که بعضا مشتریان برای خرید در یک محدوده قیمتی بسیار دچار سردرگمی می‌شوند که این اتفاق با انتخاب برندهای خوب ایرانی مانند پارس‌خودرو قابل حل است.
کد خبر: ۲۲۹۵۴
با چه قیمتی می‌توانیم خودروهای کارکرده پارس‌خودرو را بخریم؟

تیتر20 - بازار خودروهای کارکرده به قدری متنوع است که بعضا مشتریان برای خرید در یک محدوده قیمتی بسیار دچار سردرگمی می‌شوند که این اتفاق با انتخاب برندهای خوب ایرانی مانند پارس‌خودرو قابل حل است. در ادامه می‌خواهیم گزارشی از مدل‌های مختلف محصولات پارس‌خودرو در بازار تهران را ارائه دهیم که بعضا خودروهای جالبی در این بازار پیدا می‌شود!

نیسان پاترول چهار درب 

اولین خودرویی که در محصولات پارس‌خودرو به آن می‌پردازیم، خودروی آفرود این شرکت است که مدل ۷۰ تا ۸۲ این خودرو در بازار خرید و فروش می‌شود که پایین‌ترین مدل این خودرو در بازار با قیمت ۱۵ میلیون تومان قابل خریداری است. مدل ۸۲ این خودرو که آخرین مدل تولیدی نیسان پاترول چهار درب بود، با حدود قیمتی ۵۰ میلیون تومان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد که معمولا مشتریان خاص خودش را دارد.

پارس تندر

این خودرو که محصول مشترک رنو فرانسه و پارس‌خودرو است و به نسبت مدل ساده تندر ۹۰ تغییراتی در ظاهر و بدنه این خودرو ایجاد شده است، از سال ۹۲ به بازار عرضه شد. اگر قصد خریداری آخرین مدل پارس‌تندر را به صورت کارکرده دارید، می‌توانید با پرداخت نهایتا ۳۸ میلیون تومان صاحب این خودرو شوید.

پایین‌ترین مدل این خودرو که متعلق به سال ۹۲ است نیز با قیمتی در حدود ۳۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. البته قیمتهای متفاوتی بسته به کارکرد و کیفیت خودرو وجود دارد ولی قیمت‌های مذکور، قیمت‌های عرف بازار است.

نیسان سرانزا

یکی از خودروهایی که تعداد سالهای کمی در پارس خودرو تولید شد ولی توانست مشتریان خوبی را برای خود جمع کند، سرانزا بود که در سالهای ۸۳ و ۸۴ تولید شد. برای خرید این خودرو باید چیزی در حدود ۴۰ میلیون تومان در حساب بانکیتان پول داشته باشید!

تندر ۹۰ پارس‌خودرو

یکی دیگر از محصولات پارس‌خودرو است که همان مدل اصلی پارس‌تندر بوده که به نسبت مدل ایران‌خودرویی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این خودرو از سال ۸۶ در بازار عرضه شده و در حال حاضر نیز تولید می‌شود. اگر قصد مدل ۹۶ به صورت کارکرده دارید باید بدانید چیزی در حدود ۴۰ میلیون تومان برای یک خودروی سالم بدون خط و خش و با کارکرد بسیار پایین باید پرداخت کنید.

پایین‌ترین مدل این خودرو نیز از ۱۸ تا ۲۳ میلیون تومان معامله می‌شود که بر اساس کارکرده و رنگ داشتن و سالم بودن فنی آن قیمت‌گذاری می‌شود. توجه کنید که برای مدل ۸۶، قیمتی بالاتر از ۲۳ میلیون تومان پرداخت نکنید.

نیسان پیکاپ دو کابین

این خودرو که کارایی وانت و سواری را به صورت همزمان در اختیار کاربر قرار می‌دهد از سال ۸۰ تولید آن شروع شده است و تا سال ۹۲ تولید شد و پس از آن خط تولید این خودرو متوقف گردید. قیمت ۸۷ میلیون تومانی بالاترین مدل نیسان پیکاپ دو کابین نشان از کیفیت خوب این خودرو داشته و پایین‌ترین مدل آن نیز با نقدینگی در حدود ۳۰ میلیون تومان در بازار قابل خرید است.

رنو پی کی

شاید خانواده رنو را بتوان یک تحول بی‌نظیر در بحث خودروهای موجود در خیابان‌های ایران در دهه‌های گذشته نامید. این خودرو که از رنو فرانسه به ایران منتقل شد طرفداران زیادی از قشر جوان داشت و با آپشن‌های جالبی به بازار عرضه میشد. بعضی از مدلهای رنو دارای سانروف بودند و اضافه شدن کولر و دیگر امکانات باعث میشد جذابیت آن برای جوانان حفظ شود.

مدل پارس‌خودروی رنو که به رنو پی‌کی معروف است از سال۸۱ تولید شد و تا سال ۸۶ نیز در خط تولید پارس‌خودرو وجود داشت.

تا نیمه اول سال ۸۳ موتور این خودرو کاربراتوری بود و مدلهای نیمه دوم ۸۳ انژکتوری شدند. همچنین پارس خودرو در سالهای ۸۵ و ۸۶ اقدام به تغییرات ظاهری در این خودرو کرد که به نیو پی‌کی مشهور شد.

اگر قصد خرید رنو پی‌کی را دارید می‌توانید پایین‌ترین مدل این خودرو را با ۳ میلیون تومان خریداری کنید و بالاترین مدل با کارکرد متعارف و سلامت فنی با قیمتی در حدود ۹ میلیون تومان فروخته می‌شود.

نیسان تیانا پارس‌خودرو

یکی دیگر از خودروهای لوکس پارس‌خودرو تیانا است که از سال ۹۰ تا ۹۲ تولید شد و دیگر تولید نشد. قیمت بالاترین مدل این خودرو در حدود ۱۳۰ تا ۱۳۶ میلیون تومان بوده و مدل ۹۱ با قیمتی در حدود ۱۲۵ میلیون تومان معامله می‌شود. مدل ۹۰ که پایین‌ترین مدل تیانا در بازار است با قیمتی در حدود ۱۱۵ تا ۱۱۸ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

نیسان رونیز

یکی دیگر از خودروهایی که سابقه زیادی در ایران داشته و سالیان متمادی در ایران تولید شد، خودروی رونیز است که ۸۲ تا ۸۹ تولید شد و طرفداران زیادی در بازار پیدا کرد. پایین‌ترین مدل این خودرو با قیمتی در حدود ۵۴ میلیون تومان قابل خرید است و همچنین اگر تمایل دارید از مدل ۸۹ این خودرو خریداری کنید باید چیزی در حدود ۸۵ میلیون تومان پرداخت کنید.

نیسان قشقایی پارس‌خودرو

یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار بازار خودروهای کارکرده در رده محصولات پارس‌خودرو، نیسان قشقایی است که از جمله خودروهای با کیفیت این شرکت خودروساز داخلی است. قیمت مدل ۹۰ این خودرو چیزی در حدود ۹۲ میلیون تومان است و مدل ۹۱ که آخرین مدل تولید شده این خودرو است نیز با ۱۰۰ میلیون تومان قابل خرید است.

ماکسیما

شاید مشهورترین اسم در بین اسامی که ذکر کردیم همین خودرو باشد که روزگاری لوکس سوارهای ایرانی برای نشان دادن ثروتشان از این خودرو استفاده می‌کردند. این خودرو که از سال ۸۱ تا ۹۱ در ایران تولید شد در پایین‌ترین مدل خود قیمتی در حدود ۴۹ تا ۵۲ میلیون داشته که بستگی به کیفیت خودرو دارد.

بالاترین مدل این خودرو نیز در حال حاضر با قیمتی در حدود ۱۱۰ میلیون تومان در بازار خودروهای کارکرده در حال خرید و فروش است. به گمان بسیاری از اهالی بازار، اگر تولید این خودرو ادامه داشت، قیمت صفر این خودرو در حال حاضر قطعا بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان بود.

مگان

آخرین خودروی مورد بررسی ما در این گزارش قیمت خودروهای کارکرده پارس‌خودرو، خودروی مگان است که در سالهای ۸۷ تا ۹۳ در خط تولید پارس‌خودرو قرار داشت و در پایین‌ترین مدل این خودرو قیمت‌های ۳۷ تا ۳۹ میلیون تومان چیزی است که توسط فروشندگان عرضه می‌شود. همچنین بالاترین مدل مگان در بازار با قیمت ۶۲ میلیون تومان قابل خرید است./چرخان
ارسال نظرات
موضوعات روز